Před necelými dvěma týdny oznámili vývojáři z CD Projektu, že pozastavili vývoj nové hry ze světa Zaklínače, na které pracuje studio Molasses Flood. Projekt Sirius, jak je dosud nepředstavená hra známa, měl v úvodních fázích svého vývoje narazit na problémy a přestat odpovídat vizi, kterou s vývojářským týmem sdílelo širší vedení společnosti. Ve zprávě ze 20. března navíc nechyběly informace o rozpočtu, resp. financích, které už byly na vývoj projektu Sirius vynaloženy, což implikovalo, že slavná polská společnost nechce jen tak rozhazovat peníze a raději projekt zmrazí. Nebylo však zcela patrné, jestli kroužení kolem přehodnocvání konceptu znamená, že byl projekt zrušen, nebo jen pozastaven, což bohužel přesně vývojáři nevysvětlili ani během zveřejňování finančních výsledků.
CD Projekt has shed more light on the apparent decision to restart development on ‘Project Sirius’, a new take on the Witcher series.
„It’s better to cut costs early – and even restart if needed – than to carry on,“ CFO Piotr Nielubowicz has said.https://t.co/n2PGMzIocx pic.twitter.com/kJqOgznaTF
— VGC (@VGC_News) March 30, 2023
Finanční ředitel Piotr Nielubowicz v rozpravě s investory potvrdil (přes VGC), že nešlo vůči týmu v Molasses Flood o snadné rozhodnutí. I tak ale bylo nutné zasáhnout, zvlášť když se jedná o novou hru od nového studia. „Abychom zůstali inovativní, musíme experimentovat, statečně vytyčovat nové cesty, držet kontrolu [nad vývojem] a pokračovat ve správném kursu,“ řekl Nielubowicz. Poté doplnil, že je nutné situaci neustále vyhodnocovat a když je to nutné, přistoupit třeba i k tak dramatickým krokům, jako je pozastavení financování. Jak už jsme ostatně uváděli v první zprávě, CD Projekt za rozběhnutí vývoje projektu Sirius vynaložil v přepočtu více než 200 milionů korun.
Pokud by se však dál pracovalo na hře, o které by nebyli všichni ve společnosti přesvědčení, pozdější zrušení by mohlo finanční oddělení bolet ještě víc. Právě na tomto místě, tedy během vyjádření o nutnosti pozastavit financování, pak Nielubowicz zmínil, že jistou variantou v takovém případě je i restart projektu a zdá se, že je to i případ projektu Sirius. Ačkoliv ani finanční ředitel, ani následně CEO celé společnosti Adam Kiciński neřekli přesně, co se hrou bude, alespoň prozatím se nezdá, že by byla kompletně zrušena. Na druhou stranu se to ale může stát, když Kiciński připustil, že je nutné nepokračovat v projektech, s nimiž vedení nesouzní, a zůstává tudíž otázkou, co přesně se kolem projektu Sirius děje, jak vypadal před pozastavením, a co dalšího s ním dokáží vývojáři z Molasses Flood vymyslet.
Na závěr připomínáme, že ačkoliv toho o hře nevíme mnoho, má přijít s odlišným výtvarným stylem a zaměřit se na multiplayer. Ve hře by měly být k dispozici odlišné třídy hrdinů, PvE prvky nebo sociální funkce, což by nepochybně znamenalo značný odklon od Zaklínačů, na které jsme od CD Projektu zvyklí. Jak ale vychází z informací výše, nic z věcí, které byly prozrazeny prostřednictvím inzerátů na nové pracovní pozice, už v tuto chvíli nemusí platit.