array(45) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(15) "1737235034:9383" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(99) "Neúspěch hry byl podle Grubba šokující. Společnost ale začala projekty redukovat už dříve" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250118"]=> array(1) { [0]=> string(3) "365" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "220440" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"d5f76490-9645-4b02-9e01-413d54e448f6","external_id":"913085cb-165f-e993-b8f4-1d18c5b9d041","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } }
Concord měl přimět Sony k přehodnocení live service

Concord měl přimět Sony k přehodnocení live service

Neúspěch hry byl podle Grubba šokující. Společnost ale začala projekty redukovat už dříve

Zdroj: Sony
18. 1. 2025

Ne vždy se o rušení her dozvídáme od samotných vývojářů a ne vždy musí jít o formálně představené tituly. Právě to potkalo hry od Bluepoint Games a Bend Studio, jež měly být dalšími live service tituly v rámci ambiciózního plánu společnost Sony v tomto odvětví. Zrušení, o němž informoval novinář Jason Schreier s potvrzením samotné společnosti, se stalo dalším nezdarem, jichž má Sony už několik, což ostatně už vedlo redukování plánů. A i když to asi nemusí být příliš překvapivé, novinář Jeff Grubb ve svém pořadu Game Mess Decides tvrdí, že zlomem byl mimořádný neúspěch Concordu, kvůli kterému se v Sony rozhodli přehodnotit zbývající projekty.

Průběžné přehodnocování samozřejmě není ničím neobvyklým, nejen v herním vývoji, zde to ovšem podle Grubbových informací mělo zajít až tak daleko, že to mají live service tituly teď podstatně těší a musí se více snažit, aby postupovaly dál s vidinou vydání. Podle jeho slov mělo být mimořádné selhání Concordu pro společnost vyloženě šokující. Nelze však vyloučit, že může jít o poněkud nadnesené vyjádření, jelikož obavy z dalšího neúspěchu jsou nicméně za těchto okolností pochopitelné, navíc si podle všeho v Sony byli možných problémů vědomi ještě před vydáním Concordu. Faktem ale je, že problémy přetrvávájí.

Jak už však zaznělo zde i v předchozím článku informujícím o zrušení her od studií Bluepoint a Bend, přičemž v tom prvním údajně vznikal live service titul ze světa God of War, není to poprvé. K přehodnocování docházelo už dříve a Sony postupně ubírala ze svých chystaných live service projektů. Zrušení se dočkal roky vyvíjený multiplayer The Last of Us, Spider-Man se nedočkal multiplayerové hry The Great Web, o níž jsme se dozvěděli díky únikům, za oběť těžkým časům v Sony měla zkraje roku 2024 padnout i údajná live service hra Twisted Metal, otřesy v Bungie zase měly vést ke zrušení spin-offu Destiny nazvaného Payback.

Bungie nicméně stále pracuje na Marathonu, ve studiu Haven vzniká FairGame$, zatímco v Guerrilla Games by se nadále měla kutit multiplayerová hra Horizon. O těch toho ale mnoho nevíme, nepočítáme-li související problémy a nepříliš jasnou komunikaci kolem Marathonu. Ten je však společně s FairGame$ alespoň formálně oznámen, což mu však za těchto okolností ještě nutně nezaručuje bezpečí. V Sony se mohou prozatím stále těšit z úspěchu a popularity Helldivers 2, ale je otázkou, zda se k němu připojí některý z vyvíjených projektů.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru