Před třemi lety se poměrně nadšeně psalo o tom, že se vývoj série Need for Speed přesouvá ze studia Ghost Games do Criterionu. Hráči, kteří rádi vzpomínali na Burnout, NFS: Hot Pursuit z roku 2010 nebo NFS Rivals, tak očekávali návrat starých dobrých časů, ke kterému ale v nějaké všeobecné šíři bohužel nedošlo. Náš komentář, který na výše uvedenou zprávu reagoval, jasně vysvětlil, že v Criterion Games už nepracují lidé, kteří se podepsali pod nejslavnější hry tohoto studia. Na druhou stranu ale padlo například jméno Matta Webstera, který byl z tehdejšího pohledu veteránem a svým působením mohl vyplnit vzniklou mezeru po odchodu kreativního ředitele Alexe Warda nebo ředitelky studia Fiony Sperry. Bohužel, z Criterionu na konci roku odešel i Matt Webster, a ačkoliv se v podstatě obratem začalo šuškat o tom, že založí vlastní studio, černé na bílém to máme až dnes.
Hello World
— FuseGames (@fuse_games) March 16, 2023
Pokud tedy budete dále hledat odkaz Criterion Games v jiných studií, vedle Three Fields Entertainment – kde pracuje Ward a Sperry na hře Wreckreation, si do seznamu nově připište také Fuse Games. Právě tak si zatím říká nepříliš početná skupina kolem Matta Webstera a právě pod touto hlavičkou budou pracovat na nových titulech. Název studia má sloužit jako důkaz, že se budou vývojáři snažit nacházet průnik nekompromisního detailů na pocit ze hry, blockbusterového zpracování a inovací zaměřených na hráče. Alespoň tak zní jeden z heslovitých popisků na nově spuštěných oficiálních stránkách, prostřednictvím kterých vývojáři rovněž hledají nové kolegy. Fuse Games mají momentálně otevřeno šest pozic – od producenta až po vývojového ředitele – ale nikde zatím nepadla zmínka, kam až se chtějí personálně z aktuálních 17 lidí posunout.
„Já i zakládající tým Fuse milujeme hry a milujeme jejich vývoj. Pohání nás pohled na naše budoucí projekty i to, na co v tomhle úžasném odvětví narazíme,“ doplňuje pak CEO Matt Webster v tiskové zprávě. Podtrhuje rovněž, že je zapotřebí skvělých lidí, aby mohly vznikat skvělé hry, což je přirozeně něco, na co se chtějí ve Fuse Games zaměřit. Spoléhají se také na zkušenost zakládajících členů, které budou kromě garantování špičkového vývoje motivovat a vést další lidi na cestě zapsat se do historie celého odvětví a poskytnout hráčům kvalitní zábavu. Další hesla z webové prezentace nicméně nemá příliš valný smysl opisovat, protože z nich alespoň prozatím nevyplývají žádné indicie, co bude prvním projektem tohoto studia. V obecné rovině se mluví o AAA produkci a Matt Webster v rozhovoru pro magazín Games Industry samozřejmě zmínil svou minulost spojenou se závodními tituly. „Pohybovali jsme se ale i kolem jiných žánrů, byl tu třeba Battlefield nebo Battlefront… [Také] VR. Víme, v čem jsme dobří a to zahrnuje mnoho věcí. Až si vybere žánr, pak v něm vytvoříme hru,“ doplnil Webster.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.