V pondělí oznámená akvizice studií Crystal Dynamics, Eidos-Montréal a Square Enix Montréal společností Embracer přinesla vlnu naděje pro fanoušky sérií jako Tomb Raider, Deus Ex nebo Thief. Zejména poslední dvě zmiňované značky čekají na další pokračování už několik let a je pravděpodobné, že Embracer s nimi bude chtít dále pracovat. Ne všechno se ale může jevit na první pohled tak optimisticky, protože tu jsou i další značky, nově spadající pod střechu švédského giganta, kterých se akvizice nemusí dotknout v pozitivním slova smyslu. Řeč je o Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics – aby toho totiž na utrápenou hru nebylo málo, začíná vycházet najevo, že popisovaná akvizice znesnadní možnost přidat do hry další obsah, což může vést až k definitivnímu ukončení veškeré podpory a snahám o vykoupení z předchozích přehmatů.
Skutečnost vyšla najevo během rozhovoru vedení Embraceru s investory, v němž zazněla otázka zamířená právě na budoucí podporu Marvel’s Avengers, stejně jako Guardians of the Galaxy od Eidosu, rovněž s licencí od Marvelu. CEO Embraceru Lars Wingefors však neměl zcela uspokojivou odpověď, a ačkoliv může jít jen o formalitu, potvrdil, že bude potřeba znovu jednat s Marvelem a dohodnout se na novém partnerství, které zůstalo napevno spojené s předchozím vydavatelem, tedy společností Square Enix. „Do akvizice jsou zahrnuty všechny hry, které studia vyvinula. K uzavření transakce je tedy zapotřebí řady souhlasů třetích stran a partnerů. Jedním z nich by mohli být i potenciální poskytovatelé licencí, přesně jak zmiňujete,“ odpovídal na jeden z dotazů generální ředitel Embracer Group.
Čekat budeme muset přibližně do období mezi letošním červencem a září, kdy má být akvizice uzavřena a kdy se budou moci zainteresované strany zabývat dílčími smlouvami.
Dále uvedl, že neočekává odmítnutí ze strany obchodních partnerů či regulačních orgánů, co se hlavní části akvizice týče, odmítl však dále komentovat stav kolem oněch dvou titulů. „Myslím, že se vaše otázka týkala dvou stávajících her a toho, zda budou i nadále provozovány, zda na ně navážeme, případně jak se budou do budoucna měnit. Nemám vám ale co dalšího říci,“ řekl vyhýbavě Wingefors a buďto mezi řádky naznačil možný problém, nebo skutečně v danou chvíli nevěděl, jak na tom jednání jsou. „Vše se teprve uvidí,“ uzavřel první muž Embraceru a nechal otevřené obě eventuality.
Čekat tak budeme muset přibližně do období mezi letošním červencem a září, kdy má být akvizice uzavřena a kdy se budou moci zainteresované strany zabývat dílčími smlouvami. Pravděpodobné také je, že právě z těchto důvodů nejsou vývojáři z Crystal Dynamics ochotní sdílet další plány stran obsahu, což ale rozhodně nepomáhá samotné hře. Připomínáme, že posledním novým hrdinou, který přibyl do hry, byl Spider-Man na konci loňského roku. Vývojáři ale ovšem bez ohledu na obrovské zpoždění jeho uvedení zachovali původně nastavenou exkluzivitu pro hráče na PlayStation 4 a PlayStation 5, takže pro všechny ostatní byl posledním novým hrdinou Black Panther z loňského srpna
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Osobně jsem zvědav na nového Tomb Raidera. Unified Lara by měla na svém těle nést připomínky svých prvních dobrodružství, tedy měla by mít pár jizev, záporákem by měla byt Natla, protentokrát jako psychopatický protivník. Lara by se měla podívat do Irska. Do hry by se měla vrátit vystřelovací kotva. Luk měl být opět primární zbraň, duální pistole tehdy nebyly potvrzeny. Jsem zvědav, jestli se potvrdí úniky z ránné fáze vývoje, tedy z dob před vydáním Marvel’s Avengers. Přeci jen, prvotní koncepce může nakonec úplně zmizet. Podobně jako tomu bylo u prvním patchem smazaného konce v Shadow of The Tomb Raider, kde Lara měla na stolku poštovní obálku od Natly, s adresou Scion Tower, hotel Calcutta, India, 700027.