Okolo nového Zaklínače je už od pondělí zcela pochopitelně hodně živo. Postupně se dozvídáme další a další střípky informací a podrobností, které osamocené za mnoho na první pohled nevydají, ale dohromady pomáhají vyjasňovat celkový obraz nad rámec počátečního stručného oznámení. Ty nejdůležitější novinky si shrneme v tomto článku.
Studio CD Projekt RED potvrdilo britskému Eurogameru, že medailon na teaser obrázku je skutečně vytvarován do podoby rysa a nikoli kočky. Nejde o náhodu, ani podobnost, ale záměr. Pochyby definitivně rozptýlil šéf komunikace Robert Malinowski s tím, že některé záhady by neměly být zase tak záhadné. O tomto symbolu se spekulovalo od první chvíle, protože takzvaná Škola rysa neexistovala dosud přímo ve hrách ani v původních knihách. Pochází z fan fikce a informační databáze The Witcher Fanon Wikia.
Kdyby na medailonku skutečně byla kočka, jak si někdo zpočátku myslel, ukazovalo by to třeba na Ciri. To už ale nejspíš neplatí.
Je tak možné, že z této premisy budou vývojáři vycházet. Není ovšem jisté, že se budou držet všeho, s čím fanoušci přišli. Nebo to použijí jen jako odrazový můstek k vybudování vlastní vize. To nepochybně souvisí také s tím, kdy a za koho budeme vlastně hrát. Ani to ale v tuto chvíli nevíme. Samotný medailon naznačuje jiného protagonistu.
Kdyby na něm skutečně byla kočka, jak si někdo zpočátku myslel, ukazovalo by to třeba na Ciri. To už ale nejspíš neplatí. Ještě před oficiálním potvrzením, které přinesl Robert Malinowski, souhlasně na spekulace o tvaru rysa reagoval na Twitteru Marcin Momot z CD Projektu. I Momot později tuto informaci potvrdil magazínu PC Gamer. To jen pro případ, kdybyste snad stále pochybovali.
— Marcin Momot (@Marcin360) March 22, 2022
Víme už také, kdo vede vývoj nové hry a potažmo možné celé nové ságy. Game directorem je Jason Slama, který několik let kormidloval vývoj standalone karetní hry Gwent. Přihlásil se k tomu s upřímným nadšením na Twitteru s tím, že tým stále hledá spoustu dalších kolegů. Reagoval ale také na obavy z možného crunche, kterým v minulosti studio nechvalně proslulo u svých předchozích projektů a bylo za to velmi kritizováno. Skeptické komentáře připomínající dřívější pracovní podmínky v CD Projektu a nutnost crunchování okomentoval Slama jednoduše: “Never on my watch!” Zjevně nechce opakovat stejné chyby.
I am super thrilled to announce that I have humbly been working to ensure the success of the next big AAA The Witcher game as its Game Director! Think you could join the team? We have tons of roles open with the possibility of remote work we could discuss! https://t.co/bBbxs0JMmq
— Jason Slama (@SlamaTwoFlags) March 21, 2022
A konečně v souvislosti se Zaklínačem se už při oficiálním oznámení nové hry mluvilo také o Cyberpunku 2077 s tím, že pokračuje vývoj jeho DLC a dál jej pochopitelně bude pohánět REDengine a nikoli Unreal Engine 5, který si studio vybralo pro dalšího Zaklínače. Quest director Cyberpunku Paweł Sasko později na Twitteru napsal, že tvrdě pracují na tom, aby hráčům doručili to nejlepší rozšíření vůbec.
We are hard in work to deliver you the best #Cyberpunk2077 expansion we only can and I’m personaly completelly focused on it my chooms ❤️ https://t.co/lgwBZmbRmg
— Paweł Sasko (@PaweSasko) March 21, 2022