branding
Blizzard žaluje čínské vývojáře za vykradení Warcraftu

Blizzard žaluje čínské vývojáře za vykradení Warcraftu

Hra Glorious Saga se inspiruje až příliš. Některé prvky přebírá bez jakékoliv úpravy

29. 8. 2019

Případů, kdy si čínští vývojáři bez svolení původních autorů vypůjčili cizí nápad a použili jej ve vlastní hře, zná historie celou řadu. Zvlášť, když se bavíme o prostoru mobilních her, které k podobným praktikám vybízejí bez ohledu na region. Z poslední doby to byl například City Spirits Go, kopírka slavného Pokémon Go, ale v novinkovém souhrnu jsme probírali třeba i hru Road to Guangdong, která chce být neautorizovaným spin-offem nezávislého Jalopy. Nyní se pozornost stáčí k vývojářům z Blizzardu, kteří už ztratili trpělivost s vývojáři čínského mobilního RPG Glorious Saga, které využívá spoustu prvků z Warcraftu, a to mnohdy bez jakýchkoliv změn.

O incidentu jako první informovali redaktoři Polygonu, kteří rovněž přináší plné znění žaloby, prostřednictvím níž chce Blizzard Entertainment vymoci na studiu Sina Games 150 000 dolarů za každé jedno porušení autorského práva. „Chování obžalované strany způsobilo a nadále způsobuje Blizzardu a jeho podnikání vážnou a nenapravitelnou škodu. Věříme, že obžalovaná strana na porušování autorského zákona profitovala a za použití duševního vlastnictví Blizzardu přilákala spoustu zákazníků,“ uvádí se v žalobě, která byla podána 16. srpna v Kalifornii. Právníci Blizzardu navíc uvádí, že mateřská společnost vývojářů Glorious Sagy – Sina Corp. – už v minulosti nakládala v souvislosti se svými hrami podobně a vykrádala značky jako Naruto, Yu-Gi-Oh! a samozřejmě již zmiňovaný Warcraft.

Obžalovaná strana věděla, co činí a byla si vědoma toho, že postup je v rozporu s autorskými právy Blizzardu. Obžalovaný tak učinil čistě z obchodních důvodů, aby si potenciální zákazníci spletli jejich hru s naší.

O co tedy jde konkrétně? V první řadě napadá Blizzard ikonku samotné hry, která podle nich kopíruje obal posledního rozšíření pro World of Warcraft s podtitulem Battle for Azeroth a ještě blíže artwork strategie Warcraft: Orcs & Humans. „Obžalovaná strana věděla, co činí a byla si vědoma toho, že postup je v rozporu s autorskými právy Blizzardu. Obžalovaný tak učinil čistě z obchodních důvodů, aby si potenciální zákazníci spletli jejich hru s naší,“ uvádí žaloba. Dále se v ní píše také o konkrétních případech, kdy na hru reagovali sami hráči, v komentářích označovali Glorious Sagu za nestoudnou kopírku a následně byly jejich komentáře odstraněny ze strany vydavatele hry. I to je prý podle Blizzardu jasným důkazem, že nešlo o nevědomé porušení autorského práva, ale o přímý záměr Sina Corp.

Z dalších věcí, které Sina Games použili, lze jmenovat například jednotlivé ikonky předmětů či kouzel, v žalobě se mluví také o monstrech, zvířatech či dopravních prostředcích a celá situace zachází do krajnosti s tím, že Sina Games měli z Warcraftu okopírovat i zvuky. Ve 23stránkové žalobě se pak mluví také o nepříliš dobře zamaskovaném použití nejznámějších postav z univerza Warcraftu, jako je Illidan, Hellscream, Malfurion nebo Gul‘dan, což je jen třešničkou na tomhle zkyslém dortu. Problém je ale v tom, že podobných pokusů – jak ostatně sami právnici Blizzardu v žalobě připouští – vzniká mnoho a je jen velice složité domoci se nějakého právního zásahu. Na druhou stranu, World of Warcraft je v Číně velmi populární, má své zastoupení skrze Tencent a vzhledem k významu společnosti i zmiňované série je pravděpodobné, že tentokrát kladivo kovadlinu trefí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru