Pokaždé, když chválíme haptickou odezvu či adaptivní triggery ovladače DualSense, pokládáme si otázku, jak v obecné míře přistoupí k zahrnování těchto vlastností do svých titulů také vydavatelé třetích stran. Vzhledem k tomu, jaký potenciál nabízí, by byla opravdu velká škoda, kdyby to s těmito funkcemi dopadlo jako v případě dotykové plochy, která se poprvé objevila na DualShocku 4, slibovala div ne revoluci a nakonec se z ní stalo jen velké tlačítko. Je však možné, že touha hráčů, naplno si haptiku užít, tentokrát zatlačí přímo na vývojáře, aby se o implementaci zajímali, což aktuálně dokazují slova technického ředitele Codemasters Davida Springata, který se rozhodl na popud fanoušků zadat svému týmu přepracování haptické odezvy v PS5 verzi nedávno vydaného Dirtu 5.
Informace pochází z dvouhodinového rozhovoru magazínu GameOnDaily, ve kterém Springate rozebíral zejména technický výkon hry na obou nových konzolích. V případě PlayStationu 5 ale došlo také na otázky týkající se ovladače a právě oné haptiky, se kterou prý nejsou vývojáři spokojeni. Není to však pouze nenaplnění vlastního očekávání, které nakonec přimělo Codemasters začít pracovat na lepším využití hmatové odezvy, a jak už bylo uvedeno výše, může jít o náznak toho, jak budou hráči do budoucna sami nepřímo nutit vývojáře, aby se na popisované funkce DualSensu nezapomnělo. „Viděl jsem hodně lidí říkat, že si zahrají Dirt 5 až na PlayStationu 5 kvůli haptice. Pro mě je to hodně zajímavé, protože se potkávám se spoustou lidí na fórech či na Discordu a hodně z nich se haptika na PS5 opravdu hodně líbí,“ říká Springate. Přidává pak, že v kombinaci s určitým zklamáním, jak nevýrazně působí v Dirtu 5, proto usedají zpět k rýsovacím prknům a budou se snažit v dohledné době celkový zážitek posílit.
Pocit ze hry se nedá příliš srovnat s žádnými jinými závody. Upřímně, je to něco, co jsem do této doby nezažil, říká technický ředitel Codemasters.
Bez povšimnutí ale nemůže zůstat předchozí vyjádření technického ředitele, který ještě před vydáním hry v souvislosti s funkcemi DualSense mluvil v úplně opačném duchu. V rozhovoru pro magazín WCCFtech vychvaloval adaptivní triggery, v superlativech mluvil o tom, kterak prostřednictvím nového ovladače hráči budou cítit povrch a vlastnosti vozidla a vymezoval díky tomu Dirt 5 proti jiným závodním hrám. „Pocit ze hry se nedá příliš srovnat s žádnými jinými závody. Upřímně, je to něco, co jsem do této doby nezažil,“ říkal Springate a jeho slova teď zanechávají mírnou pachuť, jak to přesně začátkem měsíce myslel, když o dva týdny později prohlašuje, že nakonec není s funkcemi tak spokojen? Buď jak buď, update by měl v budoucnu dorazit a snad poslouží jako určitá šablona i pro ostatní vývojáře a vydavatele.
V závěru pak pouze připomínáme, že se Dirt 5 dočkal předevčírem na všech platformách nového updatu na verzi 1.04, který opravuje řadu chyb a záležitostí spojených s výkonem hry. Hra by měla po aplikaci aktualizace méně častěji padat, díky přidání možnosti zapnout, či vypnout vertikální synchronizaci na PS4 a PS5 by nemělo být tolik patrné trhání obrazu, vývojáři rovněž slíbili stabilnější frekvenci snímků za sekundu a zabývali se i odpojováním hráčů z multiplayeru. V naší recenzi jsme Dirtu 5 na PS4 udělili 6/10, když Petr vyzdvihoval zábavný jízdní model, design tratí nebo střídání denní doby. Proti vyšší známce ale stalo rychlé opakování tratí a aut, nekonzistentní obtížnost umělé inteligence nebo omezeý výběr aktivit mimo hlavní režim kariéry.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.