Magazín The Game Post přišel se zprávou, podle které má připravovaná akce Marathon od studia Bungie stát 40 dolarů. Informace pochází od několika zdrojů obeznámených se situací v Bungie i kolem vývoje Marathonu a podle prvních ohlasů nevyvolává v hráčích pozitivní ohlasy. Vzpomínka na Concord, který selhal i kvůli tomu, že vstoupil do prostředí, kterému z velké části udávají tempo free to play tituly, se totiž vrací jako bumerang a tváří v tvář tomuto neúspěchu bude mít Marathon nepochybně těžší naklonit hráče na svou stranu. The Game Post nicméně uvádí, že vývojáři učinili několik kroků, díky kterým bude jednodušší Marathon vymezit vůči konkurenci a jasněji definovat, pro koho je hra určená.
V první řadě se magazín zabývá důvody, proč má být hra placenou záležitostí a nevyužít model free to play. Mezi Bungie a Sony prý měla v uplynulých týdnech proběhnout dlouhá debata na toto téma a jejím výsledkem je přesvědčení, že právě tento platební model je pro hru ideálním. Fanoušci si to vysvětlují jako snahu postavit bariéru před cheatery, kteří by v případě bezplatné dostupnosti hry měli brány otevřené dokořán, jde ale v tuto chvíli jen o úvahy. Na druhou stranu, ha by tím pádem nemusela být zatížena zbytečnými mikrotransakcemi, bez ohledu na to, že nějaký obsah do hry proudit nepochybně bude, vzhledem k tomu, že se Sony podle svých dřívějších slov snaží společně s Bungie vytvořit dokonalou live service hru.
Další věc, kterou článek rozebírá, je podoba hratelných postav a koncept kolem nich. Když se na konci srpna měnilo kreativní vedení, magazín IGN přinesl zákulisní zprávu, že nový game director Joe Ziegler, který k Marathonu přešel od Valorantu, měl prosadit myšlenku hrdinů a minimálně v tomto ohledu titul opět poslat do nádrže plné jiných „hero shooterů“. The Game Post ale uvádí, že jeho informace jsou jiné a hra má využít systém tříd, nikoliv hrdinů, vždy s velmi odlišnými vlastnostmi a ultimátní schopností. Jádro hratelnosti pak má kopírovat tituly jako Escape From Tarkov, i když The Game Post mluví o blíže nespecifikované obměně přesně v duchu Bungie. Marathon má mít v aktuálním stavu dvě hratelné mapy – jednu zasazenou na planetu v opuštěné kolonii a druhou na kosmické lodi – ačkoliv není v tuto chvíli známo, zda se právě tyto mapy objeví ve hře během jejího uvedení.
V závěru pak The Game Post na základě informací od svých zdrojů odhaluje, že Marathon už prošel řadou playtestů a že se mají vývojáři z Bungie usilovně snažit, aby hráči mohli do hry co nejpohodlněji naskočit, aniž by kdykoliv předtím hráli něco podobného. To všechno prý doplňuje pozitivní zpětná vazba od těch, kdo Marathon vyzkoušeli, bohužel ale podle The Game File nepadá na úrodnou půdu a tým v Bungie na tom ve smyslu morálky a motivace nemá být příliš dobře. Důvodem má být frustrace z vedení a nedávné personální změny ve studiu, k tomuto stanovisku magazínu se ale nikdo oficiálně nevyjádřil.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tak uvidíme ako dopadne Marathon od Bungie. Destiny 2 je skvelá hra aj po rokoch, tak oni by to mali vedieť, že ako na to. Snáď to neovplyvní tá turbulentná situácia v štúdiu.
Ovšem po vyjádření nového designera, že se má jednat o Hero shooter můj zájem úplně opadl. Nemám rád hero. Chci si vizual postavy vytvořit sám nezavisle na jejich abilitách. Proto mě třeba úplně zklamal Descendant. Nové info, že by nemuselo jít o hero, ale o classy jako třeba v Destiny opět můj zájem obnovuje.
Nicméně začínat tím kolik hra bude stát atd. aniž by vůbec bylo venku nějaké větší info o hře samotné nebudí tedy moc důvěru. Chápu, že je to bussiness, ale nesmí to být čistě JEN bussiness. Jak se z toho stane skutečně jen bussiness hráči to vyvojařům nakonec dají pocítit a ta hra umře v zapomění.
A že v Destiny 2 už měli několikrát hodně našlápnuto a jsou hodně na hraně. Osobně jsem nikdy neinvestoval do hry tolik jako do Destiny 2. A to kupuji jen DLC a game pass na sezóny. A zdaleka nemohu říct, že je to nejlepší hra co jsem hrál. Na druhou stranu ve svém žánru je na TOPu jelikož konkurence moc není.
Pouze herní magazíny se zjevnou politickou agendou šíří tento zcela zavádějící narativ, který uvádějí o poznání častěji ve srovnání s hlavním faktorem neúspěchu Concordu. Od Vortexu bych čekal opravdu něco víc.
Každý ví, že hlavní důvod selhání Concordu byla agresivní progesivistická agenda, která tu hru znechutila drtivé většině hráčů.
Nikdo nechce hrát za 150kg černou ženskou, jejíž nejvíce dominantní charakterový rys jsou „pronouns“.
Jak chcete mít úspěšnou hero shooter hru, když ji máte přeplněnou jen postavami, které hráče naprosto odpuzují?
dokázal jsi napsat koment bez zbytečných blitek, jen si trochu rypnout. Prášky zabraly?
Já jsem nikdy neřekl, že má jakýkoliv smysl mít zájmena v rosteru postav. Nikdy jsem neřekl, že „všichni ví“, že ty postavy jsou krásný a nádherný. Nikdy jsem neřekl, že cenovka je JEDINEJ důvod, proč ta hra selhala. Ale jsem to já, kdo za něco agituje… Víš, skoro mi přijde, že se to celý otočilo a všichni ti woke lidi, který ti tak leží v žaludku, jsou ve skutečnosti mnohem míň probuzený než ty, kterej nějakou agitku a konspiraci vidíš i v plechovce paštiky, kterou si mažeš na chleba k psaní dalších komentářů…
(mimochodem, miluju paštiku, i k psaní komentářů, aby to paštice nebylo líto)