Polské studio Bloober Team si mohlo s vydáním remaku Silent Hillu 2 pořádně oddychnout. Projekt, který se po svém odhalení nedočkal zrovna vřelého přijetí a riskantní zůstal až do svého uvedení i kvůli tomu, jak silně na něj mohli z nejrůznějších důvodů reagovat fanoušci původní hry, dopadl dobře. Jak ostatně vedení Bloober Teamu uvedlo, úspěch hry a zvládnutí nelehkého úkolu umožnilo celému studiu posunout se na další úroveň a pracovat na řadě svých připravovaných titulů ve větším klidu. Alespoň chvíli to ale neplatilo pro projekt R, který původně vzešel ze spolupráce Blooberu se společností Skybound, protože tohle partnerství v posledních dnech vzalo za své. Pro polské vývojáře to ale není problém a prostřednictvím tiskové zprávy potvrdili, že si Projekt R vydají sami prostřednictvím své vlastní vydavatelské větve Broken Mirror Games.
Tisková zpráva hned v úvodu informuje, že obě zmíněné strany podepsaly dodatek ke smlouvě, který mění její povahu z vydavatelské na licenční. To znamená, že Projekt R zůstane i nadále založen na některé – dosud neoznámené a nepotvrzené – značce Skybound Game Studios, kam spadají IP jako The Walking Dead, Invincible, Outcast, Fire Power nebo například Super Dinosaur. Nijak dál se už ale spolupráce rozvíjet nebude a obě strany se dohodly, že licenční poplatek za využití značky bude zaplacen sjednaným podílem z příjmů Blooberu. Polské studio také uvádí, že i tento krok podtrhuje snahu přesunout se k vlastnímu vydávání her v rámci nové strategie, jež je naplánována do roku 2027. Bohužel, nic konkrétního na konto Projektu R nepadlo, pomineme-li poznámku, že má jít o zcela nový typ hry, odlišný od předchozí produkce Blooberu. S tou má novou hru pojit v podstatě jen žánr – půjde opět o horor – vše ostatní se ale dozvíme až v příštím roce, kdy má odstartovat marketingová kampaň.
Jak jsme vás informovali na konci loňského roku, Projekt R není ani zdaleka tím jediným, na čem Bloober pracuje. Vedle projektů, prozatím označených jen písmeny, oznámil Bloober letos v říjnu hru Cronos: The New Dawn, a ani u těchto her nemusí výhledově skončit. Zdá se totiž, že minimálně jeden člověk ve studiu usiluje o to, aby dostal možnost pracovat na hře ze světa Pána prstenů a jde o člověka, jehož hlas by měl být slyšet. Řeč je o šéfovi vývoje remaku Silent Hillu 2 Mateusze Lenarta, který v rozhovoru v podcastu Bonfire Conversations s Hamidrezou Nikofaarem potvrdil, že si své nápady nenechává pro sebe a snaží se je ve studiu protlačit. Na rozhovor upozornil magazín The Gamer a cituje, že pro Lenarta by hororvka ze Středozemě byla splněným snem. „A nemysli si, že svoje nápady neříkám ostatním,“ řekl pak Lenart, samozřejmě ale bez odpovědi, jak to s projektem dopadlo. Je ale možné, že se k tomuto článku za několik let vrátíme a ukážeme prstem, že už o Vánocích 2024 nad něčím takovým v Blooberu přemýšleli.
Na úplný závěr jsme si ještě nechali poznámku magazínu eXputer, který si všimnul informací od insidera vystupujícího na Twitteru pod přezdívkou Planeta_Playstation. Ten už před několika dny tvrdil, že již dříve oznámený projekt H může být remakem třetího dílu Silent Hillu, do kterého se měl Bloober pustit posilněn úspěchem remaku druhého dílu. Remake se má údajně více zaměřovat na prvky survivalu a vše má být v souladu se zájmem Konami udělat ze Silent Hillu opět velkou a živou značku. Nutno ovšem znovu připomenout, že další spolupráci s Konami už vývojáři naznačili dříve a o povaze projektů H a G – které má polské studio ve vývoji – se už v souvislosti s možnými remaky prvního a třetího dílu Silent Hillu spekulovalo už rok dozadu.
RUMOR: Desarrollo del Remake de Silent Hill 3 en marcha:
▶️ Nombre en código „Project H“
▶️ Seguiría el estilo del remake del 2
▶️ Tendrá un enfoque mayor en lo Survival Horror
▶️ Contraria con una Narrativa más sólida
▶️ Konami quiere que la IP de Silent Hill sea grande pic.twitter.com/NV4m8gU1se— Planeta⚡Playstation (@Planeta_Play_) October 12, 2024