O českém týmu Kube Games jste již mohli slyšet v souvislosti s tahovou 4X strategií Aggressors: Ancient Rome, na jejíž odkaz už příští rok naváže další podobný titul. Tím bude rovněž tahová strategie jménem Imperiums: Greek Wars, která bude následovat římský odkaz a která sice na první pohled může vypadat velmi podobně, přináší však jednu odvážnou změnu. Tou je propojení historických reálií s řeckou mytologií. Protože jak sami tvůrci naznačují, byli to snad jen pouze Řekové, kdo si dokázal vybájit tolik zajímavých legend a bájí.
Imperiums: Greek Wars představuje kombinaci historické strategie a titulu s mytologickými prvky. Kromě obvyklé dávky politikaření, intrik, důrazu na ekonomiku na všech úrovních a bojů, se mohou hráči těšit také na objevování skutečných pravd o tom, o čem mnozí četli ve školních lavicích v podání Eduarda Petišky ve Starých řeckých bájích a pověstech. Příběh samotné hry se začíná odvíjet v roce 359 před naším letopočtem, kdy se trůnu ujímá Filip II. Makedonský, kterého mohou mnozí znát spíše díky jeho potomkovi – Alexandru Velikému. Filip II. má každopádně ambice na ovládnutí celé oblasti v okolí dnešního Řecka a hráči mu v tom budou moci pomáhat, anebo nikoli. Na výběr bude ze tří desítek frakcí a kromě Makedonie bude možné se ujmout i vlády jednoho z tehdejších městských států.
Co se náplně a prvků týče, dá se předpokládat, že se tvůrci příliš neodchýlí od svého předešlého projektu. Tomu by ostatně napovídala i na první pohled velmi podobná grafická stránka hry. Z dostupných informací ale víme, že vývojáři slibují za pomocí propracovaných tutoriálů maximálně přístupný zážitek, jehož součástí bude tentokrát dokonce i multiplayer.
Od samotného spojení s mytologií si tvůrci slibují zejména ozvláštnění hratelnosti a lákají k tomu následovně: „Tento nemilosrdný svět umocňují mýty a příběhy o hrdinských činech a skrytých pokladech, které si dokázali představit jen Řekové.“ Konkrétní podobu úkolů spojených s řeckými bájemi však prozatím neznáme, první reakce ale naznačují, že se autoři pravděpodobně vydali tím správným směrem. Ke konci listopadu se totiž tvůrci pochlubili návštěvou výstav IndieX v Lisabonu a DevGamm v Minsku. Na obou akcích sice prezentovali už starší a neaktuální build hry, vždy ale v konkurenci několika stovek dalších her získali dostatek pozornosti a dostali se v tamních soutěžích o nejlepší prezentované tituly až do užšího výběru finalistů.
Jak to dopadne dále a zda se toto počáteční nadšení přenese pozitivně i do prodejů, to teprve uvidíme. Hra nemá pevně stanovené datum vydání a vývojáři prozatím jen lákají na první čtvrtletí příštího roku. Dění okolo hry můžete sledovat například na Steamu či na oficiálním webu hry.