V Call of Duty: Black Ops 4 z roku 2018 nebyla obsažena klasická kampaň. To bylo ze strany vývojářů komentováno tak, že nikdy nebyla zamýšlena a ani se na ní nepracovalo. To nicméně vyvrátil například Jason Schreier, když v roce 2019 publikoval článek o špatných podmínkách a zacházení se zaměstnanci ve studiu Treyarch, jež za hrou stojí. V něm se mimo jiné objevila i informace o tom, že se na kampani dle dotázaných vývojářů pracovalo, ale na začátku roku 2018 byla zničehonic zrušena. Díky rozsáhlému úniku dokumentace hry se však nyní dovídáme, jak tato kampaň byla zamýšlena a jak mohla vypadat.
Z Schreierova článku už tehdy vyplývalo, že se nejednalo o klasickou kampaň pro jednoho hráče, nýbrž kooperaci pro dva, ovšem s možností společníka v podobě AI. Jejím zrušením podobně jako v případě Black Ops 3 tým značně utrpěl, neboť byli vývojáři ujišťováni, že se nic takového už nebude opakovat a že znovu jejich práce vniveč nepřijde. Tak se však nakonec bohužel přece jen stalo, rozsah této ztracené práce byl nicméně v posledních měsíci rozkrýván uživatelem, jenž si na Redditu přezdívá Purpletoaster20. Ten byl za pomoci někdejších zapojených vývojářů schopen dát dohromady obrovské množství materiálů, jež se týkají právě této zrušené kampaně.
K dispozici je přes 400 obrázků, mezi nimiž jsou snímky z prezentace rané verze, storyboardy a rovněž obrázky z raných buildů kampaně.
Purpletoaster20 se chystá svůj nález zprostředkovat i videem, které plánuje na příští týden, nicméně i jeho samotný text na subredditu r/GamingLeaksAndRumours dokázal pojmout obrovské množství informací. K dispozici je přes 400 obrázků, mezi nimiž jsou snímky z prezentace rané verze, storyboardy a rovněž obrázky z raných buildů kampaně. Vše je přitom detailně popsáno – postup misí krok po kroku, záběry, vybavení, mapy zdroje k inspiraci a spoustu dalších doprovodných komentářů. Máte-li dostatek času, můžete si je všechny sami projít.
Kampaň nesla název Career a její příběh byl zasazen do roku 2070 a navazoval na události Black Ops 3, kdy vlivem globální pandemie došlo ke chaosu. Uprostřed toho chaosu mělo docházet i k bojům dva na dva, jak popsal Schreier. Hra měla nabídnou dvě frakce – Svobodnou lidovou armádu (FPA) a Organizaci spojených národů (WUN) – a hráč si měl jednu z nich vybrat a poté s druhou soupeřit pomocí dosahování různých cílů s parťákem proti dalším dvě hráčům či s umělou a proti umělé inteligenci. Obě frakce pak měly odlišné mise a přístup, proto měl být zážitek zcela odlišný.
Každá mise měla být zhruba 15 až 20 minut dlouhá, některé z nich byly přímo časově omezeny. Lokací bylo pouze šest, byly ovšem dvojnásobně větší než mapy známé z Black Ops 3. V některých částech misí a přestřelkách bylo rovněž možné se setkat se svými protivníky a utkat se s nimi přímo. K dispozici byly i vedlejší cíle a bylo možné mít dalšího společníka, s nimž by se budoval během hry vztah. Postupem by se klasicky odemykaly další zbraně a vybavení. Kampaň neobsahovala předrenderované cutscény, pouze in-game cinametiky, jež by se lišily podle frakcí a úspěchů. Součástí bylo i shrnutí předchozích misí. Podařilo se získat i něco z nich, videa byla ovšem nahrána na YouTube, kde byla ze strany Activisionu zablokována. Jinde prozatím zveřejněna nebyla.
Poslední známý build byl na konci roku 2017, kdy ho zaměstnanci Actvisionu zkoušeli.
Důvodem zrušení kampaně měly být technické problémy a také repetitivnost. Únik je samozřejmě mnohem rozsáhlejší a v případě zájmu jej můžete celý prozkoumat misi po misi, jak je Purpletoaster20 popsal. Spousta věcí ovšem lépe vynikne v již zmiňovaném chystaném videu, které hodlá umístit na svém kanále TheClosetIndian 18. srpna. Na závěr svého obřího příspěvku připomněl, že na to nebyl sám: „Je to několik měsíců práce a všichni, kdo na tom pracovali, jsou rádi, že se to podařilo. Mou poslední poznámkou je, že poslední známý build byl na konci roku 2017, kdy ho zaměstnanci Actvisionu zkoušeli. Já ani mé zdroje bohužel nemáme žádná vodítka k nalezení jakýchkoli informací či gameplaye z ní. Pokud o ní máte informace, byli bychom velmi vděční, kdybyste je zveřejnili. Jedná se o jeden z největších kusů vystřiženého obsahu z Call of Duty a bylo by fenomenální vidět, jak tato kampaň vypadala předtím, než byla odepsána.“
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.