branding
Vranygrai, Česká historická hra Vranygrai se po roce připomíná

Česká historická hra Vranygrai se po roce připomíná

Tým se rozrostl, vylepšuje technickou a grafickou stránku, chystá demo a hledá vydavatele

Zdroj: Dire Badger Studio
20. 11. 2023
Název: Vranygrai Vývojář: Platformy:

Loni v listopadu jsme vám představili novou českou historickou fantasy hru Vranygrai a jejího autora Ivana Kubála vyzpovídali ve vidcastu #236. Titul od týmu Dire Badger Studio lákal na příběhovou adventuru s prvky RPG, která nás vezme do období předcházející Velkomoravské říši a má být plná slovanského folkloru a mytologie. Teď se její hlavní vývojář Ivan Kubál přihlásil s novými podrobnostmi. K dispozici máme čerstvé screenshoty i mnohem víc informací. A za uplynulých 12 měsíců se toho stalo opravdu hodně.

Tým se rozrostl

Ivan láká, že během uplynulého roku hra prošla mnoha technickými i grafickými změnami. Plánuje ale také najít pro svůj projekt vydavatele. “Od zahájení vývoje hry Vranygrai prošel projekt zásadními změnami. Navzdory motivující zpětné vazbě po oznámení se objevily i obavy z technické a vizuální stánky hry,” stojí v oficiální tiskové zprávě. “Ve snaze udělat hru co nejlepší jsem tak udělal krok zpátky a předělal některé technické a grafické aspekty, abych vytvořil pevnější základy pro růst projektu,” uvedl Ivan Kubál. Do vývoje se od září navíc zakousl na plný úvazek, ukončil své působení v jiném studiu, a titul tak už nevzniká jen ve volném čase, po práci a po víkendech.

Hře ale nevěnuje víc času sám. Tým se obecně rozšířil o další pozice. Přibyla scenáristka Michaela Štálová, Marie Benešovská na tvorbu 3D modelů a Kristína Nemcová, díky níž začátkem léta ožily sociální sítě. “V týmu nadále zůstává i Jan Balcar, který právě dokončuje tři nové skladby do hry,” ujišťuje Ivan.

Pokud jde o grafiku, je Ivan velmi konkrétní. “Hra se při oznámení potýkala s nestabilním frame rate, který byl o to výraznější v traileru. Hra v reakci na stabilitu prošla celou řadou optimalizací. Nyní hra běží stabilně na 50-55 FPS při rozlišení 1440p. Bez použití upscaling metod,” popisuje hlavní autor. Tím ale optimalizace nekončí, bude s v ní pokračovat, aby hra podle Ivana dosáhla na 60 FPS ve všech lokacích na středně výkonných PC sestavách. “Po vizuální stránce prodělali největší změnu lighting a post processing, byly upraveny textury i některé modely. Lighting však stále není finální především kvůli limitaci Unity Engine. Nově oznámená verze Unity 6 by však měla v tomto ohledu značně pomoci. V budoucnosti se chystá i grafické vylepšení terénu, některých dalších modelů, přírodních prvků a doladění color gradingu,” doplňuje.

Nejde ale jen o technickou stránku. Pracuje se samozřejmě také na obsahu. V tuto chvíli Vranygrai disponuje hotovým světem pro vertical slice. “To je verze, která obsahuje všechny primární herní mechaniky a část světa pro plynulé testovací hraní,” vysvětluje Ivan. “Jedná se přibližně o 1/9 celkového plánovaného světa. Současný svět tvoří úvodní podzimní krajina s vesnicí a několika dalšími lokacemi pro hlavní příběhovou linku i k volnému prozkoumání hráčem. Z globálních mechanik do hry přibylo dynamické střídání dne a noci a dynamické počasí. Obě mechaniky budou však nastavované i pevně během některých příběhových částí,” dodává.

„Vranygrai je stále definován jako slovanská historická fantasy, ale spolu s Michaelou jsme nastavili low fantasy variantu, kde mytologie je více na hraně víry postav než hmatatelných bytostí.“

Pokud jde o herní prvky, ve hře už funguje základní AI i boj. “S nimi byl do hry zanesen i první model frakce Avarů, s kterým se hráč utká hned na začátku hry. Kromě avarského bojovníka a slovanských obyvatel vesnice do hry přibyly i vedlejší postavy – jasnovidka a stařešina vesnice,” popisuje Ivan. Momentálně se dokončuje model první mytologické bytosti – bohyně Morany. “Polednice z úvodního traileru také prochází změnou a měla by se ve hře objevit začátkem příštího roku,” nastiňuje Ivan.

“Narativní stránka projektu se rozrostla o základní herní lore a popis hlavních a vedlejších postav. Byli také dokončené scény pro vertical slice, které obsahují dialogy odkrývající nejen informace o fungování světa, ale i vnitřní motivace a konflikty postav,” láká autor. Vyvíjí se ale i celková koncepce. “Zakomponování mytologie do herních mechanik prošlo drobnou úpravou. Vranygrai je stále definován jako slovanská historická fantasy, ale spolu s Michaelou jsme nastavili low fantasy variantu, kde mytologie je více na hraně víry postav než hmatatelných bytostí. Velkou inspirací je v tomto film Northman. To, co hráč v roli hrdiny zažije, nebude přesně to samé, co vnímají obyvatelé světa Vranygrai,” přibližuje Ivan.

Demo, hledání vydavatele a plná produkce

Společně s kolegy teď usiluje o dokončení prvního hratelného dema. “V něm se kromě prozkoumání vesnice a okolního světa hrdina setká i s prvním nepřítelem. Demo bude také obsahovat plynulé ovládání hlavní postavy, boj, dialogy, systém questů, autorskou hudbu i první verzi UI. Dokončení je plánované během prosince,” chystá Ivan.

Další na řadě bude plnohodnotný vertical slice asi na 20 minut. Nabídne víc hratelnosti i příběhu. Ivan Kubál navíc plánuje začít oslovovat vydavatele. Do plné produkce by pak v případě úspěchu mohl projekt vstoupit nejpozději v létě příštího roku.

Více podrobností o hře najdete v našem starším článku, na oficiálním webu nebo na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru