Minimálně v jedné věci mají stolní deskové a karetní verze her nespornou výhodu oproti těm virtuálním. Jakmile vás někdo z protivníků rozčílí, můžete si to s ním okamžitě vyříkat a pokud je to váš šálek kávy, tak na něj třeba i rovnou převrhnout stůl. Jenže co kdybychom vám řekli, že právě něco takového bylo málem možné udělat i v Hearthstone? Na povrch totiž vypluly informace o tom, že početně velmi omezená část týmu vytvořila prototyp hry ve verzi pro virtuální realitu. A právě ta přinášela mimo jiné i možnost vzteky převrhnout stůl tváří v tvář hořké porážce.
Jde o zprávy pocházející z interního testování týmu a z těch jasně vyplývá, že se jednalo o pouhý prototyp.
Virtuální realita táhne a jedním čerstvým ukazatelem mohou být data z průzkumu, o kterém jsme psali o uplynulém víkendu. Z nasbíraných informací vyplývá, že až čtvrtina vývojářů důvěřuje VR jakožto jedné z možných herních platforem budoucnosti. Vyloženě se tedy nabízí otázka, proč by zrovna takový gigant, jakým Blizzard Entertainment bezesporu je, měl tuto vývojovou větev herního průmyslu opomíjet. Nicméně jedním dechem je zapotřebí případné nadšení okamžitě krotit – v tomto konkrétním případě jde o zprávy pocházející z interního testování týmu a z těch jasně vyplývá, že se jednalo o pouhý prototyp. Takže raději své VR brýle opět odložte a pojďme se ve zkratce podívat na to, čím komunita Hearthstone v posledních dnech ožila.
Informace pocházejí ze slov rovnou dvojice vývojářů. Jedním je tvůrce efektů Hadidjah Chamberlin a tím druhým je designér Dave Kosak. Oba vedli rozhovor s webem PowerUp!, v rámci kterého padla poměrně konkrétní otázka týkající se VR verze hry. A shodně oba vývojáři potvrdili, že verze hry pro VR existovala. Šlo ale pouze o experiment vytvořený dvojicí jiných vývojářů v rámci interní akce ne nepodobné tradičnímu hackatonu, což je zrovna u nás dnes poměrně dost skloňovaný pojem. Dvoutýdenní a každoroční event jménem Free Your Mind dal vzniknout experimentálnímu prototypu hry, ve kterém bylo možné procházet se po taverně, házet karty na stůl a, jak jsem nastínil již v úvodu, v rozčilení vrhat stolem.
Mohli jste chodit po hospodě a posadit se ke hře. Na vývoj ale byly jen dva týdny, takže se dostali jen tak daleko, že umožnili házet karty na stůl. Ten také bylo možné převrátit.
Dave Kosak říká, že něco takového by určitě bylo na jednu stranu super, jakou reálnou ale implementaci něčeho takového nevidí. Myslí si totiž, že hráči budou v tomto typu her spíše preferovat ježdění prstem po obrazovce a podobu prototypu v rozhovoru raději dále nerozebírali. Prý v ochraně hráčů samotných a v obraně před případnými přehnanými očekáváními. Chamberlin ke snaze dvojice nejmenovaných vývojářů dodal následující: „Ve skutečnosti tehdy VR verzi Hearthstone prototypovali. Mohli jste chodit po hospodě a posadit se ke hře. Na vývoj ale byly jen dva týdny, takže se dostali jen tak daleko, že umožnili házet karty na stůl. Ten také bylo možné převrátit.“
A zde příběh virtuální reality v Hearthstone aktuálně končí. V minulosti sice hráči mohli v některé z aktualizací hry spatřit prvky pocházející ze zmíněné akce Free Your Mind, ze slov Kosaka ale přímo vyplývá, že v případě VR verze Heartstone něco takového očekávat spíše nemáme. Zajímavé by to ale určitě být mohlo. Karetní RPG Hearthstone tak i nadále zůstává ve standardní a nevirtuální edici dostupné na počítačích a mobilních zařízeních s iOS a s Androidem. Původně hra vyšla už v březnu v roce 2014 a dá se říci, že od té doby celkem úspěšně likviduje konkurenci. Poslední obětí, jež je Blizzardu připisována, je například The Elder Scrolls: Legends. Ve stejné době, tedy v prosinci loňského roku, byl navíc pozastaven vývoj konzolových edic Gwent: The Witcher Card Game. Přitom právě na konzole hit jménem Hearthstone ani nedorazil.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.