Od vydání Cyberpunku 2077 uplynuly loni v prosinci dlouhé čtyři roky, pokud jste ale dění kolem dosud poslední hry od CD Projektu sledovali blíže, určitě nám dáte za pravdu, že oněch 48 měsíců se dá popsat jakkoliv, jen byste asi nepoužili slova jako klidné, bezproblémové nebo plné nezpochybnitelného úspěchu. Po vydání velkého rozšíření Phantom Liberty a sadě menších i velkých a zásadních updatů i patchů, se však hra konečně dostala v očích hráčů na úroveň, kterou po fenomenálním úspěchu Zaklínače 3 (byť i jeho rozjezd nebyl bez poskvrny) každý automaticky očekával. Symbolickou tečku za dlouhou cestou k vykoupení teď učinil designér questů v Cyberpunku 2077 a nyní game director již připravovaného pokračování Paweł Sasko, kterému neušlo, že v poslední době přistávají na Steamu ke hře vesměs jen pozitivní recenze.
You can’t imagine how much it means to me 😭 I have never been close to giving up and always believed this could be somehow possible, but never thought I will actually see it.
Thank you so much for the second chance chooms🥺 https://t.co/HLr1Ykphu1
— Paweł Sasko (@PaweSasko) May 10, 2024
Jako první upozornil na hodnocení z nedávných recenzí na Steamu – kterých bylo přes 7 tisíc a 95 procent z nich je pozitivních – komunitní ředitel Marcin Momot. S několikerým poděkováním vyzdvihnul, jak kladný vztah hráči ke hře zaujali a na jeho slova navázal právě Sasko. „Neumíte si představit, jak hodně to pro mě znamená. Nikdy jsem to nechtěl vzdát a vždy jsem doufal, že se tohle někdy stane skutečností, ale ve skutečnosti jsem nevěřil, že se toho dožiju,“ napsal Sasko na Twitteru a poděkoval fanouškům za druhou šanci.
Je nutné připomenout, že krátce po vydání byla situace kolem hry katastrofální. Bez ohledu na to, že Cyberpunk 2077 běžel na PC poměrně uspokojivě, vývojáři se ocitli v situaci, kdy museli odrážet oprávněnou kritiku technického stavu hry na konzolích a zároveň i poznámky ze strany médií i hráčů, že nebyli v tomto ohledu transparentní a v dostatečném předstihu neupozornili na množství chyb a nedodělků. Kvůli tomu byla hra na delší dobu stažena z prodeje na PlayStationu a hráči na Xboxu mohli žádat o vrácení peněz. Trvalo pak poměrně dlouho, než vývojáři technický stav zkrotili a teprve poté se začali věnovat nedostatkům v designu či obsahu hry. Postupem let se ale stav hry vylepšil natolik, že přestal být problémem a vývojáři mohli uplatnit nezměrné zkušenosti s RPG v otevřeném světě, aby ještě zatraktivnili to, co Cyberpunk 2077 zastupuje, resp. jak na tom měl být od startu. Vydání rozšíření Phantom Liberty pak v podstatě završilo jejich snahy a po dalších updatech – které, mimochodem, přidaly například fungující veřejnou dopravu – se může tým v CD Projektu s klidem v duši vrhnout na druhý díl.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Už v tutoriálu jsem narazil na první bug, kvůli kterému jsem musel načítat předešlý save. 🙂
Dal jsem tomu pak ještě nějaký čas, ale nakonec jsem po pár dalších špatných zkušenostech požádal o vrácení peněz.
Načež mi Steam naštěstí vrátil peníze, i když jsem 2h limit překročil o několik minut.
Já osobně bych CP rozhodně nemohl doporučit. A rozhodně bych ho neoznačil za redeamed.