Novinář Colin Moriarty ve svém podcastu Sacred Symbols promluvil o dosud nepotvrzených plánech studia Bluepoint Games. Americká společnost, která se v minulosti proslavila kvalitními remaky a remastery svěřených titulů zejména z hájemství PlayStationu, byla před dvěma týdny oficiálně zařazena do rodiny PlayStation Studios a od té doby hráči spekulují, na jakém dalším projektu budou pracovat. Jejich posledním titulem byla ambiciózní předělávka prvního dílu Demon’s Souls od vývojářů z FromSoftware a má se za to, že nabyté zkušenosti zúročí tým z Austinu při vývoji další podobné hry. Podle Moriartyho jí bude Bloodborne 2 – pokračování dalšího oblíbeného soulslike počinu, po kterém by fanoušci volali ještě hlasitěji, kdyby už nebyl na obzoru Elden Ring.
This is kinda confusing if true. A Bloodborne 2 made by any team other than From Software would be risky.
It's too early for a Demon's Souls type remake and a simple remaster would be a step back for Bluepoint.
— ☄️Cosmic Zeppelin (@CosmicZeppelin) October 5, 2021
Moriarty ve zmiňovaném podcastu nejprve uvedl, že se chystá opětovné vydání prvního dílu Bloodborne ve verzi pro PlayStation 5, což je krok, který fanoušci očekávají a volají po něm. „Dostaneme od nich ale také pokračování, podle toho, co jsem slyšel,“ dodal nicméně Moriarty a hodil mezi příznivce tohoto žánru další granát. Nesmíme však úplně zapomínat na to, co zaznělo od vývojářů a zástupců Sony v momentě, kdy byla oznámena v úvodu zmiňovaná akvizice. Tehdy společnost Sony jasně potvrdila, že v Bluepoint bude vznikat úplně nová hra, stále ovšem není jasné, zda je tím myšlen nový projekt – nikoliv předělávka nějakého existujícího titulu, jako bylo do Demon’s Souls běžné – anebo úplně nová IP, pak by byl totiž Bloodborne ze hry.
Vzhledem k četnosti spekulací proto za velmi pravděpodobnou vidíme onu PS5 verzi původní hry z roku 2015 a s ní potenciálně i verzi pro PC, o níž se rovněž spekuluje v souvislosti s aktivitami, které Sony rozběhla v nedávné minulosti. Pokud má dojít i na druhý díl, už musíme nechat na vývojářích, a to nejen na těch z Bluepointu, ale také z FromSoftware. Najdou se totiž fanoušci, kteří si neumí představit, že by na pokračování měl pracovat někdo jiný, než původní autoři, kteří se už navíc blíží do finiše s Elden Ringem a ve smyslu aktivního vývoje se jej zbaví už příští rok v lednu. Žádnou roli v případném vývoji hry by pak neměl hrát odchod producenta prvního Bloodborne Masaakiho Jamagiwy z Japan Studia společnosti Sony. Na vývoj skutečně dohlížel jen coby spojka mezi FromSoftware a právě Sony a jeho odchod je řízen restrukturalizací, která v japonské vývojové větvi společnosti probíhá.