Bývalý zaměstnanec Rockstaru Obbe Vermeij, který v posledních dnech zaujal internet svým vzpomínáním na vývoj série GTA, ale třeba také nerealizovaných projektů včetně bájného Agenta, musel se svým blogováním skončit. Jak vás asi mohlo při čtení nejrůznějších zpráv napadnout, Vermeij zmiňoval věci, které za dlouhé roky nikdo jiný neprozradil, a patrně k tomu existuje pádný důvod. Bývalí zaměstnanci jsou nepochybně vázáni mlčenlivostí, takže se informace na povrch dostávají spíše sporadicky a vždy s upozorněním, že jde o spekulace či nepotvrzené úniky, Vermeij ale zřejmě na tenhle závazek zapomněl a zástupci Rockstaru přispěchali, aby mu jej připomněli.
Včera večer se na Vermeijově blogu objevila zpráva s výmluvným titulkem – Sorry, prošvihli jste to – ve kterém vývojář prozrazuje, že dostal e-mail od zástupců Rockstaru North. „Zřejmě jsem někoho z původních vývojářů tímhle blogem naštval. Upřímně jsem si myslel, že nikomu nebude vadit, když budu mluvit o 20 let starých hrách, ale mýlil jsem se,“ říká Vermeij. Domnívá se, že důvodem, proč obdržel výzvu k ukončení blogu, je snaha zachovat auru tajemství kolem celého Rockstaru, ve finále se ale zdá, že mu zásah jeho bývalého zaměstnavatele zas až tolik nevadí.
„Tenhle blog pro mě není tak důležitý, abych tím štval někoho z mých bývalých kolegů v Edinburghu, takže ho zavírám,“ napsal Vermeij a nechal na blogu jen několik článků, které podle jeho slov zesměšňují tak maximálně jeho samotného. Dodal nicméně, že by si opravdu přál, aby se Rockstar i v tomto ohledu hráčům a fanouškům trochu víc otevřel a sdílel detaily z vývoje starších titulů, případně alespoň z vývoje GTA. „Nezdá se ale, že by se tak mělo v dohledné době stát,“ uzavírá vývojář. Na úplném konci pak naznačuje, že by se k povídání o své štaci v Rockstaru přeci jen rád ještě jednou rozpovídal, podle všeho to ale zkusí nejdříve za dest dvacet let.
Pokud vás zajímá, s čím vším se Vermeij na svém blogu podělil, odkazujeme vás na včerejší článek, který pokrývá tři nejzajímavější části. První se týká Vice City, které mělo podle Vermeije vznikat zprvu jako rozšíření pro GTA III, ale plnohodnotná hra se z něj stala díky úspěchu prvního trojrozměrného dílu série. Zmínky padly také o snaze vývojářů z Rockstar North trochu si od GTA odpočinout, k čemuž měla posloužit nikdy nevydaná zombie hra odehrávající se přímo ve Skotsku. Kvůli nepříliš zábavné hratelnosti a určité deprese či tíže samotného tématu se ale vývojáři rozhodli v projektu nepokračovat a věnovali se GTA. Další záchvěv, dělat něco jiného, přišel po vydání San Andreas, kdy měl vznikat Agent. O špionské hře se mluvilo v minulosti už několikrát, Vermeij ale přišel například s detaily ohledně pracovního názvu, potvrzením, že skutečně mělo jít o Jamese Bonda bez licence a zmínka padla také o zasazení do 70. let a nejrůznějších lokacích, kde se měl příběh odehrávat.