Prakticky od počátku letošního roku přicházejí zprávy informující o rušení velkých akcí jedna za druhou. Výjimkou čerstvě není ani BlizzCon, byť ještě v dubnu to vypadalo, že Blizzard se alespoň nějaké naděje stále drží. Nicméně prohlášení na stránkách akce již mluví jasně – bezpečí vývojářů i komunity fanoušků je přednější a BlizzCon se tímto ruší a v rámci aktuálního ročníku se pozornost přesune do on-line prostředí, byť k tomu dojde možná o něco později.
Příspěvek na webu přichází včas, neboť Blizzard sliboval dát vědět s dostatečným předstihem proto, aby se fanoušci mohli připravit a cestu či ubytování si případně zarezervovat, anebo zrušit, což je nakonec ta správná varianta. Výkonná producentka Blizzardu Saralyn Smith sice ještě neupřesňuje v jaké míře se letošní BlizzCon bude moci přesunout do kyberprostoru a nepřináší tedy ani žádné další detaily, sdílí však ten hlavní důvod údajně nelehkého rozhodnutí – ochrana zdraví všech a nejistota nad možnou budoucí podobou restrikcí: „Hovořili jsme o různých cestách, kterými bychom se mohli ubírat, a o tom, jak by každá z nich mohla být komplikována kolísáním národních a místních zdravotních pokynů v následujících měsících. Nakonec jsme po zvážení všech našich možností dospěli k velmi obtížnému rozhodnutí, že BlizzCon se tento rok konat nebude.“
Blizzard do poslední chvíle doufal v konání klasického formátu akce a nad formátem internetové náhražky začínají teprve přemýšlet.
Co se plánů na on-line alternativu týče, tak Blizzard zmiňuje, že na to přijde řeč nejdříve až počátkem příštího roku. Je tedy pravděpodobné, že Blizzard do poslední chvíle doufal v konání klasického formátu akce a nad podobou internetové náhražky začínají teprve přemýšlet. Saralyn Smith zároveň zmiňuje, že důvodem pro pozdější termín je rovněž i to, že pro Blizzard jde o novinku a v potaz je zapotřebí vzít celé množství neprozkoumaných faktorů. Fanoušci by nicméně neměli přijít například o soutěžní klání v titulech od Blizzardu. BlizzCon v klasickém formátu by se pak měl vrátit v plné síle opět příští rok.
Hojně navštěvovaná akce, na kterou například v roce 2018 zavítalo na 40 tisíc fanoušků, se tak letos nebude konat vůbec poprvé od roku 2005. BlizzCon se tímto zařazuje k dalším podobným událostem z tohoto roku. Již dříve například došlo ke zrušení E3 a v souvislosti s touto výstavou pak přišla i zpráva o tom, že konat se letos nebude ani on-line varianta této tradičně nejvyhledávanější herní výstavy. Pandemie se vedle toho dotkla například i GDC a navrch i soutěžních klání The International v titulu Dota 2 i Fortnite World Cup. Ovšem o náhrady není nouze – za všechny lze zmínit například aktivitu Geoffa Keighleyho, který své jméno spojuje s akcemi Steam Game Festival či Summer Game Fest.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.