České studio Charles Games, které je nejen u nás známo svými historickými hrami nejen se vzdělávacím přesahem jako například Attentat 1942 nebo Svoboda 1945: Liberation, letos opustilo historii a ve svém nejnovějším počinu se vývojáři rozhodli zabývat klimatem. Vzešla z toho „klimatická“ karetní strategie Beecarbonize, která se poprvé dostala mezi hráče 1. března na mobilech a PC prostřednictvím Google Pay, App Store a itch.io, a to zcela bezplatně. Dnešním dnem titul navíc dorazil i na Steam, rovněž zdarma.
Beecarbonize mělo na Steam původně dorazit už 31. července, nakonec ovšem došlo k lehkému zpoždění se schvalováním. Ve hře je hráčům svěřen osud planety, již se snaží zachránit a uchránit před negativními vlivy. Důležitou roli hrají moderní technologie, ekologie a ochrana přírody, společenské změny či modernizace průmyslu. To všechno má vliv na naši planetu a naší budoucnost, proto je důležité vše vyvážit a správně experimentovat. Čím více uhlíkových emisí, tím náročnějším událostem bude muset planeta čelit. Na hře vývojáři pracovali ve spolupráci s klimatickými experty organizace Člověk v tísni v rámci projektu 1Planet4all. Do záchrany se pustí hráči s 250 herními kartami, kromě toho hra na Steamu obsahuje i veškerá další již vydaná vylepšení a aktualizace. Součástí jsou i achievementy, globální statistiky a hardcore režim pro ty, kteří hledají pořádnou klimatickou výzvu.
Robotický včely? Frakování? Smutní tučnáci? Ale taky umělé korály, amazonská reforestace, NERŮST nebo naopak kolonizace Marsu a Muskizace světa? V @CharlesGames_cz umíme všechno! 🥲Naše klima hra je kromě iOS a Androidu ode dneška na STEAMU: https://t.co/Jog0HGG48k
RT for planet pic.twitter.com/vEq003tWy2
— Ondřej Trhoň 🐍 ༼ つ ◕_◕ ༽つ (@OndrejTrhon) August 2, 2023
„Od začátku bylo naším cílem zpracovat ve hře důležité téma, ale neobětovat naučnosti hratelnost. Právě proto jsou achievementy důležité, protože přidávají na znovuhratelnosti a zároveň ponoukají hráče a hráčky k tomu, aby zkoušeli nové cesty ven z klimatické krize,“ řekla designérka a programátorka Alex Petrova a dodala, že kvůli tomu vznikl i hardcore režim, aby měli hráči možnost srovnávání mezi sebou. Hra už před vydáním na Steamu zaznamenala značný ohlas, a to nejen v podobě více než 80 tisíc stažení na mobilních zařízeních. Podle ředitele Charles Games a designéra Lukáše Kolka jde o důkaz, že je o podobné hry se společenským přesahem zájem: „Beecarbonize využívá unikátní schopnosti her simulovat skutečné – v tomto případě ekosystémové – děje a procesy.“ Navíc se mohou pochlubit nominacemi na festivalu BIG Festival, GEE! Learning Games Award, Games For Change (v kategorii za nejlepší hratelnost) a Apple Design Awards.
U příležitosti dnešního vydání vývojáři a vývojářky pořádají i komentovaný stream přímo na Steamu, kde zájemce a diváky vezmou do zákulisí vývoje a proberou designové výzvy či všechno další, co bude hráče zajímat. Stream začne už v 16:30 a přítomni budou Ondřej Paška, Alex Petrova a Ondřej Trhoň.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.