Autoři Cities: Skylines II se začínají pozvolna dostávat z problémů, které na hru dolehly krátce po jejím vydání. Když nebyli lidé z Colossal Order schopní doručit včas to, co hráčům slíbili, nastal rychlý odliv zájmu zpět k prvnímu dílu, a ačkoliv situace není tak špatná jako v případě Payday 3, lidé kolem CEO Mariiny Halikainen mají stále co řešit. Už za týden ale přijde to, na co celá komunita netrpělivě čekala několik měsíců – oficiální podpora modifikací – se kterou zároveň hra vpluje do vod portálu Paradox Mods a nabídne všem zájemcům o modifikace snadný přístup ke všemu podstatnému. Podpora modifikací navíc dorazí jako součást většího patche, který se zaměří také na nové budovy vhodné k umístění do měst, nacházejících se na slunných pobřeží moří či oceánů.
A world of free creativity is releasing in Beta!
The Beta version of the Code and Map editor will be available along with Paradox Mods to allow you to share your creations and download the creations of your favorite Map and Code Mod creators!
Read more: https://t.co/RYWV2D9SQW
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) March 18, 2024
Vývojáři v novince na oficiálních stránkách hry rozdělují podporu modifikací na dvě hlavní části. Tou první jsou úpravy map, tou druhou pak nástroje pro úpravu kódu hry. Za tím prvním si lze představit například sadu nástrojů pro snadnou manipulaci s herním prostorem, stejně jako využívání výškových map pro co nejpřesnější ztvárnění vybraného kusu naší planety. Díky tomu tak budou moci vznikat reliéfy pro budování konkrétních měst a celá řada kreativních výtvorů, s nimiž se budou moci autoři podělit na zmíněném portálu Paradox Mods. Na stejném místě pak budou k dispozici i další modifikace, zaměřující se na modifikaci hry jako takové, takže lze v krátké době očekávat řadu vylepšení či novinek přímo od fanoušků, které by mělo být díky Paradox Mods snadné instalovat. Vše je samozřejmě připraveno k tomu, aby modifikace fungovaly také na konzolích, jejich vydání ale stále nemá termín a jde o další z věcí, za které na vývojáře právem doléhá kritika.
Další updaty nástrojů pro autory modifikací pak přinesou i třetí důležitou část – tedy podporu úpravy assetů či grafiky, chcete-li – čímž by měl být komfort pro komunitu dotažen do konce. Důležité je nicméně doplnit, že až 25. března očekávaný update pro hru dorazí, nástroje pro výrobu modifikací budou dostupné pouze v betě a je tudíž na místě očekávat, že ne všechno hned od startu poběží podle představ. Aby však nešlo pouze o mody, vývojáři zmiňují také vedle sadu nových budov a dalších prvků, kterými lze zkrášlit vaše města. Balíček je pojmenován jako „Beach Properties“ a obsahuje novou rezidenční zónu situovanou právě na pobřeží, dále jednotlivé obytné budovy a chybět nebudou ani významná architektonická díla v evropské i severoamerickém duchu. Celkově by mělo do hry přibýt až 70 prvků včetně čtveřice nových stromů, jediné, co vývojáři zatím nesdělili, je cena tohoto DLC.
Pokud se chcete dozvědět víc, od 19. do 21. března vydají vývojáři trojici videí, v nichž postupně vysvětlí přístup k modifikacím, a pak specificky fungování editoru map i kódu.