Česká plošinovka Bzzzt vývojáře Karla Matějky se dočkala většího updatu, v rámci kterého došlo k přidání nového obsahu a vyladění stávajících prvků i jednotlivých úrovní. Update, který posouvá hru na verzi 1.1, je už k dispozici a dostal i přiléhavé označení Challenge Chips. To odkazuje na desítku nových lokací, kde je nutné sesbírat čipy jako další vrstvu výzvy při snaze zkompletovat vše, co Bzzzt nabízí.
Většina z novinek je alespoň v náznaku vidět v novém traileru, který vydání updatu provází. Nejsou to však pouze nové úrovně s malými čipy, ale také nové prvky hratelnosti, které se projevují napříč celou hrou. Jde především o dva důležité bonusy – magnet a odečítač času – díky kterým můžete známé úrovně splnit v rekordním čase nebo s maximálním skóre. Princip je jednoduchý – magnet přisaje všechny šroubky, pro které byste si jinak museli dojít a ikonka hodin zase odečte z vámi odehraného času určitou část, takže ve finále můžete mít splněno za dobu, která ve skutečnosti neodpovídá tomu, kolik sekund jste v lokaci skutečně strávili.
Karel Matějka přidal do hry také čtyři nové pasti, Bzzzt je rovněž doplněn o jednu novou skladbu i zvukovými efekty a dočkáte se také detailnějších statistik vyobrazených na obrazovce s výběrem úrovní. Neurčitě bylo zasaženo i do obtížnosti, patrně se ale jedná jen o drobné zásahy do již tak velmi dobře vybalancované záležitosti. V souvislosti s vydáním updatu se Matějka rovněž rozhodl hru zlevnit, takže ji momentálně můžete zakoupit za pouhých 7 eur. Vzhledem k tomu, že jsme hře v recenzi udělili plných 10 bodů, by to pro vás mohl být poslední argument, který jste potřebovali.
Jako hráč, který se už při prvním průchodu snažil dosáhnout nejlepších časů, jsem byl zklamán z toho, že pak lze používat získané dovednosti i v úrovních, ve kterých původně nejsou k dispozici. To pak působilo jako plivnutí do tváře, celá snaha o nejlepší čas byla vniveč, když pak jde snáze dosáhnout lepších časů.
Teď došlo znovu k úpravě podmínek a je to další plivanec pro ty, kdo už hru odehráli a zkoušeli své časy minimalizovat. Takže mě rozhodně neláká hrát úrovně znovu, ještě s myšlenkou na to, že může přijít další zásah, který opět podkope původně vynaložené úsilí.
Chápu, že se asi snaží o další znovuhratelnost, ale tohle mně přijde nefér.
A v čem je nefér, když všichni mají stejné podmínky? 🙂 Přeci i s novými bonusy to bude soutěž o nejrychlejší proběhnutí, ne? Nebo co mi přesně uniká, co je v tom nefér?
Problém by to nebyl, když by neexistoval žebříček. Ale vytvořit hru, která vybízí k překonávání časů, a pak měnit podmínky, je nefér pro ty, kdo už s tím strávili spoustu hodin. Jak už jsem psal, už to, že lze použít dovednosti v úrovních, kde původně nejsou k dispozici, je nefér k hráči samotnému. To jsem si mohl ušetřit polovinu odehrané doby, když pak lze většinu úrovní projít snáz a rychleji díky nových schopnostem. A teď znovu. V podstatě je to jako by se žebříčky resetovaly a začínalo se od začátku. Kdybych měl tyto informace, zlepšováním časů bych se vůbec nezdržoval, protože takhle to nemá smysl. A opět, jak už jsem psal, i teď nikdo nemá jistotu, že nepřijde další změna a usnadnění pro lepší výsledky budoucích hráčů.
Je to škoda, protože jinak se mi hra líbila, ale tohle je hloupé. Podmínky mají zůstat shodné, protože jinak žebříček nemá žádnou výpovědní hodnotu a je tam tedy zcela zbytečně.
