branding
Call of Duty: Vanguard, Activision, Call of Duty: Vanguard mohlo prodat přes 30 milionů kopií

Call of Duty: Vanguard mohlo prodat přes 30 milionů kopií

I když se hra netěšila vřelému přijetí, číslo se objevilo v profilu konzultanta na LinkedInu

Zdroj: Activision
6. 4. 2024
Název: Call of Duty: Vanguard Vývojář: , , Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 5. 11. 2021

Call of Duty: Vanguard rozhodně nepatří k nejzářivějším dílům téhle slavné série. Titul z konce roku 2021 hráče příliš neoslovil zasazením do druhé světové války – což později připustili i zástupci Activisionu – ale nepřesvědčil ani plytkou kampaní, menším počtem módů v multiplayeru nebo zredukovaným zážitkem z režimu se zombíky. I my jsme sáhli jen k mírně nadprůměrné známce, která například v porovnání s hodnocením Modern Warfare III působí ještě lichotivě, ale stále se vracíme k tomu, že Call of Duty už dokázalo hráče v minulosti potěšit více. Přesto se nyní zdá, že Vanguard dokázal ke koupi přimět přes 30 milionů hráčů, čímž by se veškerý médii komunikovaný neúspěch postavil na hlavu.

Na potenciální číslo prodejů upozornil insider s přezdívkou Timur222, který se specializuje na sledování veřejných profilů lidí pracujících v herním odvětví, z nichž nezřídka vypichuje velmi zajímavé věci. V tomto případě jeho pozornosti neušel profil Briana Honga, který se podle svých slov přes 20 let věnuje obchodní strategii herních společností. V době, kdy vycházel Vanguard, měl několik měsíců rozběhnutou konzultantskou firmu Roughmint Consulting, se kterou se měl podílet právě na marketingu a promování Call of Duty: Vanguard. V popisu své pracovní náplně uvádí, že Activisionu pomáhal se strategií pro sociální média s cílem přilákat k Vanguardu více hráčů. A celý tenhle projekt – jak Hong uvádí v popisu – ve finále dokázal prodat 30 milionů kopií.

Samozřejmě se jedná o nepotvrzené číslo, které Activision ani vývojáři dosud nekomentovali, pokud je ale pravdivé, můžeme si na něm demonstrovat, jak se může, řekněme, internetový obraz nějaké hry významně lišit od situace „tam venku“. Jinak řečeno, mnohdy se síla hlasu několika tisíců lidí na internetu přetaví v dostatečně velký tlak, který třeba vývojáře přiměje k zásadním změnám. Mnohdy jde ale skutečně jen o marginální počet lidí, kteří na sebe strhávají možná až příliš velkou pozornost a nastavují náladu kolem hry či studia zcela mylně. S tím ostatně nyní souzní i někteří komentující, kteří reagují na zmíněné číslo a potenciální obří úspěch Vangaurdu jako každého dalšího Call of Duty. Například uživatel Redditu s přezdívkou AbleTheta trefně poznamenává, že v komentářích na internetu si lidé jen vzájemně potvrzují své domněnky. Další uživatel Redditu LightEnergyBun pak dodává, že nic jako neúspěšné Call of Duty neexistuje, byť je na místě mluvit o lepších a horších letech.

Faktem ovšem zůstává, že mnoho hráčů si každoročně vycházející díly zavedených sérií kupuje ze setrvačnosti, zároveň jen zlomek hráčů se o herní odvětví skutečně zajímá, čte herní magazíny a účastní se diskuzí, takže zdánlivě všeobecný názor může odrážet jen kapku v moři potenciálních zákazníků. Samozřejmě, do chvíle, než/až Activision prodeje Vanguardu potvrdi, můžeme jen fabulovat, ve finále bychom se ale vůbec nedivili, kdyby tomu tak skutečně bylo.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru