Ačkoli do vydání Star Wars Jedi: Survivor zbývá ještě pár týdnů, vybraná média už měla možnost si hru vyzkoušet a podělit se o své dojmy ze zhruba čtyřhodinového hraní. Novináři z Kotaku, Eurogameru, GamesRadaru, Engadget, The Loadout a dalších magazínů, ale třeba i redakce spravující weby PlayStationu a Xboxu, se ve svých preview shodují, že pokračování je dosti podobné Fallen Order. To ale nemusí být na překážku, navíc jde podle některých o výrazné vylepšení toho, co už fungovalo dříve. Nebo se naopak ve hře objevuje něco, co už bylo rozpracováno před lety, ale nemohlo být tehdy zahrnuto. Čili v jádru podobné prvnímu dílu, ale vylepšené snad ve všech směrech, shodují se dojmy. Co dalšího o hře prozradily a na co se můžeme za necelý měsíc těšit i my?
Něco málo jsme již mohli vidět v nedávném videu od IGN, tentokrát však vývojáři nabídli mnohem více. Cal od doby Fallen Order posílil a stal se z Padawana schopným Jediem. Proto jsou mu k dispozici nové schopnosti i útoky, což se odráží v sebejistějším chováním v boji. Pohyb je hladší, plynulejší a méně neohrabaný, především při běhu po stěnách. To platí také o boji s běžným světelným mečem nebo se dvěma čepelemi, jak se již dříve proslýchalo, a má jít o plnohodnotný postoj s vlastním stromem vylepšení.
Zaujmout měla i možnost na chvíli zastavit čas a označit si další nepřátele, což například magazín The Loadout přirovnal k využívání „Dead Eye“ v Red Dead Redemption 2. Cal dokáže Silou manipulovat nepřáteli a zmást je tak, aby je odvrátil od sebe a navedl je k dalším svým nepřátelům. Díky tomu se v boji objevují nové možnosti postupu a přístupu. Podle vývojářů tomu byla věnována ze strany designérů mimořádná pozornost, stejně tak samotným animacím, které celé dění provázejí. Narostla ovšem nejen Calova Síla, ale i obsah hry celkově. Všeho je víc, vše je detailnější. To platí například i o přizpůsobení postavy díky obsáhlejším možnostem kosmetických úprav.
V části hry, která byla k dispozici, se Cal pouští do hledání zbytků lodi, které zbyly po ztroskotání na Kobohu. Po boku mu nechybí jeho věrný droid BD-1, který také dostál vylepšení a kterého Cal konkrétně v této situaci využije jako dalekohled. Samotná planeta údajně působí obřím dojmem, mnohem větším než cokoli ve Fallen Order, a i z ukázky se zdál být svět otevřenějším a zároveň propracovanějším díky detailním biomům. Kromě toho je planeta zalidněnější a živější, přičemž místní ve městě často mluvili o různých událostech a navádějí k vedlejším úkolům. Celkově má být interakce s NPC častější a města toho mají nabízet mnohem víc. Právě zde se Cal může dostat k lepší výbavě, ale i se zajímavě obléknout a upravit. Prozkoumávat svět má být zajímavější a zábavnější díky dalším možnostem pohybu, například za použití speciálního háku, ale i létání díky ochočení ptákům podobných belterů. K dispozici ale bude i rychlé cestování, ovšem zcela „dobrovolné“, jelikož má být vše navrženo tak, aby veškerý průchod hrou působil přirozeně.
Star Wars Jedi: Survivor přichází s příběhovým trailerem. Galaxie se propadá do temnoty, Cal sílí. Po jeho boku v boji proti Impériu stanou i staří známí https://t.co/TBoSJQetnR pic.twitter.com/U4bcv3wJyV
— Vortex (@vortexczech) March 21, 2023
Celé toto dobrodružství, respektive jeho část, pak silně připomíná staré klasické westerny, zasazením i záporákem. Velkým lákadlem je vedle novinek v průzkumu a boji i návrat starých známých, potažmo pokračování ve vztahu s nimi, případně navazování zcela nových. Příběh pokračuje dál, ale samotný základ hry měl podle dosavadních ohlasů zůstat takový, jaký hráči poznali v prvním díle a v ideálním případě si jej i oblíbili. Došlo k vylepšením, rozšíření na všech frontách a podle všeho snad i zlepšení celkového zážitku. Zda tomu tak opravdu je a zda tyto názory budou sdílet i další hráči, nicméně uvidíme už velmi brzy.
Star Wars Jedi: Survivor vychází 28. dubna 2023 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series.