Takže mi z toho vychází, že jsi naštvaný, protože:
1) jsi nevěděl, že úrovně půjdou projít znovu s novými schopnostmi (a tedy rychleji)..
2) je tam žebříček časů
3) hra se updatuje a tedy mění
Tak na žebříček nekoukej a buď v klidu, ne? – vždyť podmínky jsou pro všechny stejné.. Nebo se neporovnávej s ostatními, ale dělej si lepší časy sám pro sebe, ne?
To je, jako kdybys říkal, že čas závodů Lemans z roku 78 je o ničem, protože dnes mají lepší auta, než tehdy..
Nebo že objevení nové exoplanety před dvaceti lety je o ničem, protože dnes na to mají výkonnější teleskopy a ještě si pomáhají AI..
Hrál si tu hru, protože tě bavila, nebo protože jsi chtěl mít svůj čas někde v žebříčku? – pokud první varianta, tak není co řešit a pokud druhá varianta, tak se musí přizpůsobit všichni, ne? – takže je to fér pro všechny stejně..
Podmínky nejsou stejné, když tam lidi už strávili hromadu hodin a z toho teď autor udělal zbytečně strávený čas, protože ti, co začnou hrát teprve teď, dosáhnou téhož snáz.
Srovnání se závody je ti k ničemu, protože to by BZZZT muselo žebříček oddělit a začít druhý s novými podmínkami. Prostě někdo byl v závodě v roce 78 první, druhý, třetí, a to je někde zaznamenáno, ale u BZZZT jsou všichni v jenom pytli a nikdo neví, jaké prostředky k tomu kdo mohl využít.
Srovnání s objevováním exoplanet je zcela mimo, protože BZZZT je autorem uzavřený systém s danými pravidly, které hráč normálním hraním neovlivní (nemůžu si sám přidat nějaký bonus, když nebudu nějak podvádět modováním atp.) Objevování exoplanet je ale o tom, že sami „hráči“ mohou vytvořit v rámci pravidel přírody něco nového, a to stále dle pravidel přírody využijí. Podobné by to bylo, kdyby si příroda řekla, že teď bude příroda 1.1 a překope fyzikální zákony a najednou lidé pouhým okem uvidí dosud neobjevenou exoplanetu, kterou by předtím stěží viděli teleskopem.
A znovu opakuji, není to pro všechny stejné, když ti, co to hráli po vydání, zbytečně strávili čas vylepšováním časů, když teď jsou tam věci jako odečítání času. Zkusmo jsem odehrál první takovou úroveň a nemusel jsem se moc snažit a svůj tehdejší „vydřený“ čas, jsem překonal. Je to prostě nefér. A mně osobně vlastně nejde vůbec o to, jestli jsem 25. nebo aktuálně 159., na to nekoukám, ale o to, že kdybych to hrál dnes a věděl co vím, tak bych to namísto 9 hodin hrál třeba jen 6 hodin. Před začátkem hry by mělo být varování, že nemá smysl ihned vylepšovat časy a teď i sbírat šroubky, když po dohrání má hráč lepší možnosti vše dokončit (trofeje, šroubky, některé achievementy). Já se tehdy snažil hru pro sebe vytěžit, ne být první v žebříčku, ale teď zjišťuji, že v mých očích bych ji dnes zcela dohrál snáz a tedy rychleji.
A znovu opakuji, jako hráči mi změny podmínek dávají špatný signál, protože ani teď nemá pro hráče smysl snažit se o lepší časy, třeba za pár měsíců vyjde verze 1.2 a tam bude zase nějaký vohák (např. čas/2), aby to šlo snáz. Dává tedy v takových nejistých podmínkách žebříček smysl? Nedává.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Teď došlo znovu k úpravě podmínek a je to další plivanec pro ty, kdo už hru odehráli a zkoušeli své časy minimalizovat. Takže mě rozhodně neláká hrát úrovně znovu, ještě s myšlenkou na to, že může přijít další zásah, který opět podkope původně vynaložené úsilí.
