Společnosti Capcom se v poslední době hodně daří a je zářným příkladem velkého comebacku japonských vývojářů. Firma rychle po sobě vydala hity jako Monster Hunter: World, Resident Evil 2 nebo Devil May Cry 5, přičemž prvně jmenovaný titul se dokonce v rekordním čase stihl stát tou vůbec nejprodávanější hrou od Capcomu všech dob. Na kontě má přibližně 12 milionů prodaných kopií. Není divu, že si proslulá společnost chce udržet aktuální formu, a tak už zbrojí na další generaci konzolí.
Capcom nespoléhá jen na RE Engine, ale má v rukávu více vlastních technologií. Těmi dalším jsou Panta Rhei a MT Framework.
Capcom má podle informací, které přinesly poslední zprávy ohledně hospodaření firmy, ve vývoji hned několik her, které bude pohánět osvědčená vlastní technologie RE Engine. Spekuluje se, že by mezi nimi mohlo být jednak regulérní pokračování survival hororu Resident Evil, ale také remake třetího dílu této ságy. Mezi nejvroucnější přání fanoušků ovšem patří remake Dino Crisis. Víc bychom se mohli dozvědět už za pár týdnů na E3 v Los Angeles.
Zajímavé přitom je, že Capcom nespoléhá jen na tuto osvědčenou technologii, ale má v rukávu více vlastních enginů. Těmi dalším jsou Panta Rhei a technologie MT Framework, kterou firma využívá a vylepšuje už od roku 2006. Využívaly ji už první díly sérií Dead Rising nebo Lost Planet. Ale Capcom na ni vsadil třeba i v případě nedávného Mega Mana 11 nebo právě titulu Monster Hunter: World.
Co je ale důležitější, podle Capcomu je RE Engine připraven na příchod další generace konzolí. Má jít o jeho silnou stránku. A podle analytiků není vyloučené, že Capcom už na nějakém next-gen titulu pracuje. Naopak se to zdá být vysoce pravděpodobné a jeho sebevědomí je zřejmě s ohledem na kvalitu grafiky posledních výtvorů na místě.
V této souvislosti se skloňuje především už jednou zmíněná značka Dead Rising. Microsoft se má v červnu na E3 vytasit s novým Xboxem a právě pokračování této série by mohlo být jedním z launchových titulů. Připomeneme, že Dead Rising 3 vstoupil na trh coby Xbox One exkluzivita v listopadu 2013 společně s novou konzolí. Verze pro PC vyšla až o rok později a na další platformy se trojka nikdy nepodívala. Tahle teorie má ale přeci jen malý háček. Capcom loni v září uzavřel své vancouverské studio, které na sérii pracovalo a údajně tomu padl za oběť i nějaký nový Dead Rising. Spekuluje se nicméně, že jeho vývoj mohl být přesunut do Japonska.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dotaz na redakci: Nechcete se někdy podívat na sérii Lost planet v nějakém videu, jelikož už jsem několikrát slyšel v různých videích, že i Jirka částečně tuto sérii postrádá.
PS: Vortex potřebuje tlačítko pro editování komentářů. 🙂