Český nadšenec a vývojář Denis Starec vystupující pod přezdívkou xDenny chystá first person akce Sinned Arena, která je inspirovaná hrami jako Unreal Tournament nebo Quake III Arena. Jedná se o retro střílečku zasazenou do pekla. “Hrajete za jednoho z mnoha nešťastníků, kteří byli zavlečeni do pekla a kde jsou nuceni proti sobě bojovat v arénách pro potěšení démonů. Jak postupujete hrou, tak více a více zvyšujete zájem démonů, kteří se pak také zapojují do bojů,” vysvětluje xDenny základní premisu.
K inspiraci akcemi z devadesátých let se autor otevřeně hlásí, ale současně říká, že mu v nich něco scházelo. “Ač hry tohoto typu, jako je UT nebo Q3, samy o sobě nabízí poměrně slušnou replayabilitu, vždy mi v nich chyběl nějaký progression system, který by mi umožnil něco sbírat a dodávat ten pocit že „z toho něco mám”,” vzpomíná. Na to se proto ve svém projektu zaměřil a pokusil se to změnit. “Přináším systém reliců. Jedná se o předměty, které ve hře sbíráte a které tak vylepšují vaše staty – větší maximální armor, více HP po sebrání health pickupu – případně vylepšují zbraně,” přibližuje xDenny.
Důležité je ale podotknout, že i když to všechno zní jako typická multiplayerová akce, minimálně na začátku Sinned Arena hru více hráčů nenabídne.
Nejste samozřejmě jediní, kdo může tuto výhodu využít. Využívají je i vaši nepřátele. Relic můžete získat, ale také ztratit rovněž v duelech jeden na jednoho. Sinned Arena má nabídnout pět herních režimů: Deathmatch, Team Deathmatch, Instagib, Team Instagib a Heartcore. “Heartcore je obdoba Power Core, respektive Onslaught, kde každý tým má ve své základně velké srdce, které je potřeba zničit,” popisuje xDenny.
Důležité je ale podotknout, že i když to všechno zní jako typická multiplayerová akce, minimálně na začátku Sinned Arena hru více hráčů nenabídne. Autor by o plnohodnotný multiplayer zjevně stál, ale momentálně ho neslibuje. Může snad dorazit později. Postavíme se tak nepřátelům ovládaným umělou inteligencí. “V tuto chvíli bojuješ proti botům, kterým se ale snažím dát maximální péči tak, aby působili jako skuteční lidé a ne jen jako pohyblivé terče,” říká xDenny.
“Jejich schopnosti reagovat na situace se samozřejmě liší jejich nastaveným skillem, ale i v případě nejslabšího i nejsilnějšího bota hraješ ty i bot dle stejných pravidel. Bot nikdy není rychlejší ani pomalejší než ty. Nevidí přes zeď. Neví, kde jsi, pokud tě neslyší nebo nevidí. Neví přesně, kdy se respawne pickup, a pokud je bot slabý, tak ani neví, kde pickupy jsou, a vyloženě je po mapě hledá,” slibuje xDenny.
Hra tedy na začátku navzdory arénovém pojetí nabídne singl a dva způsoby, jak se pustit do akce. Na výběr bude kampaň s předdefinovanými zápasy a stále rostoucí obtížností. Druhou možností je pak klasický skirmish, kde se vše nastavíte podle vlastních preferencí.
„Pokud je to v mých silách, tak se vše snažím dělat úplně sám, a to i bez toho, abych si kupoval nějaká hotová řešení nebo assety.“
Když už je řeč o vývoji hry, autora čeká několik kroků. Koncem léta by xDenny začal rád titul společně s prvními hráči testovat. Na začátek příštího roku pak zvažuje vydání v early accessu, ale ještě si není stoprocentně jistý. Rád by v každém případě získal víc zpětné vazby. Plná verze by pak mohla dorazit na trh ve druhém čtvrtletí 2025.
xDenny pracuje na akci Sinned Arena úplně sám. “Pro mě je to hlavně o té cestě. To znamená, že pokud je to v mých silách, tak se vše snažím dělat úplně sám, a to i bez toho, abych si kupoval nějaká hotová řešení nebo assety. Samozřejmě krom zvuků a hudby, to už by bylo opravdu mimo mé schopnosti. Ty jsou koupené,” vysvětlil xDenny. Za zmínku stojí i to, že jde v podstatě o spin-off jeho první hry Sinned. Tu jsme si představili v indie streamu s Bludrem už loni v srpnu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dělat multiplayerovou akci bez multiplayeru zní už na první dobrou podivně. A nakonec, fakt že s námi multiplayerové arénové střílečky dodnes jsou a jsou dostupné zdarma (Xonotic, Nexuiz, Rexuiz, OpenArena, World of Padman, ad absurdum i ZDoom a Zandronum), avšak jejich hráčská základna se drží v jedno- až dvojciferných hodnotách, jen potvrzuje, že videoherní průmysl od tohoto žánru odbočil ke class-based shooterům (Team Fortress 2), hero-shooterům (Overwatch) a Battle Royale vědomě a s jasným cílem – vytvořit variabilitu a prvky náhody v jinak sterilních „pravidlech, které nabízí rozložení té-které mapy“.
OpenArena vznikla v roce 2005 na open-source enginu ioquake3, její poslední stabilní verze (0.8.8) se nezměnila od února 2012. Systém relikvií i instagib už jsme viděli taky – konkrétně jako mutátory v UT99. Přenášení relikvií mezi mapami a na nich postavený permanentní power-up systém by z mého pohledu v případném utkání více hráčů působil dost nevyváženě a IMHO by rozhodil balanc celého utkání.