Jak už jsme vás skrze zprávu o prvním velkém rozšíření pro Diablo IV upozorňovali, o víkendu probíhal BlizzCon a mluvilo se samozřejmě i o dalších hrách od Blizzardu. Na přetřes podle očekávání přišlo i nesmrtelné MMORPG World of Warcraft, které bude hráče i nadále těšit novým obsahem v podobě datadisků. Vývojáři ale tentokrát představili velmi ambiciózní plán a namísto jednoho rozšíření otevřeně slíbili hned tři další. Nad rámec toho pak došlo i v doplňujících rozhovorech na téma konzolové verze World of Warcraft, a ani tady, zdá se, nejsou dveře zcela zavřené.
Začněme zmiňovanou trojicí datadisků, které zastřeší plánovaná trilogie pojmenovaná The Worldsoul Saga. Generální manažer Warcraftu John Hight uvedl, že jde o dosud nejambicióznější plán, který kdy Blizzard s datadisky pro WoW měl, což je ještě zajímavější s vědomím, že hra je na trhu téměř 20 let a mohlo se zdát, že to nejlepší už má za sebou. Blizzard ale hodlá udržovat status nekonečnosti tím, že už příští rok vydá první díl odhalené ságy a v rychlém sledu bude chtít navazovat dalšími pokračováními. V roce 2024 tak hráče čeká expanze The War Within, na kterou navážou díly s podtituly Midnight a The Last Titan. Všechny datadisky přinesou samostatné příběhové linky a společně utvoří jeden velký oblouk, který opět rozšíří a posune lore celého světa.
Co se týče The War Within, vývojáři připravují hráče na vzestup prastaré civilizace, o níž by měli být prostřednictvím vizí informováni příslušníci Hordy i Aliance. Rozšíření se bude odehrávat na novém kontinentu Khaz Algar západně od pobřeží Kalimdoru. Samozřejmostí bude nová rasa – Eartheni – která pochází ze zmíněého Khaz Algaru a měla by do hry přinést unikátní kulturu i pojetí vlastní civilizace. Co se týče hratelnosti, The War Within přinese zvýšení nejvyšší úroveň na hodnotu 80 a uvede novou formu postupného vylepšování postavy pojmenovanou Hero Talents. Vývojáři tím chtějí dát hráčům možnost, aby profilovali své postavy podle známých archetypů z Warcraftu, například v duchu Farseera nebo Dark Rangera. Rozšíření bude v základní edici dostupné za cenu odpovídající 50 dolarům a součástí bude i možnost zahrát si rozšíření Dragonflight. K dispozici nicméně budou i dražší edice za 70, resp. 90 dolarů s tím, že ta nejdražší – pojmenovaná Epic Edition – nabídne i přístup do betaverze chystaného datadisku s možností pustit se do hraní plné verze o tři dny dříve než všichni ostatní.
Druhým velkým tématem BlizzConu byla i v úvodu naznačená konzolová verze. Na rozdíl od Final Fantasy XIV se může zdát, že Blizzard tuhle příležitost trestuhodně míjí, faktem ovšem zůstává, že WoWko je úspěšné na PC a Blizzardu to zřejmě stačí. Ne ale doslova, jak potvrdila výkonná producentka hry Holly Longdale v rozhovoru pro magazín GamesRadar. Na dotaz, zda existuje šance, že by se do hry připojili i hráči na konzolích, neodpověděla odmítavě a možná i překvapila hráče tvrzením, že nad konzolovou verzí se Blizzard zamýšlí v podstatě neustále. „Z technického a logistického hlediska jsme velmi dobře nasměrovaní k tomu, aby se to stalo,“ řekla Longdale na konto vydání World of Warcraft na konzolích, odpověď má ale očekávané „ale“. Jednak by dle jejího názoru musel být přístup ke konzolovým hráčům a konzolové verzi jiný, než je tomu v případě hraní na PC a jednak má teď Blizzard plné ruce práce s výše představenými datadisky. „Pokud se ale [tohle téma] vrátí, znovu ho přehodnotíme, ale teď, teď máme na práci jiné věci,“ řekla producentka.
Není to tedy definitivní či kategorické ne, každý ale zřejmě chápe, že herní zázrak, který se díky péči vývojářů v souvislosti s World of Warcraft stal, zřejmě nechce nikdo zbytečně rozkolísávat, a tak Blizzard zachovává status quo. Zda je to špatně, či dobře, zjistíme až v případě, kdyby se autoři hry skutečně rozhodli cílové platformy rozšířit, do té doby to ale zůstává jen hypotetickou otázkou, kterou se tváří v tvář dostupnému obsahu na PC zřejmě nemá smysl příliš zabývat.