Jednou z exkluzivních her pro PlayStation, po níž hojně už roky volají hráči na PC, je Bloodborne. Někteří se pak nespokojili pouze s přáním a prosbami a rozhodli se hru různými způsoby na PC rozchodit, případně vydolovat její tajemství. Přesto se PC verze nejednou řešila i na oficiální rovině a objevovala se tvrzení, že je ve vývoji, že je hotova a dokonce že brzy vyjde. To bylo například v roce 2021, ale jak moc dobře víme, k ničemu takovému nikdy nedošlo. Nové zvěsti teď opět naznačují, že se na PC verzi skutečně pracovalo, novinkou však je, že to ve finále nedopadlo kvůli přípravě PC verze Horizon Zero Dawn. Ale nezapomínejme, jak to zaručenými informacemi souvisejícími s Bloodborne chodí, že ano…
A rumor says Sony nixed the Bloodborne PC port after the dev behind it bungled the Horizon Zero Dawn PC port. https://t.co/j1iB9CJsYb#Bloodborne #FreeBloodborne pic.twitter.com/8TPjHOWnzG
— PlayStation LifeStyle (@PSLifeStyle) February 24, 2023
Nicméně, jak se tedy údajně stalo, že měl přerod Horizonu z exkluzivity pro PlayStation na PC zničující vliv na Bloodborne? Španělský YouTuber Baitybait v podcastu The Wild Project tvrdí, že se přístup Sony změnil po zkušenosti s tudiem Virtous. To jako první začalo dělat na PC verzi Horizon Zero Dawn, ovšem výsledek zůstal za očekáváním, a port tak museli dokončit lidé ze studia Guerrilla Games, kde Horizon původně vzniknul. O patche a další práce na dolaďování hry pak mělo na starost studio Nixxes Software, které se až později stalo jednou z vedoucích platforem pro vývoj dalších portů a minimálně v blízké budoucnosti se na tom nic nebude měnit.
Jenže tenhle stav v době krachu PC verze Horizonu ve Virtuos ještě nepanoval, a protože mělo tohle studio podle podcastu The Wild Project obratem začít dělat na Bloodborne, Sony projekt zastavila. Je nicméně nutné poukázat, že tyto informace se rozcházejí s těmi z roku 2021, jež byly nastíněny už v samém úvodu, pokud tedy k rozhodnutí nedošlo až později po neuspokojivé spolupráci.
Podle předchozích informací měl vedle PC verze vzniknout i remaster pro PlayStation 5 a rovněž vznikat i Bloodborne 2, přičemž mělo na obou projektech překvapivě pracovat studio Bluepoint Games. Ti například přivedli k životu nové verze Shadow of the Colossus, Demon’s Souls nebo Uncharted: The Nathan Drake Collection. Bloodborne se ale za ty dlouhé roky od vydání potýká s řadou neověřených zpráv, a tak je potřeba vše brát s maximální rezervou. Pokud bychom však přistoupili na to, že v roce 2021 byl skutečně Bloodborne pro PC hotov, co brání jeho oznámení? Nebo snad přebral Bluepoint projekt po Virtuos a pak potřeboval více času, aby vše dal do pořádku? To se bohužel zřejmě nedozvíme, pokud se skutečně nedočkáme onoho očekávaného oznámení.
Bluepoint údajně pracuje na druhém díle Bloodborne. Naznačuje to novinář Colin Moriarty. Je si rovněž jistý, že dojde na PS5 verzí původní hry https://t.co/cKtobtViPB pic.twitter.com/stVlO2z5OP
— Vortex (@vortexczech) October 12, 2021
Nicméně co se týče oznámení, připomeňme, že studio FromSoftware má ve svém repertoáru i další tituly. Oceňovaný a nesmírně pozitivně hodnocený Elden Ring oslavil rok a bylo oznámeno rozšíření Shadow of the Erdtree, o němž však zatím nemáme mnoho informací, což bohužel platí i o datu vydání. Navíc se vrací ke kořenům s Armored Core VI: Fires of Rubicon oznámeným v prosinci během The Game Awards 2022, což může nejednoho soulslike fanouška překvapit. Armored Core VI: Fires of Rubicon by mělo vyjít ještě letos.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.