Tradiční střetnutí hráčů a vývojářů z Blizzardu, které se pod hlavičkou BlizzConu koná od roku 2005, projde výraznou obměnou. Zástupci společnosti to oznámili v krátkém prohlášení na oficiálních stránkách, které zároveň informuje o zrušení letošního ročníku. Stejně jako v loňském roce byl BlizzCon z obvyklého listopadového termínu přesunut na následující únor, jenže zatímco letos ryze online akce proběhla, ta následující – již s očekávanou přítomností nižšího počtu fanoušků přímo na výstavišti v Anaheimu – se neuskuteční. Nezdá se přitom, že by důvodem měla být opatření spojená s pandemií koronaviru, protože v tomto ohledu jsou pravidla ve Spojených státech poměrně mírná a střetávání lidí – jako tomu bylo během minulého víkendu v počtech statisíců fanoušků během velké ceny formule 1 v Austinu – v zásadě nic nebrání.
An update on BlizzConline: https://t.co/JmEhX88xF6 pic.twitter.com/q2llPl77pj
— Blizzard Entertainment (@Blizzard_Ent) October 26, 2021
Objevují se proto spekulace, že za zrušením letošního ročníku a zájmem změnit podobu BlizzConu stojí spíše kauza spojená s nevhodným chováním na pracovišti a obtěžováním zaměstnanců, převážně z řad žen. O tom ale přirozeně Blizzard ve svém prohlášení nemluví a uvádí, že nutnost pozměnit formát pramení čistě z toho, že akce začala před dlouhými 16 lety a od té doby se mnohé změnilo. „Rádi bychom využili čas [vzniklý zrušením letošního ročníku] k tomu, abychom se znovu zamysleli, jak by mohl BlizzCon vypadat v budoucnu. První BlizzCon se konal před 16 lety a za tu dobu se toho tolik změnilo – především mnoho způsobů, jak se hráči a komunity mohou setkávat a mít pocit, že jsou součástí něčeho většího,“ říkají vývojáři z Blizzardu.
Na novou podobu oblíbeného conu pak kladou základní kritéria, která zčásti potvrzují v úvodu naznačené spekulace, pramenící i z toho, že přímo BlizzCon měl být podle některých informací místem, kde docházelo k nevhodnému chování zaměstnanců společnosti, i když se proti tomu dotyční opakovaně ohradili a soud ještě v této věci zcela nerozhodl. „Ať už bude akce v budoucnu vypadat jakkoliv, musíme také zajistit, aby působila co nejbezpečněji, nejpřátelštěji a nejvstřícněji,“ říkají vývojáři a tvrdí, že jsou odhodlaní neustále komunikovat s fanoušky, a právě BlizzCon v tom hraje podstatnou roli.
Co se týče odkladu letošního ročníku – byť posunutého na únor 2022 – Blizzard mluví zejména o velkém úsilí od všech zaměstnanců, které je nutné vynaložit každý rok na to, aby byl BlizzCon co nejlepší. V tuto chvíli ale zástupci společnosti cítí, že je lepší směřovat energii na podporu jednotlivých vývojářských týmů uvnitř Blizzardu a vlastní vývoj her, kam momentálně spadá zejména Diablo IV a Overwatch 2. V závěru vzkazu nicméně vývojáři upozorňují, že absence BlizzConu nebude mít za následek zastavení proudu novinek a informací o tom, co se ve společnosti děje. „I když v únoru nepořádáme BlizzCon, stále budeme vydávat oznámení a aktualizace pro naše hry. Máme spoustu vzrušujících novinek a her, o které se s vámi chceme podělit,“ ujišťují vývojáři a odkazují hráče na příslušné účty na sociálních sítích či na YouTube.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.