Vývojář a veterán české herní scény Karel Matějka, známý také v rámci svého jednočlenného studia jako Ko.dll, se po mnoha letech práce a usilovného pilování blíží k dokončení své stylové retro pixelartové plošinovky Bzzzt. Jak sám přiznal, zatím je dokončení stále ještě ve fázi „skoro“, což ovšem nebránilo k oznámení data vydání, jež bylo stanoveno na 20. července.
Another short gameplay preview from my game. This time with jumping and exploding „critters“. 🎶🎮🤖
⚡️Wishlist or Follow the BZZZT game on Steam!
📢RT!
Thank you!🥰#gameshowcaseworkinprogress #pixelart #pixelartist #unity2d #madewithunity #indiegamedev #solo_dev #bzzzt #steam pic.twitter.com/Qi74eRcd03— Ko.dll – Wishlist my BZZZT game on Steam! (@ko_dll) April 27, 2023
Matějka se v minulosti podílel na mnoha českých titulech, například na Colony 28, Brány Skeldalu, Operace Flashpoint, Memento Mori a mnoha dalších, kromě studia Centauri Productions později působil i v Disney Mobile Games. Jeho současný počin je však trochu něčím jiným. Bzzzt všechny odvážné hráče vezme do roku 4096, kdy je v rámci tajného projektu sestrojen robůtek ZX8000. Mezi jeho přednosti patří mrštnost a také vynalézavost a nejrůznější schopnosti, jež mu umožňují zdolávat jednu překážku a plošinu za druhou. To bude potřeba, jelikož ani v daleké budoucnosti není klid, a tak se bude muset ZX8000 zapojit do zmaření podlých plánů šíleného vědce Badberta a záchrany záchrany lidstva a celé planety Země. Snadné to ovšem nebude.
Hra vzdává hold klasickým plošinovkám z 80. let, jimiž se inspiruje a bere si z nich to nejlepší. Bzzzt nabízí rychlou akci, která vyžaduje preciznost a přesnost, na oplátku však disponuje vyladěným ovládáním na klávesnici i ovladači, aby bylo hraní co nejpříjemnější. K dispozici budou tři úrovně obtížností, aby si každý mohl najít svůj styl a ti nejzdatnější mohli v jednotlivých střetech s nepřáteli i bossy najít tu pravou výzvu. Každá úroveň skrývá i pokořitelné časové rekordy a kdo by si chtěl vyzkoušet autentický osmdesátkový zážitek, čeká na něj i mód s permanentní smrtí. Už na první pohled Bzzzt zaujme svou stylizací, jež navzdory pixelům rozhodně nešetří detaily ani animacemi, propracovaný retro dojem pak podporuje i samotný zvuk. Hudbu ke hře složil Martin Linda, který pravidelně skládal pro hry od Centauri.
Nejen o hře samotné, ale i o mnoha dalších zážitků z herního vývoje, jsme si s Karlem Matějkou povídali loni v rámci Vortexu #234, kde zaznělo mnoho dalších zajímavých informací. Pokud vás hra zaujala a rádi byste si vyzkoušeli, co vás případně čeká, na Steamu je k dispozici i demo. Bzzzt vyjde s českými titulky a nad rámec digitální distribuce bude dostupné i ve fyzické verzi.