Ani polská společnost CD Projekt se nevyhnula a nevyhne dalšímu snižování stavů a propouštění zaměstnanců. Ve zprávě o „organizační aktualizaci“ to v blogovém příspěvku uvedl generální ředitel Adam Kiciński, podle něhož mají v současnosti přebytek zaměstnanců. Navzdory tomu, že má CD Projekt velké plány a chystá řadu projektů, ať už samo interní studio, či s externími studii a spolupracovníky, postupný proces transformace společně s novou strategií přinesl výsledky, které povedou k propuštění zhruba 9 % zaměstnanců.
CD PROJEKT RED Organizational Update.
Read more: https://t.co/cEZFpQBmX1 pic.twitter.com/HIg51wmeRS
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) July 26, 2023
Změny uvnitř společnosti a studia mají být dle Kicińského klíčové pro vytváření kvalitních her, které dorazí včas, ale zároveň bez dříve velmi kritizovaných přesčasů. Připomeňme, že CD Projekt momentálně pracuje na projektech s označením Polaris, což je nová zaklínačská sága, dále na projektu Orion, který je pokračováním Cyberpunku, nelze nezmínit ani nadcházející DLC Phantom Liberty pro první díl a také zbrusu novou značku a začátek nové série, již zatím známe jen pod označením Hadar. „Abychom splnili svá vysoká očekávání a ambice vytvářet nejlepší RPG, chceme mít nejen ty nejlepší lidi, ale také správné týmy. Tím máme na mysli týmy sestavené podle potřeb našich projektů; týmy, které jsou agilnější a efektivnější,“ napsal Kiciński s tím, že musí být při uplatňování tohoto přístupu důslední, aby mohl CD Projekt nadále růst. Uvedl také, že mají ve svých řadách spoustu talentovaných a schopných lidí, pro něž ovšem nebudou mít v příštím roce uplatnění.
„Chceme mít nejen ty nejlepší lidi, ale také správné týmy.“
Na základě posouzení jednotlivých týmů a projektů s ohledem na strategii se propuštění dotkne přibližně sta zaměstnanců. Společnost chce být v tomto směru plně transparentní, a proto se rozhodla tyto informace sdílet už nyní, ačkoli se s většinou dotčených rozloučí až v prvním čtvrtletí roku 2024. Společnost si též chce být jista, že bude mít každý dostatek času a příležitostí se přizpůsobit změně a zajistit se i nad rámec slíbeného odustpného. Na závěr Kiciński poděkoval všem zaměstnancům a dodal, že i když se jejich profesní cesty v některých případech rozcházejí, dříve vybudované vztahy mohou zůstat nadále pevné. Zároveň to není první propouštění, k němuž v souvislosti s CD Projektem došlo – studio The Molasses Flood, které pracuje na projektu Sirius, přišlo v květnu o 29 vývojářů, ačkoli samotný vývoj byl zachráněn, o podobný počet lidí pak přišel i tým pracující na spin-offu Gwentu.
Microsoft propustí 10 000 lidí, dotkne se to i Xboxu. Důvodem má být ekonomická recese. O místo přijdou lidé ve 343 industries nebo Bethesda https://t.co/7bVeAvVtyC pic.twitter.com/5jMzyrproa
— Vortex (@vortexczech) January 19, 2023
CD Projekt je pak jen jednou z mála společností, jež se musela uchýlit k podobným krokům. Mnohdy navíc nejde o obří společnosti, ale i malá studia a nezávislé týmy. Jedním takovým případem je Scavengers Studio stojící za hrou Season: A Letter To The Future. Ta vyšla v lednu letošního roku na PC a PlayStation 4 a 5, přičemž se může chlubit pozitivními ohlasy, jež chválí zpracování, vizuální stránku nebo celkovou emotivnost příběhu. Finanční výsledky ovšem nedopadly dle očekávání, a tak došlo k propouštění. To se jenom během letoška dále dotklo i společností jako Google, Unity či Meta, ale také Electronic Arts, Riot Games a Microsoftu, kde se dotklo dokonce 10 tisíc lidí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je to obdobné jako, když politici řeknou, že propustí 10% úředníků. To je také jen populistický nesmysl. Správně by mělo být: analyzujeme agendy, které ti úřednicí provádějí a tam kde zjistíme, že by ta agenda šla optimalizovat včetně snížením nákladů v podobě lidských zdrojů, tak potom by to dávalo smysl.
Ale jelikož o tom něco vím, tak to reálně skutečně funguje tak, že propustí 10% úředníků, kteří jsou svým vedoucím nejméně sympatičtí a pak se teprve zjišťuje co vůbec měli za agendu, jestli je potřeba ji nějak dál řešit a pokud ano, tak se přerozdělí na zbývající úředníky, čímž samozřejmě výrazně poklesne kvalita jejího plnění a plnění ostatních agend, co už ti úřednicí mají na starosti, aby to všechno tak nějak stihli.
Kupříkladu vývoj enginu běží nezavisle, grafici atd… Aby člověk problematiku pochopil, měl by číst knížky z Harvardu a ne jen titulky jak v Blesku.
Skutečně se to musí plánovat a řídit komplexně. Žádná úplná autonomie není správná a jen produkuje náklady navíc. Mám třeba zkušenosti s vývojářem, který to měl takto autonomní a je to fakt hrůza. Generuje to obrovské množství nákladů navíc a zpožďování termínů je na denním pořádku.