Společnost CD Projekt u příležitosti svého velkého výročí před malou chvílí oznámila svou další hru, a to ne jen tak ledajakou. Legendární zaklínač Geralt se vrátí úplně se svým první dobrodružstvím, které samotné studio proslavilo. Remake původního Zaklínače, který vyšel přesně před 15 lety, je oficiálně ve vývoji. Jak ovšem vývojáři sami poznamenávají, ještě nějaký čas Geraltův návrat zabere, aby vše bylo tak, jak má být.
We’re thrilled to reveal that, together with @Fools_Theory, we’re working on remaking The Witcher using Unreal Engine 5 (codename: Canis Majoris)!
We want to do this right, so please be patient — it’s gonna be a while until we can share more details.
⚔️ https://t.co/6VCAokPgXs pic.twitter.com/ERFOXQrUEP— The Witcher (@witchergame) October 26, 2022
Na hře nepracuje přímo studio CD Projekt RED, ale jiné polské studio Fool’s Theory, kde ovšem nalezneme řadu veteránů z vývoje Zaklínače, CD Projekt RED pak zajišťuje kreativní supervizi. Klíčovými lidmi ve studiu Fool’s Theory jsou zejména generální ředitel Jakub Rokosz, jenž v letech 2010 až 2015 pracoval na Zaklínači 2 a Zaklínači 3, a Karolina Kuzia-Rokosz, která se u druhého dílu podílela na QA a u dílu třetího se věnovala designu a úkolům. CD Projekt na začátku měsíce oznámil vývoj druhého Cyberpunku, ale i pět nových Zaklínačů. Mezi nimi se skrýval i projekt „Canis Majoris“, který nakonec není pouze další hrou v duchu prvního či druhého dílu, ale nakonec právě remakem jedničky.
Remake má být moderní reimaginací původního Zaklínače, poběží na Unreal Enginu 5 a podle vývojářů má obsahovat prvky, které jsou vyvíjeny i pro další zaklínačské hry. Vývoj samotný je však zatím pouze v rané fázi, a proto se v tuto chvíli nemohou vývojáři podělit o více informací, což v oznámení shrnul i sám vedoucí studia CD Projekt RED Adam Badowski. V současnosti nebylo zveřejněno nic kromě samotného oznamovacího artworku, natožpak alespoň přiblížení možného data vydání, což je ovšem zcela pochopitelné.
Byla to první hra, kterou jsme kdy vytvořili, a byl to pro nás tehdy velký okamžik.
„Zaklínač je tím, kde to pro nás, pro společnost CD Projekt RED, všechno začalo. Byla to první hra, kterou jsme kdy vytvořili, a byl to pro nás tehdy velký okamžik. Vrátit se na toto místo a předělat hru pro další generaci hráčů, aby ji mohli prožít, je stejně velký pocit, ne-li větší,“ řekl k remaku Badowski. „Spolupráce s Fool’s Theory na tomto projektu je vzrušující, protože se někteří lidé z této společnosti již dříve podíleli na zaklínačských hrách. Dobře znají zdrojový materiál, vědí, jak moc se hráči na remake těšili, a vědí, jak se dělají neuvěřitelné a ambiciózní hry. A i když bude nějakou dobu trvat, než budeme připraveni se o hře a ze hry podělit, vím, že to čekání bude stát za to.“
První Zaklínač vyšel 26. října 2007 a polské studio CD Projekt RED proslavil i ve světě. Samotná hra navíc dokázala vzbudit zájem o Sapkowského povídky a romány o Geraltovi i mimo Evropu, kde byla předloha her už známá díky opakovaným knižním vydáním či polskému hranému seriálu. Další pohled na Geraltova dobrodružství, které se opíralo o Sapkowského příběhy, ale představovalo nový příběh, přilákalo řadu hráčů a dnes můžeme mluvit o jednom z nejvýraznějších RPG počinů vůbec. To potvrdilo i pokračování z roku 2011 s podtitulem Vrahové králů a především pak zatím poslední velká hra Divoký hon z roku 2015.
I u nás se samozřejmě Zaklínač těšil velké pozornosti a oblibě, přičemž u prvního dílu je dodnes vzpomínáno nejen na zdařilý český překlad, který provázel i další hry od CD Projektu, ale i na osobitý český dabing. Pokud už snad náhodou někdo přemýšlíte nad tím, zda je možné, že bychom se jej dočkali i v remaku, obávám se, že i tyto otázky zůstanou ještě nějaký čas nezodpovězeny. Ale kdo ví. V tuto chvíli víme jen velmi málo o samotném remaku, přičemž to tak ještě nějaký čas zůstane. Vývojáři prosí o trpělivost, než se budou moci s dalšími detaily podělit.