V roce 2017 jsme založili Vortex. Postupně se ze stejnojmenného vidcastu stal plnohodnotný magazín s webem i spoustou videí. Na Vortexu pracujeme každý den a neustále se ho snažíme rozvíjet. V roce 2019 jsme především na výzvy našich čtenářů a diváků spustili pro nejvěrnější fanoušky možnost podpořit nás i finančně. Trochu riskantně jsme přitom vsadili na to, že nabídneme na oplátku jen symbolické odměny. A kupodivu to fungovalo a vy jste souzněli s tím, proč jsme to udělali právě takhle. Ale čas pokročil, Vortex neustále roste. Investujeme do techniky i webu, vyrážíme opět po covidu na akce a v neposlední řadě jsme rozšířili náš tým o další zkušené autory. To vše ale stojí peníze. Ve světě, kde se neustále vše zdražuje, ale my nechceme slevit ze svých zásad, pokud jde o inzerci. Na druhé straně se ale v posledních letech stalo zcela běžným u projektů, jako je ten náš, spolufinancovat jejich provoz i díky komunitě. A to nám potenciálně otevírá nové dveře.
V roce 2023 jsme se proto rozhodli spustit novou verzi našeho předplatného, abychom Vortexu zajistili, že může dál fungovat jako doposud, jak to máte rádi, a že se může dál rozvíjet. Jako skutečně autorský nezávislý projekt, který nemusí dělat kompromisy. I když nám to možná nebudete věřit, když jsme dlouhé měsíce předtím žertovali o zpoplatněném mišmaši, ve skutečnosti jsme ani netušili, že někdy budeme uvažovat o tom, že naše předplatné projde nějakou změnou. Od počátku jsme proto uvažovali, jak to udělat tak, aby to nám mohlo pomoci, a vás, pokud platit z jakéhokoli důvodu nemůžete, nebo nechcete, to zasáhlo co možná nejméně. Nakonec jsme došli k závěru, že žádnou existující část obsahu zamykat nechceme. Že prostě musíme udělat něco navíc. Až dosud jste měli celý Vortex zdarma – každé video, každý článek. Vše, co jsme udělali.
Nově jen pro předplatitele nabízíme ve standardním provozu (mimo svátky a neočekávané události) jedno speciální video týdně navíc, v němž rozebereme víc do hloubky zásadní aktuální událost. I s našimi názory. Všichni současní předplatitelé se automaticky dostanou k tomuto novému obsahu. To je to nejmenší, co můžeme na oplátku udělat – naše poděkování za vaši dosavadní přízeň. Navíc ale spouštíme ještě vyšší příčku předplatného, která vám umožní zčásti ovlivnit náš obsah. S pomocí hlasování v anketě spolurozhodnout, o čem se máme bavit, nebo jaké hry v sezóně zařadit prioritně do streamu.
Mám hypotéku jako Zdeněk (124,90 Kč/měsíc)
Věrnostní odznaky vedle jména v komentářích a chatu
Vlastní emodži pro použití v komentářích a živém chatu
Poděkování ve videích
Vlastní skupina na Discordu
Přednostní pozvánka na sraz, vstup na menší zdarma
Zmínka na webu Vortex.cz
Jedno exkluzivní video týdně
Dobře investuju jako Jiří (199,90 Kč/měsíc)
Vše z předchozího stupně
Možnost ovlivnit obsah Vortexu
Mám na salámu jako Petr (499,90 Kč/měsíc)
Vše z předchozího stupně
Jednou měsíčně společný videohovor
Další podrobnosti už najdete ve videu. Díky moc za vaši podporu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Už delší dobu jsem přemýšlel, že bych vám něco málo přispíval na provoz, jste jednoznačně nejlepší na CZ scéně a svou práci děláte dobře. Nicméně souhlasím s Honimil, že když do toho nevidíme, tak je pro nás nesmírně náročné si představit, co znamená „mít stabilizovaný projekt“. Kor, když zrovna YouTube to poslední dobou s reklamami fakt přehání, což opět umocňuje dojem typu „musí mít přece dost“. Netuším, kolik platí YouTube za zobrazení reklamy, ani mne to vlastně nezajímá, jen popisuji, jak to vypadá ze druhé strany, aby nedošlo ke špatnému pochopení. 😉
Ale jak říkám, jste fakt dobří a ode mě teda nově máte příspěvek také. 😉
Tak ať se daří.
Pochopil bych, kdyby tu ti, co zadotovali, dostali prostor pro vlastní moderaci třeba v rámci fora, které tu vůbec neexistuje (ano, musel by být další náklad na moderátora).
Asi nemá ani mysl, ani není běžné, abych zacházel do podrobností příjmové a výdajové stránky, ale pro nás je tento krok nezbytný a pokud bychom neudělali tento, museli bychom rezervy, úspory či příjmy hledat jinde. Třeba i v jiném typu četnější a agresivnější reklamy. Jak už jsem odpovídal čtenáři s předívkou HuA, kdybychom tohle k provozu nepotřebovali, nikdy bychom se nepouštěli do výzvy, kterou obnáší něco podobné zavést, představit a obhájit před čtenáři a diváky. Jinými slovy, Vortex je velmi těžké ufinancovat a učitě to neděláme proto, že bychom chtěli někoho zneužít.
Mám-li jít s kůží na trh, říkali jsme si, že kdybychom postupovali při hledání úspor a příjmů jinak, ozvali by se čtenáři a diváci, kteří by řekli: „Proč jste udělali tohle? Měli jste říct, měli jste zavést předplatné…“ Asi chápeš, kam tím mířím. Že nežádáme o podporu, jen abychom se měli sami lépe, na to mohu dát své slovo. Pokud nás znáte déle může to snad samo o sobě mít hodnotu. I kdybys ale pochyboval. Fakt mi věř, že pro nás bylo tak těžké jít s tímhle ven, že bychom to nikdy neudělali jen z rozmaru.