Nedávno společnost Bohemia Interactive pomohla opět na trh české hře Someday You’ll Return ve vylepšené Director’s Cut edici. A teď je tu krátce nato Bohemka znovu a láká na další projekt. Tím je nová sci-fi hra Silica, která kombinuje first person akci a real-time streategii. Vydání novinky navíc není daleko. Hybridní titul nás vezme na písečnou planetu Baltarus, která je vzdálená tisíce světelných let od Země. Sami si můžete vybrat, zda dáte přednost tomu velet umělé inteligenci a ostatním hráčům v taktickém RTS režimu, anebo se raději sami zapojíte do bitvy z pohledu první osoby, stanete se pěšákem na obrovském bitevním poli, případně usednete do některého z bojových strojů. Cíl je ale stejný – ovládnout zdánlivě pustou planetu a její přírodní bohatství. Balterium je prvek, který se může stát novým perspektivním zdrojem energie pro celé lidstvo. Titul přitom již brzy vstoupí do early accessu na Steamu. Přesné datum ale zatím neznáme.
Vydáme se do 24. století, ale planeta Baltarus není opuštěná, jak si lidé zprvu mysleli. O zdejší nerostné poklady se tak utkají hned tři frakce, přičemž jedna z nich může trochu připomenout brouky z Hvězdné pěchoty.
Co je podstatné, Silica je a současně není hrou od Bohemky. Jde o titul, který se zrodil v takzvaném Bohemia Inkubátoru, což je nový label, jehož cílem je pomáhat nezávislým autorům vyvíjet a vydávat jejich hry po celém světě. Vývojářem hry Silica je tak ve skutečnosti Martin Melichárek, který má ale sám k Bohemce opravdu velmi blízko. Byl totiž mimo jiné hlavním autorem titulu Take On Mars a je bývalým zaměstnancem Bohemia Interactive. Nápad na Silicu dostal už v roce 2008, ale až před časem začal na projektu pracovat naplno.
Vydáme se do 24. století, ale planeta Baltarus není opuštěná, jak si lidé zprvu mysleli. O zdejší nerostné poklady se tak utkají hned tři frakce, přičemž jedna z nich může trochu připomenout brouky z Hvězdné pěchoty. To jsou pochopitelně místní obyvatelé. Hra ale obsahuje i prvky Duny II nebo akce Command & Conquer: Renegade. Autor přitom slibuje, že jde o plnohodnotnou akci a současně plnohodnotnou real-time strategii. Nemusíte ovšem holdovat oběma žánrům a režimům, ale klidně si vybrat jen jeden, který preferujete. Jako pěšáci si volíte z několika tříd a můžete ovládat různé bojové prostředky. Stejně tak mimozemšťané nabízí hned několik rozličných druhů. Velitel naopak buduje základny, těží Balterium a kromě lidí dává rozkazy také jednotkám řízeným umělou inteligencí. Živí hráči zase budou v budoucnu k jejich plnění motivováni nějakými odměnami, díky nimž si mohou například pořídit lepší výbavu. Ale nebojte se, i kdyby vaše úsilí sabotoval nějaký neposlušný pěšák, v roli velitele to prý vaše snažení neohrozí, slibuje vývojář.
Silica nabídne tři herní režimy. Vlajkovou lodí je strategický mód, který kombinuje prvky RTS a FPS a na jedné mapě se mohou o dominanci utkat až tři různé frakce. Kromě boje se tu neobejdete bez stavění a těžby. Režim Prospector funguje současně jako tutoriál a hraje se jako klasická first person akce pro jednoho nebo více hráčů, kteří mají za úkol prozkoumat mapu a hledat oblasti vhodné k těžbě. Musíte plnit úkoly a ubránit se nepřátelům. A konečně mód Arena, jak už název napovídá, nabízí hlavně akci. Zvolíte si oblíbenou jednotku a jdete na věc.
Celkem Silica nabídne 6 herních lokací, 11 ovladatelných vozidel, 5 pěchotních tříd a 8 jednotek mimozemšťanů.V programu předběžného přístupu by Silica měla strávit přibližně 9 až 12 měsíců a během té doby se bude dál rozšiřovat a vylepšovat. V tuto chvíli Silica míří jen na PC, ale pokud by se hráčům líbila, její autor v rozhovoru pro Vortex nevyloučil, že by se hra mohla objevit také na konzolích. Počítá rovněž s českým rozhraním a titulky. Rozhovor s Martinem Melichárkem už je natočený a uvidíte ho v některém z dalších vidcastů.
Zdroj: Martin Melichárek
Samotný Bohemia Inkubátor navazuje na dřívější vydavatelskou činnost Bohemky a má pomoci dostat hry od nezávislých autorů do světa a pomoci jim uspět. Z dobrých nápadů se tady mají stávat fantastické hry. Bohemia Inkubátor umožní nezávislým tvůrcům her rozvíjet jejich hratelné prototypy a získat pomoc, kterou potřebují k přípravě svého titulu pro vydání na globálním trhu. Program nabídne finanční podporu i vydavatelské služby originálním projektům s jedinečnou vizí. Bohemia Inkubátor si rovněž klade za cíl rozvíjet a kultivovat nezávislou herní vývojářskou scénu v Česku a pomoci talentovaným vývojářům prezentovat jejich hry světu.
Zakladatel a šéf Bohemky už dříve prohlásil, že se v tomto ohledu firma vlastně vrací ke kořenům a navazuje na své začátky z devadesátých let. „Rozhodli jsme se transformovat náš stávající projekt s názvem Bohemia Inkubátor, který doposud sloužil pro interní projekty Bohemia Interactive. Zkoumali jsme v rámci něj zajímavé koncepty a nové technologie a vyvíjeli hry mimo naše hlavní série. V jeho nové podobě nyní otevíráme Bohemia Inkubátor i třetím stranám, tedy nezávislým vývojářům, kteří pracují na zajímavých herních projektech, ale chybí jim potřebné lidské, technologické a finanční zdroje,” vysvětlil Marek Španěl. “Indie vývojářům a studiím, která chtějí spojit síly a do Bohemia Inkubátoru vstoupit, můžeme nabídnout více než 20 let zkušeností v oblasti vývoje her a špičkové know-how, stejně jako pomoc s QA, marketingem či publishingem,” dodal. Silica je prvním titulem, který z Bohemia Inkubátoru v jeho nové podobě vyjde. Blíže už celý program představuje video níže.
Už jen podle traileru to vypadá celkem zajímavě, na rozdíl od Crime Boss. Samozřejmě to úplně originální není. Má to trochu od C&C Renegade, Hvězdné pěchoty či Duny, ale pokud se to správně namixuje, tak z toho může vzniknout zajímavá kombinace. Snad to bude mít i nějaký příběh.
Jádro BI, nebo to jen zastituji menšímu studiu jako u Carrier Commanderu… dopadne to úplně stejně. Přitom takový potenciál… Jak bych si dneska zahrál Battlezone…
Zrovna vcera jsem koukal na video jak Škoda predstavuje WRC special. Clen koncernu… international racing team… a stejna Aj jako tady. Sokujici.
Ale na druhou stranu .. italove maji svuj Aj prizvuk, rusove, asiate… Proc nemuzeme mit my svuj prizvuk Aj… a treba zrovna takovyhle
Jenže není early access jako early access. Už u třetí Army a DayZ ukázala BI, že k tomuto režimu lze přistoupit jinak. Obzvlášť bych pak nedával dohromady demo projekt, který sloužil jako avizovaná podpora vývoje nového enginu, s projektem jednoho (i když notně zkušeného) vývojáře.
Co to znamená přistoupit jinak? Vývoj Arma 3 jsem nesledoval. DayZ vydali v nějaký alfaverzi kde skoro nic reálně nefungovalo a nefunguje ani dneska. Po technické stránce to je horší jak hry od Bethesdy, i když to je zábavné a obsahově zajímavé. A klasicky to někam dotáhla až komunita.
Co se týče Refunderu, to je sice nějaké kvazi technologické demo na druhou stranu to prezentují jako normální hru. Nikde v traileru a v propagaci není, že to je nějaký paskvil kde si někdo hrál s enginem a kde ti klient neustále padá. Vše co slíbili, to nedodrželi. Teď po roce měli dodělávat poslední velký patch a přitom se zasekli na tom prvním, ze kterého dodali asi 10%. Ale jinak ano, souhlasím, že onen vývojář je asi schopnější dotáhnout svůj projekt do konce na rozdíl od břídilů z Bohemia Interactive. Pokud to ale postavil na Enfusion enginu, pak je v řiti.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale na druhou stranu .. italove maji svuj Aj prizvuk, rusove, asiate… Proc nemuzeme mit my svuj prizvuk Aj… a treba zrovna takovyhle
Co se týče Refunderu, to je sice nějaké kvazi technologické demo na druhou stranu to prezentují jako normální hru. Nikde v traileru a v propagaci není, že to je nějaký paskvil kde si někdo hrál s enginem a kde ti klient neustále padá. Vše co slíbili, to nedodrželi. Teď po roce měli dodělávat poslední velký patch a přitom se zasekli na tom prvním, ze kterého dodali asi 10%. Ale jinak ano, souhlasím, že onen vývojář je asi schopnější dotáhnout svůj projekt do konce na rozdíl od břídilů z Bohemia Interactive. Pokud to ale postavil na Enfusion enginu, pak je v řiti.