Český vývojář Vladimír Kudělka známý také pod přezdívkou Hangonit oznámil, že jeho hra Afterglitch vyjde 9. prosince. Původně ji přitom chtěl vydat už koncem loňského roku. Oznámení doprovází nový pěkný trailer, kterým autor láká na své experimentální third person explorativní sci-fi. Opět je to neobvyklá a současně neobyčejně zajímavá podívaná. Upoutávka sama o sobě slibuje velmi netradiční zážitek, který se vymyká běžnému standardu.
„Prozkoumejte unikátní fragmenty paralelních světů bez fyzikálních hranic a limitů.“
Hlavním hrdinou je astronaut, která pátrá po mimozemském životě, ale jeho multidimenzionální cesta má být nakonec důležitější než její cíl. Samotný autor popisuje hru následovně: “Poznejte skrytá tajemství naší existence. Vydejte se za nevšedním dobrodružstvím mimo časoprostor. Prozkoumejte unikátní fragmenty paralelních světů bez fyzikálních hranic a limitů. Projděte se spolu s astronautem a zalétejte si s létajícími talíři v metafyzických krajinách.”
Afterglitch vznikal poměrně dlouho. Jediný nezávislý vývojář na něm pracuje přes šest let. Výsledkem má být tříhodinový únik mimo realitu. Titul je inspirovaný utopistickými vědeckofantastickými ilustracemi druhé poloviny 20. století. Afterglitch míří na PC a Xbox One. Konzolová verze dorazí také 9. prosince, zatímco původně autor počítal s tím, že vyjde až po PC.
Samozřejmě mě velmi zajímalo, proč hra nabrala roční zpoždění, když už se loni na podzim pomalu chystala k vydání. Zda za tím stálo něco konkrétního, nebo prostě klasická potřeba věnovat vývoji víc času. „Cítil jsem, že je potřeba více času na dolaďování detailů, se kterými jsem pořád nebyl spokojen. Zároveň ve mně rezonovalo dilema mezi samostatným vydáním na Steamu oproti tomu současnému zároveň s Xboxem,“ prozradil Vladimír Kudělka Vortexu. „Už v době vydání Rememoried na PC jsem vlastně bojoval s další motivací ohledně portování na konzole. Kdybych však neportoval, Afterglitch by tu dnes zřejmě nebyl,“ naznačil.
„Vše podtrhlo, když jsem celkem ledabyle oslovil asi 10 vydavatelů/investorů a k mému překvapení se téměř všichni ozvali a rozjela se docela „divoká” komunikace na několik měsíců,“ uvedl s tím že byl mezi nimi o jeho hru skutečně zájem. „Nakonec však vydávám sám pod sebou, ale byly to pro mě zkušenosti k nezaplacení. Rozhodně je díky tomu již zasazeno semínko na budoucí projekt a to v oblasti virtuální reality,“ dodal Vladimír.
Hangonit je český výtvarník a vývojář. V roce 2015 vydal hru Rememoried, která je k dispozici na PC, Macu, Linuxu, PS4 i Xboxu One. Na Steamu má smíšená hodnocení, ale své obdivovatele si zjevně našla. Koneckonců obdržela i cenu Česká hra roku 2015 v kategorii Umělecký přínos české herní tvorbě. A o umění nepochybně půjde i tentokrát.
Hangonit byl naším hostem ve Vortexu #184. Více podrobností o hře najdete také v našem starším článku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.