branding
Capcom chce učinit z PC svou hlavní cílovou platformu

Capcom chce učinit z PC svou hlavní cílovou platformu

Nový směr diktuje úspěch PC verzí vydaných her i zvyšující se zájem o hraní na počítači

Zdroj: Capcom
4. 10. 2021

Podle vyjádření na proběhnuvším veletrhu Tokyo Game Show hodlá společnost Capcom vstoupit do nové éry. Budoucnost svých her – ať už vydávaných či přímo vyvíjených – chce primárně spojit s počítači, což je vzhledem k historii Capcomu nezvyklé. Ne, že by tituly japonského vydavatele a vývojáře v minulosti nemířily na DOS a Windows, ale silný příklon ke konzolím v rámci celé řady značek byl jasně cítit. Změnou však chce Capcom reagovat na změny trendů v Japonsku i ve světě a odkazuje se také na obrovský úspěch PC verzí her vydaných v uplynulých letech. Jen namátkou, Resident Evil 7 má mít na svém kontě každoročně minimálně milionový přírůstek v počtu prodaných kopií, bez ohledu na to, že jde o hru z roku 2017 a období největších prodejů už pominulo. Capcom se nicméně obrací také na další značky, jako je například Monster Hunter, kterému v případě poslední iterace s podtitulem Rise věnoval na TGS 2021 velký prostor.

„Počítače jsou hnací silou celosvětových prodejů,“ naznačil jeden z důvodů plánované změny provozní ředitel Capcomu Haruhiro Cudžimoto pro japonský list Nikkei. Uvedl také, že pohled na PC změnila pandemie koronaviru, když začaly být domácí stanice nebo notebooky opět hojně využívány namísto mobilních telefonů. „Chytré telefony jsou pohodlné, ale jejich obrazovky jsou malé a dotykové panely se špatně ovládájí, takže nejsou vhodné pro domácí práci nebo školní výuku,“ uvedl Cudžimoto a předpovídá počítačům zářnou budoucnost. Odráží se to prý i v domácím Japonsku, kde se měl podle Capcomu zvýšený zájem o PC coby herní platformu zvýšit, jen k tomu Cudžimoto neuvádí žádná konkrétní čísla. „Počet uživatelů PC by se měl zvyšovat s tím, jak bude růst význam platformy […] proto chceme v příštím nebo přespříštím roce vyrovnat poměr prodejů her pro PC a konzole,“ dodává provozní ředitel.

Popisovaná změna ale není překotná či nečekaná – už v roce 2019 poukazoval Capcom na to, že PC bylo druhým největším odbytištěm prodejů Monster Hunter World a zapomínat nesmíme ani na rekordní prodeje Resident Evil Village spolu s největším počtem souběžně hrajících hráčů na Steamu v historii této série. Není proto velkým překvapením, že na Tokyo Game Show věnoval Capcom pozornost právě dalšímu dílu série Monster Hunter, který bude uveden 12. ledna, tedy necelý rok poté, kdy si hra odbyla premiéru na Switchi. Šlo o skvěle hodnocený díl, který dostával až na malé výjimky ty nejvyšší známky a je pravděpodobné, že na něj značná část fanoušků čeká právě v PC verzi. Oproti té stávající totiž nabídne i podporu rozlišení 4K a další prémiové prvky, které hardware Switche nemůže z pochopitelných důvodů nabídnout.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru