branding
Capcom se zatím nerozhodl, zda zdraží next-gen hry

Capcom se zatím nerozhodl, zda zdraží next-gen hry

Bude sledovat situaci na trhu, ale zjevně o tom přemýšlí. Nižší prodeje RE3 firmu nezaskočily

Zdroj: Capcom
13. 8. 2020

Japonská společnost Capcom nás nechala prostřednictvím zprávy pro investory trochu nahlédnout do svého zákulisí. Dozvěděli jsme se tak, co si její vedení myslí o možném zdražování next-gen her, ale i to, jak hodnotí nižší prodeje remaku Resident Evil 3. Začneme ale s cenou budoucích titulů pro PlayStation 5 a Xbox Series X. Tuhle debatu rozpoutal před časem bývalý představitel Sony Shawn Layden, když naznačil, že AAA by se měly zkrátit, anebo jejich cena zvýšit. Ještě než se k této hypotetické otázce stačili vyjádřit všichni teoretici, iniciativy se chopila společnost 2K a oznámila, že jako první zdraží next-gen verze NBA 2K21 z 60 dolarů na 70. Její mateřská firma Take-Two Interactive sice řekla, že se nejedná o nový plošný standard, ale připustila, že cena stoupne také u dalších titulů z jejího portfolia.

Na stejnou otázku byli časem pochopitelně dotazování představitelé Microsoftu, Activisionu, Ubisoftu, EA i dalších firem. Zatímco šéf Xboxu Phil Spencer věří, že trh se přizpůsobí organicky a zákazníci sami rozhodnou, jaká cena je pro ně správná, další firmy zatím vyčkávají a monitorují situaci. Ubisoft už například slíbil, že jeho první předvánoční várka novinek pro PS5 a Series X určitě nezdraží, pozdější cenovou politiku už ale šéf společnosti komentovat nechtěl. Activision a EA zjevně čekají, jak pionýr v podobě 2K se svým pokusem dopadne a zda má vůbec smysl ho následovat. A podobnou strategii volí podle všeho i Capcom.

Stojí za připomenutí, že v případě Capcomu by se potenciálně mohlo zdražení dotknout nově oznámených her jako Resident Evil Village nebo Pragmata.

Firma naznačila, že se zařídí podle situace na trhu. Zatím se prý o ceně next-gen nerozhodlo s tím, že je třeba zvážit všechny výhody a nedostatky. Zda nakonec případný vyšší příjem převáží nad nedostatky nejspíš ukáže až čas a první tituly, respektive to, jak moc se na prodejích vyšší cena projeví. Stojí za připomenutí, že v případě Capcomu by se potenciálně mohlo zdražení dotknout nově oznámených her jako Resident Evil Village nebo Pragmata.

Analytická společnost IDG Consulting už dříve uvedla, že o zdržení uvažují i další velcí vydavatelé ve snaze umořit rostoucí náklady na vývoj největších titulů. Bylo také naznačeno, že riskovat s vyšší cenou možná budou firmy spíš u zavedených značek a sérií než u úplných novinek. Opačným “extrémem” je pak vesmírná akce Star Wars: Squadrons od EA, která přijde na trh jen za 40 dolarů, což samotní autoři označují za riskantní krok.

Resident Evil 3 se prodával výrazně hůř než jeho předchůdci

Ale zpátky ke Capcomu, i když stále zůstaneme ve světě čísel. Prodeje remaku hororu Resident Evil 3 potvrdily, že hráči nebyli s novinkou tak spokojení jako s vylepšenou verzí dvojky. Trojka prodala za necelé tři měsíce přibližně 2,7 milionu kopií. Resident Evil 2 za první dva měsíce 4,2 milionu kopií a sedmička za stejné období 3,5 milionu kopií. Lépe si vedl i pátý a šestý díl se 5, respektive 4,8 milionu prodaných kopií za první tři měsíce.

Capcom ale výrazně slabší prodeje zřejmě nevyvedly vůbec z míry. Společnost tvrdí, že ji výsledek nepřekvapil a odpovídá víceméně očekáváním. Už původní trojka se prodávala hůře než původní dvojka a byla taktéž méně oblíbená. Výsledná čísla u remaku se tak prý nijak zvlášť neodchylují od interních plánů. Můžeme jen spekulovat, zda se vydavatel snaží zachovat tvář před investory, anebo skutečně nejde o zklamání. Celá série už má na kontě 103 milionů prodaných kopií.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru