branding
Část týmu Playground Games si založila vlastní studio

Část týmu Playground Games si založila vlastní studio

Odešel především creative director Forzy Horizon. Chce hledat nové příležitosti a výzvy

Zdroj: Microsoft
10. 1. 2023

Vývojáři ze studia Playground Games, kteří stojí za úspěšnou sérií Forza Horizon a momentálně pracují na pokračování Fable, se musí od začátku roku obejít bez několika klíčových zaměstnanců. Creative director Forzy Horizon Mike Brown se totiž rozhodl, že po devíti letech je čas na změnu a spolu s několika dalšími kolegy založil vlastní studio. Nový tým bude vystupovat pod hlavičkou Maverick Games a vyjma Browna v něm budou na vedoucích pozicích pracovat bývalý výkonný producent z Playground Games Tom Butcher, technický ředitel Matt Craven, obsahový ředitel Gareth Harwood a audio director Fraser Strachan. Další, kdo doplní ta nejdůležitější místa, je Ben Penrose coby art director, který přichází ze Sharkmobu, ale dříve pracoval v Playground Games. A Elly Marshall coby odbornice na uživatelské rozhraní z Electronic Arts.

O zformování Maverick Games informuje magazín Games Industry, který přináší i několik prvních postřehů nového ředitele. „V roce 2021 jsme vydali Forzu Horizon 5, na které byla velká radost pracovat,“ řekl Brown. Hned vzápětí ale uznal, že ačkoliv si užil v Playground Games skvělých devět let, začínal si pokládat otázku, čemu dalšímu by se mohl věnovat. „Zůstanu v téhle skvělé a zábavné práci? Nebo se poohlédnu po jiných příležitostech,“ naznačil Brown a nyní už je zřejmé, jakou variantu zvolil. Co se týče zrodu nového studia, podle Browna to byla do určité míry náhoda – objevila se možnost, on na ni zareagoval a vše ostatní už bude psát historie.

Maverick Games mají momentálně deset zaměstnanců a budou v nadcházejících měsících ustavovat vizi prvního projektu a přijímat další pracovníky. Podle Browna bude chtít studio trochu riskovat, tedy dělat přesný opak toho, do jakého stavu se zákonitě dostane každý velký úspěšný tým, ať už stojí sám o sobě nebo spadá do rodiny ještě větší společnosti. „Hry jsou vytvářeny způsobem, který s sebou přináší jistou bezpečnost. Víme, že když postupně splníme konkrétní body a trefíme datum vydání, hra prostě vyjde. Myslím ale, že jsou i jiné způsoby, kdy můžeme stále dojít až k datu vydání, ale cestou udělat spoustu nových věcí,“ říká Brown. Mezi řádky tak v podstatě definuje rozdíl mezi nezávislými studii a velkými týmy pracujícími pod střechami vydavatelů jako je Ubisoft, Microsoft, Sony nebo Electronic Arts, což je samozřejmě velmi lákavá představa, byť nemusí vždy dopadnout podle představ.

Podle Browna bude chtít studio trochu riskovat, tedy dělat přesný opak toho, do jakého stavu se zákonitě dostane každý velký úspěšný tým.

Brown je ale se svým týmem teprve na začátku a je tudíž pochopitelné, že první zprávy budou podtrhovat slova jako kreativita, individualismus a ona zmíněná rizika, která mohou přinést mnoho skvělých věcí. To jde samozřejmě ruku v ruce se snahou zahájit působení studia na moderní vlně, tedy s adekvátním rozdělením pracovních povinností vůči osobnímu životu, prací na dálku nebo vyváženým přístupem k najímání lidí z širokého spektra sociálně-společenských skupin. Kanceláře Maverick Games se otevřou v britském městečku Royal Leamington Spa nedaleko Birminghamu a minimálně v počátcích se může spolehnout na finance od blíže nejmenovaného londýnského investora. První projekt bude podle Browna AAA záležitost s otevřeným světem a za prémiovou cenovku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru