Jednou z nepříjemností, kterou museli vývojáři z CD Projektu řešit po vydání Cyberpunku 2077, byl spor s investory, kteří se cítili být vyjádřeními vývojářů a jejich postupováním podvedeni. Jak jsme podrobně informovali, polská společnost čelila ve Spojených státech skupinové žalobě, i když na ploše uplynulého roku dávala najevo, že není příliš obeznámena s podmínkami investorů a není tudíž zřejmé, jakou formu odškodného po nich vlastně požadují. Posun nastal až začátkem tohoto měsíce, kdy CD Projekt informoval o možném mimosoudním vyrovnání, na kterém pracují právní týmy obou stran. A dnes, po dalším týdnu, už známe výsledek – CD Projekt se s investory vyrovná zaplacením částky ve výši 1,85 milionů dolarů a spor bude ukončen.
CD Projekt has settled its Cyberpunk launch lawsuit, paying suing investors just $1.85m.https://t.co/nV17GYmsNO pic.twitter.com/QjmCWgOzsR
— VGC (@VGC_News) December 16, 2021
Informace se objevila ve včerejším prohlášení CD Projektu, které potvrzuje, že se jednotliví investoři, včetně žalobců, vzdávají veškerých dalších nároků vůči CD Projektu a členům jeho správní rady. Polská společnost pak dodává, že bez ohledu na uzavření termínové listiny, která slouží jako podklad pro vyplacení zmiňované částky, nejde o uznání jakékoliv odpovědnosti za nařčení, která proti nim vyjádřili žalující investoři. „Společnost si přeje oznámit, že rozhodnutí uzavřít tuto dohodu o narovnání bylo motivováno délkou trvání a náklady spojenými s dalšími soudními řízeními v USA, které by mohly vzniknout bez ohledu na rozhodnutí soudu,“ dodává CD Projekt.
Za pozornost nicméně stojí ona částka, která se v kontextu hospodaření CD Projektu zdá poněkud nicotně. Jen za minulý prosinec, kdy vyšel Cyberpunk 2077, totiž CD Projekt utržil 563 milionů dolarů výlučně z prodeje her a na kampaň, která měla posloužit k efektivnímu procesu vrácení peněz nespokojeným zákazníkům uvolnil o necelých 400 000 dolarů víc, než kolik nyní platí investorům. Magazín Engadget rovněž připomíná, že odhadovaný rozpočet vývoje Cyberpunku 2077 činil 316 milionů dolarů, a to je řeč výhradně o nákladech na vznik hry, nikoliv její marketing. I z tohoto pohledu se proto zdá, že požadavky investorů a závažnost celé situace z jejich pohledu nebyla tak velká, byť argumenty působily přesvědčivě. Nejostřejší kritika se na vývojáře v tomto případě snesla kvůli několika výrokům o stavu hry, bagatelizování problémů, kterých si hráči po vydání neměli ani všimnout a hlavně snaha do poslední chvíle zastírat, jak je na tom hra po technické stránce na konzolích PlayStation 4 a Xbox One.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.