Ne vždy se o rušení her dozvídáme od samotných vývojářů a ne vždy musí jít o formálně představené tituly. Právě to potkalo hry od Bluepoint Games a Bend Studio, jež měly být dalšími live service tituly v rámci ambiciózního plánu společnost Sony v tomto odvětví. Zrušení, o němž informoval novinář Jason Schreier s potvrzením samotné společnosti, se stalo dalším nezdarem, jichž má Sony už několik, což ostatně už vedlo redukování plánů. A i když to asi nemusí být příliš překvapivé, novinář Jeff Grubb ve svém pořadu Game Mess Decides tvrdí, že zlomem byl mimořádný neúspěch Concordu, kvůli kterému se v Sony rozhodli přehodnotit zbývající projekty.
Průběžné přehodnocování samozřejmě není ničím neobvyklým, nejen v herním vývoji, zde to ovšem podle Grubbových informací mělo zajít až tak daleko, že to mají live service tituly teď podstatně těší a musí se více snažit, aby postupovaly dál s vidinou vydání. Podle jeho slov mělo být mimořádné selhání Concordu pro společnost vyloženě šokující. Nelze však vyloučit, že může jít o poněkud nadnesené vyjádření, jelikož obavy z dalšího neúspěchu jsou nicméně za těchto okolností pochopitelné, navíc si podle všeho v Sony byli možných problémů vědomi ještě před vydáním Concordu. Faktem ale je, že problémy přetrvávájí.
Jak už však zaznělo zde i v předchozím článku informujícím o zrušení her od studií Bluepoint a Bend, přičemž v tom prvním údajně vznikal live service titul ze světa God of War, není to poprvé. K přehodnocování docházelo už dříve a Sony postupně ubírala ze svých chystaných live service projektů. Zrušení se dočkal roky vyvíjený multiplayer The Last of Us, Spider-Man se nedočkal multiplayerové hry The Great Web, o níž jsme se dozvěděli díky únikům, za oběť těžkým časům v Sony měla zkraje roku 2024 padnout i údajná live service hra Twisted Metal, otřesy v Bungie zase měly vést ke zrušení spin-offu Destiny nazvaného Payback.
Bungie nicméně stále pracuje na Marathonu, ve studiu Haven vzniká FairGame$, zatímco v Guerrilla Games by se nadále měla kutit multiplayerová hra Horizon. O těch toho ale mnoho nevíme, nepočítáme-li související problémy a nepříliš jasnou komunikaci kolem Marathonu. Ten je však společně s FairGame$ alespoň formálně oznámen, což mu však za těchto okolností ještě nutně nezaručuje bezpečí. V Sony se mohou prozatím stále těšit z úspěchu a popularity Helldivers 2, ale je otázkou, zda se k němu připojí některý z vyvíjených projektů.
Z tohoto rušení mám upřímnou, velkou radost, jen mě mrzí, kolik času a talentu svých vývojářů na to vyplýtvali.
Problém je v tom, že Sony za Jima Ryana se chovala, jako by nechápala svou hráčskou základnu- PlayStation si jen málokdo koupil kvůli tomu, aby na něm hrál primárně multiplayerové a online záležitosti. Ano, když už ho měli, tak si tam taky pořídili Call of Duty (též jsem tím vinen) a hráli ,co já vím, třeba Fortnite, Genshin, atd., což jsou ovšem celosvětově úspěšné a zavedené značky, a všechny tyto MP a live service hry měly jednu věc společnou- zrodily se na PC či na mobilu- protože to je to, co všichni lidi mají a kde tudíž od počátku hrají; konzoli si koupí později až ten, kdo už je fanda do her, právě na ty „lepší“ či „exkluzivní“ zážitky, třeba právě ty velké, příběhové 3rd person akční adventury, ve kterých Sony byla kovaná (u Microsoftu to byly střílečky, u Nintenda zas plošinovky).
Ano, i na PlayStationu si člověk mezi velkými „releasy“ ukrátí čas hraním multiplatformních titulů, online či live-service záležitostí, ale pořád platí to, že hráči od Sony čekají ty velké sólo hry- a pokud ty nepřichází, pak se jim pomalu lidi přesouvají na jiné platformy- zpátky na PC či mobily, a dnes možná kvůli Game Passu i na Xbox.
Druhý nesmysl je pak domnívat se, že na jedné platformě může vzniknout veleúspěšná MP hra- PlayStation má sice hodně hráčů, ale pořád je to uzavřená komunita. Tak si představte, že takhle přijdete za kámošem: „Čau, našel jsem jednu fakt super novou MP hru, zapaříme?“ „Jo, proč ne?“ „Ale musíš si koupit PS5…“
Tak snad se v Sony poučili a nenechají si úplně ujet vlak. Byla by to škoda.
Dokud si Sony bude samo sobě lhát, že za neúspěch Concordu může vše krom progresivní politiky, bude vydávat jen další a další propadáky. Po neuvěřitelném úspěchu Marvel Rivals, což je prakticky kopie Concordu, jen bez zrůdných postav, už hloupé výmluvy od Sony neobstojí. Je třeba vyházet woke aktivisty z vývojářských pozic a nabrat lidi, kteří skutečně umí dělat hry a vše bude v pořádku.
Jojo, určitě je jediný rozdíl mezi Concordem a Rivals ta zlá woke ideologie! Vůbec v tom nehrála roli cena nebo popularita značky. Nene, za všechno může woke!
Zbytečně se snažíte hošánci. Fakta mluví jasně. Concord byl zatracen ještě dříve než vyšel, než se vůbec zjistilo jak se bude hrát.
A kdyby cena rozhodovala, dali by nakonec Concord taky free2play, ale asi věděli proč to nemá smysl, pač ani tak by to nikdo nehrál.
Je třeba se vrátit do reality.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Problém je v tom, že Sony za Jima Ryana se chovala, jako by nechápala svou hráčskou základnu- PlayStation si jen málokdo koupil kvůli tomu, aby na něm hrál primárně multiplayerové a online záležitosti. Ano, když už ho měli, tak si tam taky pořídili Call of Duty (též jsem tím vinen) a hráli ,co já vím, třeba Fortnite, Genshin, atd., což jsou ovšem celosvětově úspěšné a zavedené značky, a všechny tyto MP a live service hry měly jednu věc společnou- zrodily se na PC či na mobilu- protože to je to, co všichni lidi mají a kde tudíž od počátku hrají; konzoli si koupí později až ten, kdo už je fanda do her, právě na ty „lepší“ či „exkluzivní“ zážitky, třeba právě ty velké, příběhové 3rd person akční adventury, ve kterých Sony byla kovaná (u Microsoftu to byly střílečky, u Nintenda zas plošinovky).
Ano, i na PlayStationu si člověk mezi velkými „releasy“ ukrátí čas hraním multiplatformních titulů, online či live-service záležitostí, ale pořád platí to, že hráči od Sony čekají ty velké sólo hry- a pokud ty nepřichází, pak se jim pomalu lidi přesouvají na jiné platformy- zpátky na PC či mobily, a dnes možná kvůli Game Passu i na Xbox.
Druhý nesmysl je pak domnívat se, že na jedné platformě může vzniknout veleúspěšná MP hra- PlayStation má sice hodně hráčů, ale pořád je to uzavřená komunita. Tak si představte, že takhle přijdete za kámošem: „Čau, našel jsem jednu fakt super novou MP hru, zapaříme?“ „Jo, proč ne?“ „Ale musíš si koupit PS5…“
Tak snad se v Sony poučili a nenechají si úplně ujet vlak. Byla by to škoda.
A kdyby cena rozhodovala, dali by nakonec Concord taky free2play, ale asi věděli proč to nemá smysl, pač ani tak by to nikdo nehrál.
Je třeba se vrátit do reality.