Nezávislí vývojáři ze studia Headware Games oznámili už loni v srpnu zajímavý psychologický horor Chasing Static. Ačkoliv si uvědomujeme, kolik takových projektů vzniká a o kolika z nich jsme vás už na Vortexu informovali, nový horor nás zaujal zacílením na milovníky her z éry prvního PlayStationu. Právě těm se chce připravovaný titul podobat zejména svou estetikou, v jádru ale má jít o moderní záležitost s řadou nápaditých prvků. Jak už napovídá název, ve hře vyrazíme za praskáním statické elektřiny, což má podle vývojářů procvičit náš sluch a celému zážitku přidat další netušený rozměr. Atmosféře pak má pomoci zasazení do neokoukaného prostředí Walesu a posun příběhu v čase zpět přibližně do 80. let minulého století.
Hlavní hrdina Chris Selwood se během cesty z pohřbu svého otce za noční bouře ocitá v kavárně vzdálené dlouhé kilometry od nejbližšího města, kde zastavil s vidinou teplého jídla a pití. Krátce poté je ale svědkem děsivé události, kdy servírku něco s divokýma zářícíma očima připoutá ke stropu kavárny. Poté už přijde jen černo a následné probuzení v zaprášených a opuštěných zbytcích bývalé kavárny. Tolik k premise příběhu, v němž budou další Chrisovy kroky směřovat do blízkého lesa s naději, že najde pomoc, případně se dozví, co se to vlastně stalo, a jak dlouho ležel v bezvědomí. Vývojáři slibují, že nás čekají surrealistické momenty i zpochybňování reality, čemuž svým střihem odpovídá i dostupný trailer.
Kromě Chrise nicméně sehraje roli v příběhu také opuštěná výzkumná stanice Echo Garden, která byla zbudována pro vyšetřování anomálií, které se v oblasti velšského venkova objevují. Často jsou prý spojovány s časovými smyčkami a jejich opakováním, případně pronikáním do jiných časových rovin. A právě tady přichází ke slovu onen unikátní prvek Chasing Static, kdy bude mít Chris možnost rozhovory lidí na konkrétních místech z jiného času vyslechnout pomocí speciálního zařízení. Systém do určité míry připomíná hru Everybody’s Gone to the Rapture, i když v případě tohoto titulu nás čeká mnohem temnější atmosféra a zřejmě i závažnější okolnosti. Na zařízení bude napojena i samotná hratelnost a řešení hádanek, kdy bude muset hráč najít vhodnou frekvenci a příslušným natáčením směrové antény dorazit ke zdroji, aby si mohl vyslechnout důležitý rozhovor a mohl pokročit v příběhu.
Vývojáři z Headware Games zároveň potvrdili, že při vývoji své hry mysleli na hráče s poruchami sluchu a Chasing Static tak bude přístupný i jim. K dispozici budou vizuální identifikátory pro ladění frekvence i sledování jejího zdroje, takže by mělo být možné dokončit Chasing Static i s vypnutým zvukem. Celkově by to mělo dohrání zabrat kolem dvou hodin, v nichž nad rámec zvuku budete moci sledovat i přiznaně stylizovanou grafiku, připomínající již zmiňovanou éru her z prvního PlayStationu. Hrubší textury, stíny, animace a nejrůznější efekty ale budou vyváženy kompletním nadabováním hry a moderní prezentací, což si můžete už nyní sami vyzkoušet. Na Steamu, kde bude hra spolu s verzemi pro PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Switch uvedena ve třetím čtvrtletí tohoto roku, je k dispozici demoverze, se stažením ale neotálejte, protože dostupné nebude podle vývojářů napořád.