branding
Resident Evil – Code: Veronica, Capcom, Capcom zrušil fan remake RE1 a Code: Veronica

Capcom zrušil fan remake RE1 a Code: Veronica

Jejich autoři si byli jistí, že nikomu neškodí. Ale používali cizí assety a přijímali peníze

Zdroj: Capcom
2. 1. 2023
Název: Resident Evil – Code: Veronica Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 3. 2. 2000

Tak se nám znovu opakuje známý scénář. Skupina fanoušků se pustí do remaku nějaké slavné hry a po čase se ozve majitel práv s výzvou, aby zanechali svého snažení. Tentokrát bude řeč o survival hororech Resident Evil a Resident Evil – Code: Veronica. V minulosti jsme o nich psali i my na Vortexu a kladli si přesně otázku, zda Capcomu nebude projekt fanoušků nakonec trnem v oku. Pro příklad jsme nemuseli chodit daleko ani hluboko do historie. Před pár lety takto Capcom vystavil stopku fan remaku Resident Evilu 2, jehož autoři namísto toho nakonec vytvořili vlastní značku Daymare: 1998.

Teď Capcom zasáhl proti zmíněnému RE1 a Code: Veronica od fanoušků a ti výzvu vydavatele uposlechli. Autoři už stáhli z oběhu starší vydané demoverze, zrušili dosavadní oficiální web i profil na Twitteru. Na hrách pracovali Briins Croft, Matt Croft a DarkNemesisUmbrella. Problém byl v tom, že autoři se z velké části spoléhali na modely, animace a textury z remaků od Capcomu. I když si myslí, že Capcomu začalo vadit především to, že jsou jejich hry čím dál víc vidět. Nadšenci se také podle svých slov domnívají, že by nikomu jejich prací žádná újma nevznikla, protože své tituly chtěli nabídnout lidem zdarma.

Capcom prý hry zrušil z čirého zla, protože nic nenasvědčuje tomu, že chystá oficiální remake Code: Veronica.

Jenže jiní hráči zase poukazují na to, že skutečným problémem mohla být snaha získat za svou práci alespoň nějakou odměnu. Autoři se nechávali finančně podporovat přes platformu Kofi a PayPal, což je pro někoho možná pochopitelné, ale současně je to už pro podobný projekt příliš riskantní a jednoznačně to může majitel značky vyhodnotit jako neoprávněné obohacení. Vývojáři ale podle vlastních vyjádření na Discordu v tomhle problém nevidí a nebyl to podle nich důvod, proč proti nim Capcom zakročil.

Tým tvrdí, že je vydavatel trochu překvapil, ale rozhodnutí vývojáři berou. Zajímavé také je, že zatímco třeba v oficiálním vyjádření na YouTube byli fanoušci poměrně diplomatičtí, na Discordu si rozhodně nebrali servítky. Capcom prý hry zrušil z čirého zla, protože nic nenasvědčuje tomu, že chystá oficiální remake Code: Veronica. Firmu navíc přirovnávají k Nintendu, které je proslulé podobnými zásahy.

Spekuluje se, že vývojáři od počátku s tímhle scénářem počítali jako jiní jejich kolegové před nimi a ve skutečnosti usilovali tímto způsobem o to, aby získali pozornost hráčů, což se jim povedlo.

Mluvilo se o tom, že remaky RE1 a Code: Veronica mohou vyjít v letošním roce, ale autoři pak poukazovali raději na rok 2024. Ani tak by nebylo nic jisté. Jako každý podobný komunitní titul by nepochybně musel překonat ještě spoustu překážek. Tím spíš, že nešlo o jednu hru, ale hned dvě, což mi upřímně řečeno taky nikdy moc nedávalo smysl.

Spekuluje se, že vývojáři od počátku s tímhle scénářem počítali jako jiní jejich kolegové před nimi a ve skutečnosti usilovali tímto způsobem o to, aby získali pozornost hráčů, což se jim povedlo. Teď by se také oni teoreticky mohli pokusit vytvořit vlastní hru ve stylu Resident Evilu, jen se budou muset zbavit veškerého licencovaného obsahu. A to už přitom není jen hypotéza. Samotní autoři se nechali slyšet, že plánují vyvíjet vlastní hry a nový projekt bude inspirovaný Code: Veronica.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru