Společnosti Capcom se daří, mimo jiné především sérii Resident Evil, jak ukázaly nejnovější finanční výsledky, což je v každém případě ideální příležitost k posunu. Tím bude nová iterace interního enginu, který vychází z dosavadního RE Enginu. „Nový“ engine nese v tuto chvíli označení REX Engine, celým názvem pak RE neXt Engine, a vývojáře i běžnou hráčskou veřejnost s ním Capcom představil prostřednictvím série videí v japonštině i angličtině, které se objevily na oficiálním kanálu Capcom R&D. První z videí se zaměřuje právě na minulost a budoucnost enginu, jak naznačuje už samotný název, ta další se pak postupně věnují jednotlivým částem a dalším náležitostem, které REX Engine nabídne.
REX Engine bude zahrnovat veškeré dosavadní funkce RE Enginu, ale zároveň nabídne podporu pro zcela nové technologie a bude fungovat efektivněji a zvládat větší množství assetů. Dále by mělo být možné si jej více přizpůsobit dle potřeb pro danou hru. Celkově půjde pro Capcom o nový standard, přičemž budou součásti a technologie do současného RE Enginu zaváděny postupně po fázích, až se zrodí výsledný REX Engine. Jednotlivá představující videa se věnují například umělé inteligenci, renderování, ray tracingu, kolizím, shaderům, efektům, HDR, datům, kódu, fyzice nebo celé filozofii enginu. Najdeme zde ale i celé video věnované remaku Resident Evil 4, či dokonce diskuzi o vlasech. Jedná se o velice zasvěcené povídání, ale v případě zájmu můžete veškerá videa nalézt na již zmíněném kanálu Capcom R&D.
Nová verze enginu by měla být podle dosavadních informací a tohoto představení přístupnější, a to díky lokalizaci a obsáhlejší dokumentaci. Ačkoli je Capcom japonskou společností, v jeho týmech se nachází i celá řada vývojářů, kteří japonštinou nevládnou, proto by měl tento přístup usnadnit právě takovým zaměstnancům práci. Kromě toho se zdá, že by mohl mít Capcom plány svůj engine nabídnout i jiným studiím a týmům v rámci licencování, ale nic takového zatím oficiálně řečeno nebylo, snaha o přístupnost by nicméně do těchto plánů rovněž zapadala.
REX Engine will include all previous features of RE Engine while adding support for new technologies and handling the growing size of assets more efficiently.
The video is mostly intended for developers but this was an interesting little tidbit at the end. pic.twitter.com/2Fb88i2lMA
— Okami Games (@Okami13_) October 26, 2023
RE Engine začal vznikat v roce 2014 a byl určen pro Resident Evil 7: Biohazard, který vyšel na začátku roku 2017, později na něm běžely i další hry společnosti včetně remaků Resident Evilu, Devil May Cry 5, Monster Hunter Rise nebo letošní Exoprimal a poběží na něm v budoucnu i Dragon’s Dogma II. Capcom se další prací na svém vlastním enginu vymyká stále častějším volbám zavedených enginů jako je Unity či Unreal Engine, k nimž se uchylují i vývojáři, kteří též dlouhá léta volili interní enginy. I toto oznámení s sebou nicméně přineslo několik spekulací, podle nichž „REX“ může odkazovat i na slavnou sérii Dino Crisis, což je samozřejmě v tuto chvíli dost přitažené za vlasy…