Jedna velká společnost po druhé postupně v posledních letech přecházejí na vyšší cenu her. Teď zdražil také Capcom, který se skoku z 60 na 70 dolarů dlouho „bránil“. Prvním titulem od Capcomu s touto cenovkou bude Dragon’s Dogma II, který dorazí na trh 22. března. Standardní edice bude stát 70 dolarů na PC i konzolích, tedy o 10 dolarů víc než poslední velké hry od Capcomu. Za deluxe edici pak zaplatíte 80 dolarů.
Nás ale víc zajímají lokální ceny. Na Steamu za Dragon’s Dogma II dáte 65 eur ve standardní edici a 75 eur v deluxe edici. Na Xbox Storu se základní verze prodává za 1779 koruna a deluxe edice za 2249 korun.
Nejde tak docela o blesk z čistého nebe. Capcom před pár měsíci naznačil, že by ke zdražení skutečně mohlo dojít. Prezident firmy Haruhiro Tsudžimoto prohlásil, že cena her je podle něj příliš nízká. Odvolával se na to, že náklady na vývoj jsou přibližně stokrát vyšší než v době NESu, ale cena her se zdaleka tak dramaticky nezvedla. Hráči by pochopitelně asi dodali, že od dob osmibitů výrazně vzrostly také prodeje her. Tsudžimoto doplnil, že je potřeba zvedat rovněž platy a přilákat nové talenty, proto je podle něj zdražení zdravé pro byznys.
Ceny her se zvyšují od roku 2020. První na 70 dolarů přestoupili v 2K u NBA. Později je následovaly firmy jako Activision, Sony, EA, Square Enix nebo Nintendo. V některých případech je to jen u vybraných titulů.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na Steame 65€ a na konzolách ide o 1779 Kč, čo je 73€, čiže asi 75€ po zaokrúhlení. Prečo je verzia na konzoly o 10€ drahšia? Prichádza mi na rozum len to, že by mohli mať problém s 30% podielom tržieb, ale ten je na Steame aj konzolách rovnaký. Alebo sú to náklady na vytvorenie fyzických kópií?