Chápu, že se asi snaží o další znovuhratelnost, ale tohle mně přijde nefér.
Je to škoda, protože jinak se mi hra líbila, ale tohle je hloupé. Podmínky mají zůstat shodné, protože jinak žebříček nemá žádnou výpovědní hodnotu a je tam tedy zcela zbytečně.
1) jsi nevěděl, že úrovně půjdou projít znovu s novými schopnostmi (a tedy rychleji)..
2) je tam žebříček časů
3) hra se updatuje a tedy mění
Tak na žebříček nekoukej a buď v klidu, ne? – vždyť podmínky jsou pro všechny stejné.. Nebo se neporovnávej s ostatními, ale dělej si lepší časy sám pro sebe, ne?
To je, jako kdybys říkal, že čas závodů Lemans z roku 78 je o ničem, protože dnes mají lepší auta, než tehdy..
Nebo že objevení nové exoplanety před dvaceti lety je o ničem, protože dnes na to mají výkonnější teleskopy a ještě si pomáhají AI..
Hrál si tu hru, protože tě bavila, nebo protože jsi chtěl mít svůj čas někde v žebříčku? – pokud první varianta, tak není co řešit a pokud druhá varianta, tak se musí přizpůsobit všichni, ne? – takže je to fér pro všechny stejně..
Srovnání se závody je ti k ničemu, protože to by BZZZT muselo žebříček oddělit a začít druhý s novými podmínkami. Prostě někdo byl v závodě v roce 78 první, druhý, třetí, a to je někde zaznamenáno, ale u BZZZT jsou všichni v jenom pytli a nikdo neví, jaké prostředky k tomu kdo mohl využít.
Srovnání s objevováním exoplanet je zcela mimo, protože BZZZT je autorem uzavřený systém s danými pravidly, které hráč normálním hraním neovlivní (nemůžu si sám přidat nějaký bonus, když nebudu nějak podvádět modováním atp.) Objevování exoplanet je ale o tom, že sami „hráči“ mohou vytvořit v rámci pravidel přírody něco nového, a to stále dle pravidel přírody využijí. Podobné by to bylo, kdyby si příroda řekla, že teď bude příroda 1.1 a překope fyzikální zákony a najednou lidé pouhým okem uvidí dosud neobjevenou exoplanetu, kterou by předtím stěží viděli teleskopem.
A znovu opakuji, není to pro všechny stejné, když ti, co to hráli po vydání, zbytečně strávili čas vylepšováním časů, když teď jsou tam věci jako odečítání času. Zkusmo jsem odehrál první takovou úroveň a nemusel jsem se moc snažit a svůj tehdejší „vydřený“ čas, jsem překonal. Je to prostě nefér. A mně osobně vlastně nejde vůbec o to, jestli jsem 25. nebo aktuálně 159., na to nekoukám, ale o to, že kdybych to hrál dnes a věděl co vím, tak bych to namísto 9 hodin hrál třeba jen 6 hodin. Před začátkem hry by mělo být varování, že nemá smysl ihned vylepšovat časy a teď i sbírat šroubky, když po dohrání má hráč lepší možnosti vše dokončit (trofeje, šroubky, některé achievementy). Já se tehdy snažil hru pro sebe vytěžit, ne být první v žebříčku, ale teď zjišťuji, že v mých očích bych ji dnes zcela dohrál snáz a tedy rychleji.
A znovu opakuji, jako hráči mi změny podmínek dávají špatný signál, protože ani teď nemá pro hráče smysl snažit se o lepší časy, třeba za pár měsíců vyjde verze 1.2 a tam bude zase nějaký vohák (např. čas/2), aby to šlo snáz. Dává tedy v takových nejistých podmínkách žebříček smysl? Nedává.