branding
Čína začala po 9 měsících schvalovat vydání prvních her

Čína začala po 9 měsících schvalovat vydání prvních her

Letos dostanou zelenou stovky titulů. Mezitím místní trh opustilo přibližně 14 tisíc firem

Zdroj: koláž
12. 4. 2022

Kola čínského videoherního průmyslu se opět začínají pomalu roztáčet. Po dlouhých devíti měsících absolutní stopky místní úřady začaly konečně schvalovat vydání nových titulů. V první várce dostalo zelenou 45 her. Poslední tituly přitom mohly oficiálně vstoupit na čínský trh naposledy loni v červenci. Ještě předtím, než se proces opět obnovil, ale přestalo fungovat podle odhadů asi 14 tisíc místních menších herních společností a studií, informoval už před časem list South China Morning Post. Nešlo přitom o první podobnou stopku. V roce 2018 úřady nevydaly povolení dlouhých 10 měsíců.

Některá státní média loni během restrikcí nazývala hry duchovním opiem.

Toto, ale také opatření omezující hraní dětí, se přirozeně podepisují i na hodnotě některých z nejbohatších čínských herních gigantů, kteří přitom mnohdy působí také na Západě. Pravidla pro hraní mladistvých se přitom nadále zpřísňují a i tato omezení musí herní firmy do svých titulů zahrnout, pokud chtějí oficiálně vstoupit na čínský trh. Děti mají na hraní večerku, omezený počet hodin týdně a hlídají je třeba rozpoznávaní tváře.

Vše přitom Peking hájí s tvrzením, že bojuje proti závislosti mladých lidí na on-line hrách. Některá státní média loni během restrikcí nazývala hry duchovním opiem. Tituly také musí reprezentovat ty správné hodnoty a vyvarovat se třeba zakázaných témat a symboliky. Není divu, že se západní herní firmy do Číny nehrnou. Respektive trh je láká, ale má to spoustu úskalí a bez pomoci to málokdo zvládne. Většina tak hledá silného partnera z řad místních společností, které mají dobré konexe. Ale ani ty nevyzrají na podobná opatření.

Analytik Daniel Ahmad ze společnosti Niko Partners odhaduje, že v roce 2022 dostane v Číně zelenou 500 až 700 titulů.

Zajímavé je, že v první válce schválených her byste momentálně nenašli žádný titul od Tencentu nebo NetEasu, přičemž tyto společnosti patří mezi ty největší. Naopak nechybí další gigant Baidu. Obecně pak na schválení prvních her reagovaly akcie největších čínských herních společností pozitivně a obnovený schvalovací proces měl uklidnit nervózní akcionáře. Analytici podotýkají, že na tento krok trh čekal a vnímá jej jako optimistický impuls. Všeobecně se předpokládá, že další schválené tituly budou rychle následovat.

Pokud jde o cílové platformy, ze 45 schválených her míří pět na PC, jedna na Switch a zbytek na mobily. Analytik Daniel Ahmad ze společnosti Niko Partners odhaduje, že v roce 2022 dostane v Číně zelenou 500 až 700 titulů. Pokud vás toto téma zajímá, určitě vám doporučujeme naše starší články, v nichž jsme se věnovali tomu, jak děti v Číně obcházejí omezené hodiny na hraní, nebo právě zpřísňujícím se pravidlům a využívání technologie rozpoznávání obličeje pro limitování mladistvých.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru