Některé hry projdou náročným vývojem, který ovšem nutně neznamená, že by to bylo na výsledku poznat. Na zjištění, zda dlouhá léta ve vývoji a změna vývojářů nějak poznamenají Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, si však budeme muset počkat o něco déle. Ačkoli společnost Paradox po opětovném oznámení hry v září 2023 doufala, že už žádný další odklad nebude, z původně zamýšleného podzimu 2024 se nakonec stala první polovina roku 2025. Nyní se však vývojáři společně s vydavatelem rozhodli pro další odklad a vydání nově stanovili na říjen 2025, zatím bez konkrétního data. O oznámení se v krátkém videu postaral Marco Behrmann, výkonný viceprezident World of Darkness a výkonný producent hry, a pochopitelně nechybělo ani prohlášení na webu a sociálních sítích.
„Rádi bychom se s vámi podělili o aktuální informace o vývoji a vydání Vampire: the Masquerade – Bloodlines 2. Jak Marco vysvětlil ve videu, Bloodlines 2 nebude připraveno na vydání v první polovině roku 2025,“ začíná oznámení a odkazuje na přiložené video, v němž zaznívá v podstatě totéž. Podle Behrmanna bylo do hry od poslední aktualizace přidáno více možností, více hloubky příběhu a také se věnovali roli společníka Fabiena v příběhové lince, a to na základě zpětné vazby od hráčů k vývojářským deníčkům, jimiž pravidelně vývojáři nechávali zájemce nahlédnout do různých koutů hry. Bloodlines 2 má být v současné chvíli hotovo, celkově se však nachází ještě stále v pozdní fázi vývoje kvůli zajištění kvality, stability a opravě chyb, které by mohly narušovat hráčský zážitek.
„Paradox Interactive a The Chinese Room jsou odhodlané hru dodat a věříme, že zajištění vysoké technické kvality je důležitější než dodržení konkrétního data,“ pokračuje zveřejněné oznámení a dále pak shrnuje stav hry a další plány, jak je již zmínil ve videu Behrmann. „Bloodlines 2 vyjde v říjnu 2025 po splnění technických standardů kvality, které vy, naši fanoušci, právem očekáváte a zasloužíte si je. Zůstaňte prosím naladěni na oznámení přesného data vydání. Chceme zajistit, aby obsah, který s vámi sdílíme, byl kvalitní a prezentoval zajímavé herní funkce. S tímto aktualizovaným časovým plánem vydání pozastavíme naše vývojářské deníčky, aby se tým mohl soustředit na vylepšování hry,“ stojí v závěru společně s připomínkou, že fanoušci mohou navštívit oficiální discordový server, kde se mohou případně doptávat.
Paradox a odklady
Ani opakované odklady a další problémy ještě nutně neznamenají, že by nakonec hra dopadla špatně, což dokázal například prokletý Dead Island 2. V případě společnosti Paradox si však nelze nevšimnout, že už delší dobu pokračuje v sérii neúspěchů a často právě také odkladů. Loni v srpnu byl už poněkolikáté odložen Prison Architect 2, tentokrát na neurčito, a zatím nemáme nové datum. V červenci byly pro změnu na neurčito odloženy konzolové verze Cities: Skylines II, které na PC vyšlo v říjnu 2023, přičemž vývojáři ani v tuto chvíli netuší, kdy dorazí. A ještě předtím v červnu došlo po opakovaném odkládání dokonce na zrušení simulátoru Life by You, který měl konkurovat The Sims a společnost stál velké peníze. Doufejme tedy, že letos na podzim vývojáři z The Chinese Room konečně dotáhnout Bloodlines 2 zdárně do konce.
Nevidím to jako prokletí. Podle mého názoru si konečně někdo z tvůrců – myšleno z hlediska všech her všech tvůrců – dokázal uvědomit, že je lepší odložit vydání a hru vypustit až je opravdu hotová (kvalitní) než aby dodržel původní termín(y) vydání a poslal hráčům nedodělanou hru.
Raději si na hru počkám déle a dostanu (doufám) tak dodělanou a bezproblémovou hru než dostat uspěchanou „rychlokvašku“ která vyjde v původní termín vydání a bude plná chyb.
Stručně řečeno není kam spěchat. Nedodělaných her při vydání tu máme dost. Takže tu zodpovědnost tvůrců vítám.
To říkali i autoři Stalker 2, že hru odložili, aby ji doladili do dokonalosti, a pak vyšel nehratelnej zmetek. Ale snad to dobře dopadne.
Na tuhle hru se fakt těším a snad se vše povede.
Právě proto jsem to tak napsal: „… počkám déle a dostanu (doufám) …“.
Doufám, protože dokud to nevyjde, tak to neposoudíme jak to nakonec dopadne. Můžeme doufat že dobře, když už si to na tvůrce vzal více času.
Raději si na hru počkám déle a dostanu (doufám) tak dodělanou a bezproblémovou hru než dostat uspěchanou „rychlokvašku“ která vyjde v původní termín vydání a bude plná chyb.
Stručně řečeno není kam spěchat. Nedodělaných her při vydání tu máme dost. Takže tu zodpovědnost tvůrců vítám.
Na tuhle hru se fakt těším a snad se vše povede.
Doufám, protože dokud to nevyjde, tak to neposoudíme jak to nakonec dopadne. Můžeme doufat že dobře, když už si to na tvůrce vzal více času.