Společnost CD Projekt RED dnes příjemně překvapila své fanoušky. Polští vývojáři oznámili, že pracují na novém Zaklínači, který odstartuje novou ságu této značky. Jedná se podle nich o vzrušující moment, protože titul bude pohánět technologie Unreal Engine 5 od společnosti Epic Games. S ní CD Projekt navázal nové dlouhodobé strategické partnerství a opouští vlastní technologii REDengine.
Polský tým s Epicem úzce spolupracuje na vývoji enginu, aby se co nejvíc hodil pro open world tituly. V tuto chvíli ale nejsou k dispozici žádné další podrobnosti a ze všeho nejvíc má tak zpráva zřejmě zdůraznit propojení s Epicem. Neznáme ani přibližné datum vydání. CD Projekt jen ujistil, že REDengine bude i nadále pohánět Cyberpunk 2077 a jeho další rozšíření. Partnerství s Epicem neznamená exkluzivitu pro Epic Games Store, ujistili pak vývojáři na Twitteru.
https://t.co/XtbfqscMWr pic.twitter.com/eK6ZIbfLRa
— The Witcher (@witchergame) March 21, 2022
CD Projekt i Epic si spolupráci v tiskové zprávě pochvalují. Polskému týmu prý Unreal Enginu umožní nespotřebovat tolik zdrojů a energie na evoluci a adaptaci vlastní technologie, jako tomu bylo v minulosti. CD Projekt se prý nemůže dočkat, co s Unreal Engine udělá. Nové partnerství si chválí i zakladatel a šéf Epicu Tim Sweeney.
K dispozici zatím máme jediný obrázek. Jinak ovšem není vývoj nového Zaklínače zase tak velkým překvapením. Autoři tento záměr už dřív párkrát naznačili s tím, že Zaklínač je na řadě a zvládají teď pracovat na víc velkých projektech současně. Kromě toho mají ve vývoji také takzvaný Projekt Golden Nekker. A CD Projekt navíc loni koupil studio The Molasses Flood, autory The Flame in the Flood, které má rovněž pracovat na svém vlastním ambiciózním titulu, jenž je ale založen na jedné za značek CD Projektu.
Po všech oficialitách pochopitelně přichází na řadu spekulace, čeho by se nová zaklínačská sága mohla týkat. Už dopředu mohli fanoušci vytušit, že příběh Geralta je u konce a vývojáři z CD Projektu RED s k němu nejspíš nebudou ve velkém vracet. To ale neznamená, že by nebylo co vyprávět. Jak ostatně naznačuje medailon pohozený do sněhu, který se ihned po oznámení stal předmětem vášnivých diskuzí. Je to kočka? Nebo je to rys? Pro budoucí směřování herní ságy je to jedna z nejpodstatnějších informací, o které mají v tuto chvíli jasno jen vývojáři. Můžeme si ale nastínit oba scénáře a naznačit, čeho by se mohl příběh do budoucna týkat.
Pokud by šlo o medailon kočky, vývojáři by se odkazovali na zaklínačskou školu, kterou Sapkowski načrtnul v knihách Paní jezera a Bouřková sezóna. Aniž bychom vás chtěli příliš unavovat detaily, zaklínači této školy žili na severu, konkrétně v Ebbingu na hradě Stygga. Odsud však byli vyhnáni a utvořili karavanu Dyn Marv, která sloužila jako jejich mobilní základna. Jako jedno z mála společenství zaklínačů neváhali trénovat dívky i nelidi, zejména elfy se kterými spolupracovali. Jejich historie je rovněž nechvalně spojena se školou vlka, čímž by vznikala spojnice mezi novým a původním herním příběhem a navázat by se dalo i skrze onen medailon, který nosila Ciri. Nikoliv však proto, že by prošla výcvikem právě u koček, ale protože medailon (spolu s vlkem a gryfem) sebrala Bonhartovi.
Má-li však medailon představovat školu rysa, se situací by to značně zamíchalo a dalo by se v podstatě mluvit o tom, že v CD Projektu RED vzniká volné pokračování stávající trilogie. Podstatné je však dodat, že škola rysa není kanonická a vymysleli si ji fanoušci, aby mohli pokračovat v příběhových linkách známých postav, jakými je například Lambert, Keira Metz nebo několik dalších, na které bylo možné vyhledat odkazy v herní sáze. Pokud by se jednalo o školu rysa, měli bychom tu následovníky školy kočky, kteří vyznávali podobná pravidla výcviku a v boji se zaměřovali na rychlost, přesnost a obratnost. Možná se k nim chtěla připojit i Ciri, vzhledem k tomu, že tato škola jako její předchůdce přijímala i dívky a ženy, ale na tomto místě se už pohybujeme v ryze spekulativní úrovni, navíc založené na tom, co si přejí hráči. Je otázkou, zda by se vývojáři chtěli nechat takovým způsobem ovlivnit, ale ty rysí uši nám zkrátka nedají spát...
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Hlavně ta část s novým kontitentem a monstry.
Nový kontinent a nová monstra mi evokuje směr, kterej zkoušel v Andromedě Bioware a jak to dopadlo…