Je to stále trochu k nevíře, ale aktuální generace PlayStationu se nedočkala pokračování hlavní linie prominentní závodní série Gran Turismo. Ačkoliv necelé tři roky starý Sport plní roli jistého mezikroku, designér Kazunori Jamauči se svým týmem v Polyphony Digital v podstatě přeskočil PlayStation 4 a své budoucí plány naplno rozvine nejdříve po Vánocích. Tedy za předpokladu, že se Gran Turismo 7 stane launchovým titulem PlayStationu 5, v opačném případě bychom mohli čekat ještě déle. Už v tuto chvíli je ale Jamauči ochotný alespoň v náznacích mluvit o tom, co se chystá a během panelové diskuze s novináři ohledně začínajícího letošního ročníku FIA Championship v GT Sport rozebíral několik technických aspektů.
V první řadě je nutné připomenout, že zástupci Sony už dříve mluvili o tom, že s PS5 budou cílit na rozlišení až 8K, které se pravděpodobně nebude alespoň z počátku ani vzdáleně týkat her, natož samotných hráčů, vzhledem k dosud velmi nízkému rozšíření televizí a displejů s tímto rozlišením. I proto Jamauči označuje 8K za něco, co není pro Gran Turismo klíčové a v zásadě vyvrátil, že by nadcházející díl slavné série měl s takovým rozlišením počítat. „Ve smyslu rozlišení je 4K dostatečné,“ řekl doslova a za zlé mu to rozhodně nemáme. V následujícím výroku totiž potvrdil, že výpočetní výkon chystané konzole využije pro plynulejší zážitek a bude se snažit navyšovat frekvenci snímků za vteřinu.
„Více než o vysoké obrazové rozlišení se zajímám o pokrok na poli časového rozlišení. Co se snímků za vteřinu týče, raději než zůstávat na hodnotě 60 fps, chtěl bych ji zvednout na 120, nebo dokonce na 240 fps. Myslím, že tohle je ta věc, která se na zážitku z hraní bude do budoucna měnit,“ říká designér. I v tomto ohledu ale budou muset vývojáři z Polyphony, potažmo lidé ze Sony přemýšlet nad tím, pro koho danou hru vyrábí a zda jsou zákazníci skutečně vybaveni tak, aby mohli vyšší frekvenci snímků využít. Na druhou stranu to ale nemusí vývojáře až tolik zajímat, pokud toho bude konzole schopná bez obecných kompromisů v cílové kvalitě grafiky, resp. uživatelské přívětivosti. Přesto však Jamauči naznačil, že skok kupředu možná nebude tak markantní, jaký hráči zřejmě očekávají: „Když se přecházelo z PS1 na PS2, rozdíl ve výkonu mezi těmito generacemi byl několika set násobný. Šlo o pokrok, který už dneska možný není.“
Rozlišení 8K není pro Gran Turismo klíčové, říká designér.
V závěru ještě připomínáme, že naposledy jsme o Gran Turismu mluvili v souvislosti s vyjádřením šéfa SIE Jima Ryana, který tvrdil, že hrát tuto hru s novým ovladačem pro PS5 je něco zcela nového a výjimečného. Zajímavěji se nicméně vzhledem k budoucnosti závodní značky jevila zpráva z loňského července, kdy Jamauči v podstatě potvrdil, že nové Gran Turismo 7 vzniká a mimo jiného by mělo disponovat přepracovaným fyzikálním modelem a půjde prý o kombinaci toho nejlepšího z minulosti a nejmodernějších technologií.