Magazín IGN oslovil několik analytiků ve snaze zjistit, co podle nich stojí za neúspěchem akce Concord od Firewalk Studios a Sony. Jde podle nich o kombinaci slabého marketingu, vysoké ceny a neschopnosti hru odlišit od konkurence v žánru, který trpí obrovským přetlakem.
O špatných číslech ze statistik Steamu už jsme psali. Hru tu sice chválí 67 procent uživatelů, ale hodnocení zanechalo jen 491 lidí a za posledních 24 hodin hrálo novinku maximálně 125 lidí současně. To je už samozřejmě pro multiplayerový titul zásadní problém, protože hráči si čím dál častěji stěžují na dlouhé čekání na zápasy a neschopnost najít další parťáky.
Nutno zdůraznit, že jde jen o čísla ze Steamu, jiná neznáme, ale právě jeden z analytiků nabídl odhad celkových prodejů. Simon Carless se domnívá, že Concord má na kontě přibližně 10 tisíc prodaných kopií na Steamu a 15 tisíc prodaných kopií na PlayStationu. To jsou tak nízká čísla, že se člověk musí ptát, zda může titul za pár týdnů fungovat po stránce populace. Sony může být nucená nějak reagovat, pokud si platící zákazníci začnou stěžovat, že nemají s kým hrát.
A moc možností vydavatel nemá, nabízí se třeba nějaká forma odškodného nebo transformace hry. Jenže udělat z prémiového titulu free-to-play není jen tak. Concord není možné ani obratem „uklidit“ do PlayStation Plus ve snaze zvýšit počet hráčů, protože to by logicky nebylo férové k těm, kteří si hru teprve nedávno koupili.
Přesto teď někteří analytici říkají, že měl Concord vyjít jako free-to-play nebo alespoň jako součást PS Plus, aby měl lepší šanci prosadit se na přeplněném poli. A že se to ještě může stát. Na to ale odpoví až nadcházející týdny.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jako kdybych zaregistroval nějaké in-game textury s agitkama typu „stop oil“, „eat vegan“, „my body = my decision“, „equal rights“… tak neřeknu ani popel… ale z téhle diskuze cítím spíš paranoiu a touhu po kontroverzním spiknutí.
Concord se zjevně minul sales rozhodnutími a faily v marketingu (vždyť o něm nebylo slyšet až do poslední chvíle). S použitým artstylem a prezentací trailerů měl zjevně cílit na mladé publikum, pro které je ale paywall 1000Kč jen těžko překousnutelný. Obvzlášť v tak přehlcené konkurenci online FPS žánru.
Busyness model drtí veškerou originalitu a inovaci. Jak by asi dneska sklizel úspěch Enemy territory quacke wars…
V hratelnosti všechny ty nové splacaniny nesnesou srovnání se staršími tituly.
Pokud se hře vyhýbáte z důvodu, že tam je postava they/them, vypovídá to spíše o vás… to vy máte politickou agendu na vyšší příčce priorit než „gameplay“, o kterém mimochodem mluvíte, že na něj „woke“ prvky nemají vliv, což je ironické… Vyhýbáte se hrám, kvůli něčemu, co dle vás nemá vliv na hratelnost, která je to nejdůležitější u multiplayer her, kde se backround story hrdinů dá lehce ignorovat.
Když je inkluze (čimž myslím přítomnost menšin apod. ve videohrách) takový problém, proč se třeba stále hraje League of legends, kde je postava s autismem, trans osoba, nebo homosexualové? Skoro jako kdbyby se lolko dobře hrálo a většina lidí nejsou sněhový vločky, aby kvůli backround loru nebo identitě postavy hru přestali hrát.
Concord je prostě tuctová hra na přplněném trhu, s velkou cenovkou a ničím zajímavým. To, že jsou ve hře menšiny, tlustí apod. odežene pár lidí jako vy, ale ostatním vadí jiné věci. Kdyby to byla dobrá hra zahraje si ji více lidí.
https://www.youtube.com/watch?v=wqLqilYbA64
Za 1) Concord je vydaná hra a Deadlock je sotva v betě..
2) Concord je úplně obyčejný hero shooter, u Deadlocku je alespoň viditelná snaha se odlišit – např. jasně dané MOBA „lajny“ s creepy, což dost změní hratelnost oproti konkurenci..
3) převážně 1st person proti 3rd person
4) dost rozdílný vizuál, kde paradoxně bude úspěšnější jednodušší grafika (která taky díky tomu dobře poběží i na málo výkonných strojích)
.. atd.
Prostě Concord za rok umře a Deadlock bude výrazně úspěšnější. Pokud to nepokazí, tak to bude hit.
Prostě měli smůlu na špatný marketing, a navíc ani hezký vizuál nezachrání špatné, nudné a zapomenutelné postavy..