Live service týmová střílečka Concord odstartovala na PC a PlayStationu 5 před dvěma týdny, respektive 20. srpna pro majitele edicí deluxe a 23. srpna pak i pro majitele standardní verze hry. Velice rychle se však potvrdilo, že o hru není příliš velký zájem, což po startu pro začátek dokazovala nízká čísla na Steamu, ačkoli jsme neměli k dispozici data z PlayStationu 5. Před pár dny se ke spuštění hry vyjádřili i analytici, podle nichž mohl Concord prodat asi jen 25 tisíc kopií, což je žalostně málo a značí velký neúspěch s ohledem na to, jak dlouho byla hra ve vývoji. Neúspěch nyní přiznává i sama společnost Sony a vývojáři z Firewalk Studios, což s sebou nese razantní rozhodnutí.
An important update on Concord from Firewalk Studios: https://t.co/MxZ1Sxpayu pic.twitter.com/3OcPFDqmDX
— PlayStation (@PlayStation) September 3, 2024
V úvodu prohlášení na oficiálním blogu PlayStationu vývojáři poděkovali všem, kteří se zapojili do hry, a za podporu a zpětnou vazbu, které dle vlastních slov pozorně naslouchají. Ačkoli hra a některé její kvality a s tím související zážitky u hráčů rezonovaly, přiznávají vývojáři, že některé aspekty nedopadly podle jejich představ. „Proto jsme se v tuto chvíli rozhodli hru 6. září 2024 vypnout a prozkoumat možnosti včetně těch, které lépe osloví naše hráče,“ stojí v prohlášení. Dokud však studio nepřijde s řešením, pokud tedy vůbec, hra se nebude prodávat, přičemž už nyní není k dostání na PlayStation Store (zde již neexistuje ani samotná stránka), Steamu ani Epicu. Hráčům zároveň začaly být vraceny peníze – v případě nákupu přímo v PlayStation Store stejným způsobem, jakým byla provedena platba za hru, Steam a Epic o vrácení peněz vyrozumí hráče samy.
Dá se předpokládat, že možným řešením by pro Concord i vývojáře mohl být přesun od prémiové hry za 40 dolarů k free to play modelu, jak mnozí naznačovali už před vydáním. A vlastně i předpokládali, že by se tak časem mohlo stát. To by každopádně pro vývojáře u takto nastaveného titulu bez battle passu a dalších zpoplatněných doplňků znamenalo důkladné přepracování celého modelu. Dost možná ale ani Concord jinou možnost nemá.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
„[…] nikdy mě nelákalo hrát za nějaké bizarní tlouštíky. A neláká mě ani teď hrát za vyžranou ženskou v helmě s modrou rtěnkou, vyžranýho chlapíka s potápěčskými brýlemi, přísně se tvářící důchodkyni ve fialové kombinéze či hnusáckého mimozemšťana s nádorem na ruce“
Zdeňku, moc si vážím snahy tady nějak ty….. Ehmm… „nezmary“… přivést k debatě co má hlavu a patu, ale tady to očividně vůbec nemá cenu.
Jen chci říct, že si cením celé vaší redakce a děkuju za vaší práci.
https://www.youtube.com/watch?v=80QFU8jZQ2c
Tedy kdo je vlastně cílovou skupinou? Očividně vůbec nikdo, když ta hra končí a sám distributor uznal, že jakékoli náklady nemají šanci se vratit…
Tolik k redakci, me tvrzení je podložené fakty. Nikdo nebude zkoušet hru, která je od pohledu škaredá a genericka.
Nemá cenu pokračovat.
Přeji redakci pevné nervy a děkuji za herní web na úrovni.
Promiň nejsi nic víc než malý rasista.
Jsem rád že publikum dalo jasně najevo že nestojí o postavy které uprostřed bitvy pouští hlášky o svojí zmatené omnisexualitě. To do her totiž nepatří. Jen ať si to to schovají tam kam slunce nesvítí… i když zrovna tahle skupina si tam strčí co může 😛
Vážně si pak myslí, že je levicoví herní novináři svou propagandou záchraní?
Tyhle komentáře jen ukazují, jak daleko máte ke kritickymu myšlení, a to chcete, aby vás tahle práce živila?
Předně – napsal jsem, zda to hrál NEBO měl aspoň elementrání snahu poznat to, o čem mluví, když to kritizuje. Tedy, podívat se třeba na video nebo, já nevím, seznam hrdinů? Nebo tobě snad přijde normální, něco/někoho kritizovat, aniž by sis ověřil, jestli neříkáš blbost? Když napíšeš, že někdo něco někam „účelově“ nedal, a ono to tam naopak je, tak co je tohle za kritický myšlení?
Přirovnání k výběru auta pak vůbec nechápu – ano, když si vybírám auto, tak se na něj i podívám. Podívám se na fotku, video, nebo se na něj jdu podívat do salonu. Dokonce se v něm i projedu, když je ta možnost, a pak o něm třeba někde něco někomu řeknu. Podle tebe je tohle závadnej postup s absencí kritickýho myšlení? Měl bych tedy snad radši pokecat s Frantou, kterej mi řekne, že tohle auto je na nic, protože má hranatý kola, já o tom všude začnu psát, ale pravda je taková, že ty kola má kulatý? Já ti fakt nerozumím…
Obecně moc nechápu tu všeobecnou nenávist vůči vydavatelům, kteří zaříznou nějaký projekt, a adoraci tvůrců, kteří ten projekt vytvářeli. Z hlavy teď třeba plácnu 1313, Prey 2, Silent Hills – kde berou všichni jistotu, že ty hry by byly opravdu tak super, jak to znělo na papíře? Co když v praxi to už taková bomba nebyla, co když si to to zrušení opravdu zasloužilo (a to píšu i jako fanda Kojimy a P.T.)?
– edit: doufám, že zdeněk právě nedokončoval svou recenzi 😀