V loňském roce oslavili čeští vývojáři z Bohemia Interactive dvacet let od založení svého studia. První titul s pracovním názvem Poseidon, který coby Operace Flashpoint vyšel v roce 2001, nasměroval Bohemku k vojenským simulacím, a až do roku 2010 přibývaly do portfolia výhradně hry ze série Arma. Přes Take On Helicopters a Carrier Command: Gaea Mission se však otevřely dveře i k dalším titulům, k nimž aktuálně patří DayZ, Argo, Ylands a také nejnovější Vigor, které přináší tolik potřebnou pestrost, byť se zachováním výrazného rukopisu českých autorů. Že je zvolená strategie správná, pak podtrhují nově zveřejněné statistiky prodejů a tržeb za uplynulý rok 2019, které jednoznačně dokazují, že s více než 400 zaměstnanci je Bohemia Interactive největším tuzemským vývojářským studiem.
„Rok 2019 pro nás znamenal zúročení několik let náročných příprav v podobě vývoje našich her a DLC pro PC i konzole. Právě to se projevilo na vynikajících výsledcích, které nám umožní i v příštích letech pokračovat ve vývoji nových titulů,“ říká šéf společnosti Marek Španěl. Konkrétně pak mluví o tržbách ve výši 1,5 miliardy korun, což je trojnásobek tržeb z roku 2018 a prodeji 4,5 milionů kusů her i DLC. Obrovský nárůst je dán aktivitou napříč celým portfoliem aktuálních titulů, zahrnujících zejména DayZ a prostřednictvím nového DLC Contact také třetí Armu z roku 2013. Oběma titulům se v loňském roce nebývale dařilo a díky prodejům, které šly v obou případech do milionů, se významně podílely na celkové utržené částce.
V celkovém součtu tak sice Arma 3 se svými 5,5 miliony prodanými kusy nepřeskočila DayZ, ovšem ve smyslu DLC ji sotva která hra od Bohemky dožene.
Jak prozrazuje infografika, základní verze hry DayZ se na PC a konzolích prodalo 1,1 milionů kusů, dařilo se však i DLC Livonia, které vyšlo na začátku prosince a do konce roku oslovilo téměř 250 tisíc hráčů. Díky tomu už má DayZ na kontě necelých 6 milionů prodaných kusů a Livonii se očividně daří i letos, když zaznamenala další 150tisícový přírůstek v prodejích. Ve úhrnu prodaných DLC na tom ale byla o poznání lépe Arma 3, resp. zmiňovaný Contact, který vyšel už loni v červenci a podílel se na celkovém počtu 1,9 milionů prodaných kusů všech DLC. Podařilo se tím ale nastartovat i prodej původní – a podotýkáme 7 let staré hry – která putovala k 700 tisícům hráčů. V celkovém součtu tak sice Arma 3 se svými 5,5 miliony prodanými kusy nepřeskočila DayZ, ovšem ve smyslu DLC ji sotva která hra od Bohemky dožene. Úctyhodné číslo se zastavilo na hodnotě 9,7 milionů kusů a je vidět, že finanční potenciál třímá i v náležitě fousatých titulech, které se ne a ne dočkat dalšího pokračování…
Ve statistikách je pak zanesena i free-to-play akce Vigor, která se svého oficiálního vydání po roce stráveném v programu předběžného přístupu dočkala v polovině loňského srpna. Vývojáři v tomto případě nepočítají tržby z mikrotransakcí, ale uvádí počty unikátních hráčů, kterých bylo v roce 2019 3,7 milionů a bude jistě velmi zajímavé sledovat, zda toto číslo v masivní konkurenci looter shooterů i nadále takto významně poroste.