branding

CliffyB naznačil, že by se mohl znovu pustit do vývoje her

Autor Gears of War má nápad na nový titul. Zdá se, že se už podruhé vrátí z herního důchodu

16. 8. 2019

Herní designér Cliff Bleszinski známý též jako CliffyB se proslavil díky sérii Gears of War, ale ve studiu Epic Games se už před ní podílel na celé řadě známých her. Když se však sám pustil do podnikání a založil tým Boss Key Productions, jeho mise skončila neúspěchem a nepodařilo se mu prorazit s tituly LawBreakers ani Radical Heights. Následně prohlásil, že už nikdy žádnou další hru neudělá a videoherní průmysl opustil. Investoval do dvou restaurací, začal psát paměti a především se úspěšně pustil do muzikálové tvorby. Nyní to však vypadá, že se nám tu schyluje k velkému comebacku.

Hadestown pod jeho vedením posbíral ze 14 nominací 8 cen Tony včetně té za nejlepší muzikál.

Nikdy neříkej nikdy. Na svém Twitteru Bleszinski napsal, že má nějaký nápad na hru, který nemůže dostat z hlavy. Podotkl přitom, že si opravdu myslel, že s hrami skončil, ale mozek se zřejmě postavil proti němu. O své vizi toho moc neprozradil, ale zdůraznil, že se rozhodně nejedná o další “fucking” battle royale. Jeden z jeho sledujících mu následně poradil, pokud se do projektu skutečně pustí, aby se znovu nestresoval s budováním studia. Aby se držel při zdi a teprve pokud to bude fungovat, nechal věci rozrůst. Načež CliffyB zareagoval s tím, že je to dobrá rada.

Těžko říct, jaké plány asi Bleszinski spřádá, ale navzdory názorovému veletoči bychom si určitě přáli, aby se do dalšího projektu pustil. I když nemusí být sympatický všem, odvedl spoustu práce a herní svět je bez něj nepochybně o něco chudší, respektive o tituly, které nemusí nikdy vzniknout bez jeho přičinění. Většina hráčů asi doufala, že se CliffyB oklepe ze zklamání a po čase se pustí do další práce, ale nikdo asi nevěřil, že to může být tak rychle. Zejména když je na poli muzikálové produkce skutečně velmi úspěšný. I když se tahle kariérní změna mohla zdát hráčům podivná, Hadestown pod jeho vedením posbíral ze 14 nominací 8 cen Tony včetně té za nejlepší muzikál.

Hideo Kodžima mu měl nabídnout spolupráci na Silent Hillu, ale tuto příležitost odmítl.

Když Cliff Bleszinski odmítá, že by šlo o battle royale, nedělá to jen tak náhodou. Právě jeho poslední titul Radical Heights totiž s tímto žánrem koketoval. Můžeme však jen spekulovat, jak by případný comeback vypadal. Do zakládání nového studia by se zjevně nehrnul, navíc nesl s velkou nelibostí kritiku, která se na jeho hlavu snesla ve chvíli, kdy tým Boss Key Productions uzavíral. Není navíc snad neuctivé říct, že každý dobrý vývojář nemusí být nutně současně dobrý manažer a podnikatel a vedení vlastní firmy nepochybně obnáší výzvy, které nemusel z pozice designéra v Epic Games řešit. Nápad na menší projekt tak nezní zle.

Na druhou stranu CliffyB vždy dělal na velkých hrách a velkých značkách a takové tituly od něj lidé také očekávají. Umí dělat drahé blockbustery, takže je otázkou, zda by nebylo perspektivnější pokusit se na tuto kariéru navázat a prodat svůj nápad nějakému velkému vydavateli s patřičným zázemím. A konečně vždycky může zavolat svému dlouholetému kolegovi Rodu Fergussonovi a vrátit se ve studiu The Coalition ke Gears of War…

Kdo je Cliff Bleszinski

Americký herní vývojář se narodil v roce 1975 a většinu dosavadní kariéry spojil s Epic Games. Do tvorby her se pustil už jako teenager a do Epicu se dostal v roce 1992, když svůj druhý titul poslal šéfovi studia Timu Sweeneymu. Pak se podílel na hrách jako Jazz Jackrabbit, Unreal nebo Unreal Tournament. Epic Games CliffyB opustil o 20 let později, na podzim 2012. Už tehdy se přitom domníval, že s hrami skončil na dobro, ale vyklubala se z toho jen dočasná pauza. V roce 2014 se znovu pustil do práce a výsledkem bylo nové vlastní studio Boss Key Productions.

Bleszinski byl v éře Xboxu 360 nefalšovanou celebritou, která si mohla vybírat projekty a pustit se téměř do čehokoli. Hideo Kodžima mu měl nabídnout spolupráci na Silent Hillu, ale tuto příležitost odmítl. V rozhovoru pro magazín Rolling Stone přiznal, kdy si poprvé uvědomil, že si chce udělat ve světě her jméno. Bylo to už v roce 1988, když mu bylo 13 let a objevil se v prvním čísle časopisu Nintendo Power díky nejvyššímu dosaženému skóre ve hře Super Mario Bros. Jeho sen se mu splnil, řada magazínů ho označila už před lety za ikonu herního průmyslu a jednoho z nejvlivnějších vývojářů vůbec.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru