Magazín The Game Post přišel se zprávou, podle které má připravovaná akce Marathon od studia Bungie stát 40 dolarů. Informace pochází od několika zdrojů obeznámených se situací v Bungie i kolem vývoje Marathonu a podle prvních ohlasů nevyvolává v hráčích pozitivní ohlasy. Vzpomínka na Concord, který selhal i kvůli tomu, že vstoupil do prostředí, kterému z velké části udávají tempo free to play tituly, se totiž vrací jako bumerang a tváří v tvář tomuto neúspěchu bude mít Marathon nepochybně těžší naklonit hráče na svou stranu. The Game Post nicméně uvádí, že vývojáři učinili několik kroků, díky kterým bude jednodušší Marathon vymezit vůči konkurenci a jasněji definovat, pro koho je hra určená.
V první řadě se magazín zabývá důvody, proč má být hra placenou záležitostí a nevyužít model free to play. Mezi Bungie a Sony prý měla v uplynulých týdnech proběhnout dlouhá debata na toto téma a jejím výsledkem je přesvědčení, že právě tento platební model je pro hru ideálním. Fanoušci si to vysvětlují jako snahu postavit bariéru před cheatery, kteří by v případě bezplatné dostupnosti hry měli brány otevřené dokořán, jde ale v tuto chvíli jen o úvahy. Na druhou stranu, ha by tím pádem nemusela být zatížena zbytečnými mikrotransakcemi, bez ohledu na to, že nějaký obsah do hry proudit nepochybně bude, vzhledem k tomu, že se Sony podle svých dřívějších slov snaží společně s Bungie vytvořit dokonalou live service hru.
Další věc, kterou článek rozebírá, je podoba hratelných postav a koncept kolem nich. Když se na konci srpna měnilo kreativní vedení, magazín IGN přinesl zákulisní zprávu, že nový game director Joe Ziegler, který k Marathonu přešel od Valorantu, měl prosadit myšlenku hrdinů a minimálně v tomto ohledu titul opět poslat do nádrže plné jiných „hero shooterů“. The Game Post ale uvádí, že jeho informace jsou jiné a hra má využít systém tříd, nikoliv hrdinů, vždy s velmi odlišnými vlastnostmi a ultimátní schopností. Jádro hratelnosti pak má kopírovat tituly jako Escape From Tarkov, i když The Game Post mluví o blíže nespecifikované obměně přesně v duchu Bungie. Marathon má mít v aktuálním stavu dvě hratelné mapy – jednu zasazenou na planetu v opuštěné kolonii a druhou na kosmické lodi – ačkoliv není v tuto chvíli známo, zda se právě tyto mapy objeví ve hře během jejího uvedení.
V závěru pak The Game Post na základě informací od svých zdrojů odhaluje, že Marathon už prošel řadou playtestů a že se mají vývojáři z Bungie usilovně snažit, aby hráči mohli do hry co nejpohodlněji naskočit, aniž by kdykoliv předtím hráli něco podobného. To všechno prý doplňuje pozitivní zpětná vazba od těch, kdo Marathon vyzkoušeli, bohužel ale podle The Game File nepadá na úrodnou půdu a tým v Bungie na tom ve smyslu morálky a motivace nemá být příliš dobře. Důvodem má být frustrace z vedení a nedávné personální změny ve studiu, k tomuto stanovisku magazínu se ale nikdo oficiálně nevyjádřil.
Tak už nám prostě přiznej že po večerech trénuješ pravačku nad obrázkama jak ty říkáš sex symbolů z hero shooterů a budeme mít hotovo.Není potřeba to obalovat do toho že je něco woke a těch další “odborný“ výrazy.Prostě to přiznej na rovinu,soudit tě za to nebudeme (možná)
Kámo, ty fakt všem těm, který s tebou politicky souhlasej, děláš medvědí službu. Tohle by rozesmálo i ty nejmastnější redditory z KotakuInAction a podobnejch enkláv hyperinteligence…
Concord nebyla hra na styl Overwatche ale jednoznačná kopie PvP z Destiny.. A ač PvP v Destiny vyloženě špatné není, tak zas tak úžasné a populární taky není. A udělat z toho samostatnou hru (Concord) nemělo moc šanci na úspěch. A teď se tady rýsuje další hero shooter a tentokrát vyloženě od vývojářů Destiny ? Tak jsem fakt zvědavý, jak to dopadne.
„Každý ví, že hlavní důvod…“, „herní magazíny se zjevnou politickou agendou“…bla bla, dál už nemusíš pokračovat. Zamyslel bych se nad tím, kdo tu reálně za co agituje. Malá nápověda: Vortex to rozhodně není.
Len aby Marathon nekopíroval okrem ceny aj úspech po vzore Concordu. Je dobre, že to nebude hero-shooter ako spomínaný Concord. Ale stále mi to smrdí asi skôr neúspechom. Sony chce mať úspešné live-service multiplayerovky, ale zatiaľ to nevychádza.
Tak uvidíme ako dopadne Marathon od Bungie. Destiny 2 je skvelá hra aj po rokoch, tak oni by to mali vedieť, že ako na to. Snáď to neovplyvní tá turbulentná situácia v štúdiu.
Hraji Destiny 2 již od roku 2018 a Marathon mě zajímal. Zejména proto, že grafické pojetí se mi líbí. Bungie ve svém enginu umí perfektně pracovat s paletou barev a nasvícením a i hra stará 7 let jako je Destiny 2 vypadá pořád dobře.
Ovšem po vyjádření nového designera, že se má jednat o Hero shooter můj zájem úplně opadl. Nemám rád hero. Chci si vizual postavy vytvořit sám nezavisle na jejich abilitách. Proto mě třeba úplně zklamal Descendant. Nové info, že by nemuselo jít o hero, ale o classy jako třeba v Destiny opět můj zájem obnovuje.
Nicméně začínat tím kolik hra bude stát atd. aniž by vůbec bylo venku nějaké větší info o hře samotné nebudí tedy moc důvěru. Chápu, že je to bussiness, ale nesmí to být čistě JEN bussiness. Jak se z toho stane skutečně jen bussiness hráči to vyvojařům nakonec dají pocítit a ta hra umře v zapomění.
A že v Destiny 2 už měli několikrát hodně našlápnuto a jsou hodně na hraně. Osobně jsem nikdy neinvestoval do hry tolik jako do Destiny 2. A to kupuji jen DLC a game pass na sezóny. A zdaleka nemohu říct, že je to nejlepší hra co jsem hrál. Na druhou stranu ve svém žánru je na TOPu jelikož konkurence moc není.
Má to docela odvážný design i barevnou paletu. Jsem na tu hru zvědavý. Z původního Marathonu tam asi moc nezůstane, jen inspirace, ale to nemusí vůbec ničemu vadit. Devadesátkový Marathon byl v mnoha ohledech jiný, když si to člověk srovná s dobovou konkurencí. Moc jim přeji, aby se to povedlo zopakovat. A třeba i s větším komerčním úspěchem.
„Vzpomínka na Concord, který selhal i kvůli tomu, že vstoupil do prostředí, kterému z velké části udávají tempo free to play tituly“
Pouze herní magazíny se zjevnou politickou agendou šíří tento zcela zavádějící narativ, který uvádějí o poznání častěji ve srovnání s hlavním faktorem neúspěchu Concordu. Od Vortexu bych čekal opravdu něco víc.
Každý ví, že hlavní důvod selhání Concordu byla agresivní progesivistická agenda, která tu hru znechutila drtivé většině hráčů.
Nikdo nechce hrát za 150kg černou ženskou, jejíž nejvíce dominantní charakterový rys jsou „pronouns“.
Jak chcete mít úspěšnou hero shooter hru, když ji máte přeplněnou jen postavami, které hráče naprosto odpuzují?
„Každý ví, že hlavní důvod selhání Concordu byla agresivní progesivistická agenda“ je jedna argumentační faul a druhak pi*ovina. Od čtenáře vortexu bych čekal víc. Poslední hlod nechám raději bez komentáře 🙂
Já bych zase čekal víc od tebe, když už ses rozhodl používat argumenty typu „každý ví“. Polož si otázku – kdyby bylo kolem Concordu všechno úplně stejné, tedy šlo by o hero shooter za 40 dolarů, s naprosto blbým marketingem, na pohled „okopírovanou“ hratelností z Overwatche, jen by všechny ty postavy vypadaly jak *doplň, cokoliv, co tě neuráží*, měl bys o tu hru zájem, koupil by sis ji, hrál ji? Nečekám, že mi odpovíš, resp. oekávám cokoliv od – ne, hero shootery nehraju, až po nic od agitujících levičáků bych si stejně nekoupil, ale třeba to poslouží jako zamyšlení ostatním.
Já jsem nikdy neřekl, že má jakýkoliv smysl mít zájmena v rosteru postav. Nikdy jsem neřekl, že „všichni ví“, že ty postavy jsou krásný a nádherný. Nikdy jsem neřekl, že cenovka je JEDINEJ důvod, proč ta hra selhala. Ale jsem to já, kdo za něco agituje… Víš, skoro mi přijde, že se to celý otočilo a všichni ti woke lidi, který ti tak leží v žaludku, jsou ve skutečnosti mnohem míň probuzený než ty, kterej nějakou agitku a konspiraci vidíš i v plechovce paštiky, kterou si mažeš na chleba k psaní dalších komentářů…
(mimochodem, miluju paštiku, i k psaní komentářů, aby to paštice nebylo líto)
Já tady moc nekomentuji ale teď mám tu potřebu. „Od Vortexu bych čekal opravdu něco víc.“ jestli sleduješ Vortex delší dobu nebo kluky už z dob hrej tak bys tohle nemohl myslet vážně. Za ty léta jde poznat, že k tomu přistupují profesionálně a netlačí nějakou agendu. Concord pohořel hlavně na tom, že to není zajímavá hra a nepřišla s něčím novým. Marketing? vzhled postav? blbost když to porovnáš s Deadlock. Hra je ve fázi vývoje což znamená, nulový marketing a nedodělaný postavy. Jedny z důvodů které se dávají za vinu konce Concordu u Deadlock neplatí. Čím to asi bude? Možná se jedná o malou nedůležitou část gameplay, mix dvou žánru, něco nového dokáže nalákat lidi víc než další pro mě nezajímavý hero shooter.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tak uvidíme ako dopadne Marathon od Bungie. Destiny 2 je skvelá hra aj po rokoch, tak oni by to mali vedieť, že ako na to. Snáď to neovplyvní tá turbulentná situácia v štúdiu.
Ovšem po vyjádření nového designera, že se má jednat o Hero shooter můj zájem úplně opadl. Nemám rád hero. Chci si vizual postavy vytvořit sám nezavisle na jejich abilitách. Proto mě třeba úplně zklamal Descendant. Nové info, že by nemuselo jít o hero, ale o classy jako třeba v Destiny opět můj zájem obnovuje.
Nicméně začínat tím kolik hra bude stát atd. aniž by vůbec bylo venku nějaké větší info o hře samotné nebudí tedy moc důvěru. Chápu, že je to bussiness, ale nesmí to být čistě JEN bussiness. Jak se z toho stane skutečně jen bussiness hráči to vyvojařům nakonec dají pocítit a ta hra umře v zapomění.
A že v Destiny 2 už měli několikrát hodně našlápnuto a jsou hodně na hraně. Osobně jsem nikdy neinvestoval do hry tolik jako do Destiny 2. A to kupuji jen DLC a game pass na sezóny. A zdaleka nemohu říct, že je to nejlepší hra co jsem hrál. Na druhou stranu ve svém žánru je na TOPu jelikož konkurence moc není.
Pouze herní magazíny se zjevnou politickou agendou šíří tento zcela zavádějící narativ, který uvádějí o poznání častěji ve srovnání s hlavním faktorem neúspěchu Concordu. Od Vortexu bych čekal opravdu něco víc.
Každý ví, že hlavní důvod selhání Concordu byla agresivní progesivistická agenda, která tu hru znechutila drtivé většině hráčů.
Nikdo nechce hrát za 150kg černou ženskou, jejíž nejvíce dominantní charakterový rys jsou „pronouns“.
Jak chcete mít úspěšnou hero shooter hru, když ji máte přeplněnou jen postavami, které hráče naprosto odpuzují?
dokázal jsi napsat koment bez zbytečných blitek, jen si trochu rypnout. Prášky zabraly?
Já jsem nikdy neřekl, že má jakýkoliv smysl mít zájmena v rosteru postav. Nikdy jsem neřekl, že „všichni ví“, že ty postavy jsou krásný a nádherný. Nikdy jsem neřekl, že cenovka je JEDINEJ důvod, proč ta hra selhala. Ale jsem to já, kdo za něco agituje… Víš, skoro mi přijde, že se to celý otočilo a všichni ti woke lidi, který ti tak leží v žaludku, jsou ve skutečnosti mnohem míň probuzený než ty, kterej nějakou agitku a konspiraci vidíš i v plechovce paštiky, kterou si mažeš na chleba k psaní dalších komentářů…
(mimochodem, miluju paštiku, i k psaní komentářů, aby to paštice nebylo líto)