Pokud byste snad čekali, že vstup Borderlands 3 na trh bude v případě PC verze se zajištěnou exkluzivitou pro obchod Epicu na úkor Steamu přinejmenším problematický a na prodejích se to projeví, tak byste se dost mýlili. Sotva dva týdny po vydání hry na konzole i na PC se Gearbox chlubí prvními ciframi a z těch vyplývá, že zrovna v případě PC verze zažila série bezprecedentní start.
Vydavatel 2K se chlubí pěti miliony vyexpedovanými kopiemi hry už během prvních pěti dnů, což z Borderlands 3 činí nejen dosud největší úspěch pro Gearbox, ale dokonce i pro samotného vydavatele. Cifru pěti milionů kopiíí nadále doplňuje informace o tom, že 70 % dokončených prodejů bylo provedeno formou digitální distribuce. Pozoruhodné je na tom i to, že navzdory kontroverzi vyvolané oznámenou exkluzivitou PC verze a nahlašovaným bojkotem určitého procenta hráčů se Randy Pitchford mohl na Twitteru pochlubil významným úspěchem. Počet současně hrajících hráčů na PC byl dokonce už v den vydání hry dvakrát vyšší, než kdy byl u Borderlands 2 na Steamu, a to v průběhu celého životního cyklu hry. Konkrétnějšími ciframi se ale nepochlubil, nicméně je zapotřebí mít na paměti fakt, že trh na PC se od vydání Borderlands 2 a za uplynulých sedm let výrazně proměnil a pochopitelně i rozrostl.
Fun Fact: On PC, the data is that the launch day peak concurrent players of Borderlands 3 is about *twice-as-high* as the all time peak concurrent players of Borderlands 2. WOW! You guys are great!
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) September 13, 2019
A silné nejsou jen prodeje. Na Twitchi byla hra v den vydání nejsledovanějším titulem a od té doby se stále drží mezi těmi nejoblíbenějšími. Randy Pitchford k úspěchu hry nadále dodává následující: „Reakce fanoušků a komunity Borderlands 3 byla ohromující. Posláním Gearboxu je pobavit svět a díky rekordnímu úspěchu Borderlands 3 jsme nadšeni, že touto cestou konáme další ohromný skok. Jménem skvělého vývojářského týmu a každého, kdo má v úspěchu hry prsty, chci všem fanouškům poděkovat.“
Pro hrubé srovnání ještě lze ukázat další cifry několika letošních nejzajímavějších titulů. Magazín VentureBeat například uvádí, že remake Resident Evil 2 za měsíc do obchodů dodal čtyři miliony kopií, Sekiro: Shadows Die Twice se do deseti dnů uhnízdilo u dvou milionů hráčů a hravý editor Super Mario Maker 2 byl do dvou dnů nainstalován na téměř 2,5 milionech konzolí Nintendo Switch. Vy už si ale každopádně nenechte si ujít recenzi, kde jsem sice hře udělil sympatické hodnocení, zkritizovat jsem ale musel nedostatečnou snahu o inovaci.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.